drukuj

– W przeciwnym razie pogrążymy się w biedzie i ciężko będzie zapewnić byt naszym rodzinom – mówi Grażyna Boćkowska.

Zdjęcie 1 z 1
Kategorie: Tagi:
– W przeciwnym razie pogrążymy się w biedzie i ciężko będzie zapewnić byt naszym rodzinom – mówi Grażyna Boćkowska.
– W przeciwnym razie pogrążymy się w biedzie i ciężko będzie zapewnić byt naszym rodzinom – mówi Grażyna Boćkowska. autor: Maciej Kaczanowski Zdjęcie pochodzi z: Plantatorzy tytoniu z powiatu puławskiego na skraju zapaści
  • – W przeciwnym razie pogrążymy się w biedzie i ciężko będzie zapewnić byt naszym rodzinom – mówi Grażyna Boćkowska.

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
wedrowycz
wedrowycz wt., 2010-03-02 16:45

Księża z ambon? Czy

Księża z ambon? Czy przypadkiem palenie to nie jest grzech? Czemu kiedy upadał przemysł porno w Polsce to księża nie apelowali, żeby nie ściągać z netu, tylko kupować w kiosku!

press27
press27 wt., 2010-03-02 17:01

Zdecydujmy się

Albo walczymy ze skutkami palenia,albo wspieramy producentów tytoniu.Cała obłuda rządu na tym polega,że oficjalnie walczy z nikotynizmem,a po cichu liczy na wzrost sprzedaży tytoniu bo forsa z akcyzy przydaje się jak nigdy,zwłaszcza gdy kasa pusta a igrzyska trzeba z czegoś finansować.

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
zenek
zenek wt., 2010-03-02 17:13

czy ty nie wiesz o tym, że

czy ty nie wiesz o tym, że jak nie kupią od naszych tytoniu to kupia z Niemiec. Tak samo jak chmiel, chyba to logiczne

_________________________________________________________________
press27
press27 wt., 2010-03-02 18:38

Nie ma w moim słowniku takiego słowa jak "nasi"

@zenek:

nie zamierzam sponsorować żadnej grupy producentów,czy to tytoniu, czy cukrowej waty. Interes mój,czyli konsumenta jest ważniejszy niż interes producenta.

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
truskawa
truskawa śr., 2010-03-03 13:57

oj press27 - zastanów się

@press27:

Dziś w Polsce (i w innych nowych państwach członkowskich) dopłaty są przyznawane od hektara. W państwach starej Unii dopłaty są wypłacane w zależności od wielkości produkcji. I tak we Francji niemal wszyscy rolnicy otrzymują dopłaty bezpośrednie - na gospodarstwo przypada średnio ponad 20 tys. euro rocznie ... cytat z Wyborczej
Dzięki temu zabiegowi polscy rolnicy dostają średnio 4-5 krotnie mniej niż rolnicu w starych krajach UE. Jest więc normalne, że ICH towar (mocno dotowany) może być bardziej konkurencyjny niż NASZ. A przyznasz sam, że nie są to równe reguły współzawodnictwa na rynku. Na naszym rynku bo nie chodzi tu o naszą ekspansję na rynek Francji czy Niemiec - a szkoda. Niemcom nie przyjdzie NIGDY (ALE TO NIGDY) do gowy aby kupić w markecie masełko z Polski nawet jak będzie tańsze. Oni ZAWSZE kupują SWOJE produkty. Tak jest rozumiany ich lokalny patriotyzm i chwała im za to. Jest się od kogo uczyć. Na zachodzie Europy mówią w mediach "wolność handlu" i "wolny rynek" (i my to łykamy jak widzę press27 - jak te pelikany ;), podczas gdy w rzeczywistości kraje te dbają WYŁĄCZNIE o interes WŁASNYCH (a więc SWOICH) producentów bo wiedzą, iż to im się się opłaca (i w krótkiej i w długiej perspektywach). Polska może być zagrozeniem dla rynków UE, gdyż mamy czystą i ekologiczną produkcję rolną. Jest szansa ale musi być równe traktowanie. Polacy nie chcą więcej, chcą tylko równych szans.

Gruby
Gruby śr., 2010-03-03 15:31

Oj, "truskawo" zastanów się ;-)))

@truskawa:

Ilu rolników jest we Francji, jak jest tam przecietna wielkość gospodarstwa produkcji z ha, a jak to wyglada u nas?
Chyba wiesz, ze obowiązujacy u nas system jest przejsciowy ale dla nas korzystny.
Bo dzięki niemu dopłaty dostaja praktycznie prawie wszyscy rolnicy i chłoporolnicy, a przyfrancuskim niewielu ba załapało sie na dopłaty.

Wprawdzie do najwiekszych beniwicjentów należy Kościół Katplicki, ale przeciez nie ma doskonale sprawiedliwych systemów ;-)))

No i rzecz najwazniesza . "truskawo" czy gdziekolwiek na terenie Unii - starej czy nowej - naprawdę opłaca sie dopłacać do produkcji używek szkodliwych dla zdrowia i zycie? ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
press27
press27 śr., 2010-03-03 15:23

"truskawa" masz rację co do systemu dopłat

@truskawa:

Jest niesprawiedliwy i faworyzuje farmerów ze "starej" UE. Należy jednak pamiętać,że Francja jest największym beneficjentem funduszy z UE na rolnictwo w całej wspólnocie-jednym słowem doi wszystkich od lat i ma na tyle silne wpływy polityczne,że nie pozwoli na zmianę dotychczasowego status quo. Jestem za całkowitym zniesieniem jakichkolwiek dopłat w rolnictwie w całej UE,powtarzam całkowitym-wtedy moglibyśmy mówić o istnieniu WOLNEGO HANDLU na starym kontynencie,a polscy producenci żywności( potwierdzam że smacznej i zdrowej) byliby potęgą na unijnym rynku. Jednakże nie widzę szans na zmianę brukselskiej polityki w tej kwesti w ciągu najbliższej dekady,a dlaczego to napisałem w pierwszym zdaniu mojego komentarza. Co do preferencji konsumentów w poszczególnych krajach UE to zgodzę się z tobą że w wielu z nich klienci wybierają towary "swoje",choć i to się powoli zmienia. Mieszkałem trochę w Irlandii,bywałem w UK i widziałem masę polskich produktów na półkach ich supermarketów. Jasne że w większości klientami na te towary są mieszkający tam Polacy,ale zauważyłem że coraz więcej Brytyjczyków i Irlandczyków przekonuje się do naszego żarcia. W tesco w Irlandii czy UK półki aż się uginają od polskich towarów,tworzone są specjalne działy z polską żywnością,która dosłownie zalewa rynek na wyspach. Z ciekawostek..polska wódka jest tam towarem z absolutnie pierwszej ligi,kosztuje tyle samo co finlandia czy absolut i stoi na tej samej pólce jakościowej. Także nie jest tak źle jak piszesz...........................To co mnie niepokoi w postulatach plantatorów czy to chmielu czy tytoniu to ich żądania idące w kierunku dofinansowywania ich działalności z budżetu krajowego. Na to zgody byc nie może-inaczej mówiąc: jeśli uda im się wyrwać coś z Brukseli to nie będę miał im tego za złe(choć to też pośrednio pieniądze polskiego podatnika). Dotacji czy jakichkolwiek preferencji ze strony rządu polskiego dostać nie powinni,bo odbyłoby się to kosztem reszty społeczeństwa.

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
wedrowycz
wedrowycz wt., 2010-03-02 18:08

To niech kupują od naszych...

To niech kupują od naszych... Nie kupują? Niemiecki tańszy? Niech producenci tytoniu nie marudzą a zaczną sobie pracy szukać lepiej! Czasy kokosów się kończą!

shortyadam
shortyadam śr., 2010-03-03 10:17

Głosujcie na Platformę

Głosujcie na Platformę Oszustów i Arbuzy, a na pewno wam pomogą.

Gruby
Gruby śr., 2010-03-03 12:37

O kaczor wodny!

@shortyadam:

To nasz Wilk Powiatowy jest z z tej PO? ;-)))*;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
gebels
gebels śr., 2010-03-03 15:50

a jak weszły dopłaty

a jak weszły dopłaty ilu polityków wzbogaciło się o ziemię - dziwny zbieg okoliczności :) Polska kraj prawa i równości :)

Gruby
Gruby śr., 2010-03-03 16:33

Przesadzasz, wprowadzenie dopłat było wiadome wszystkim

@gebels:

na wiele lat przed naszym wejsciem do UE. To nie była tajemnica taka jak przy podwyzkach cen papierosów czy mięsa w czasach pierwszej PRL. Wzbogacić sie o ziemie mogł kazdy kto miał pieniadzeaby ja kupić. _ _ _ Nawiasem mówiąć, to, że dopłaty do tytoniu zostaną zlikwidowane też było wiadomo od dawna

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Bazyl
Bazyl śr., 2010-03-03 16:35

treblinki

Po upadku jednej z lokalnych firm znalazłem się na bruku, coś trzeba było zacząć robić, dzieci jeść wołają a najstarsza to i nawet by coś zagryzła. Wziąłem sprawy w swoje ręce, cóż miałbym robić innego? treblinki, tego się uczyłem, to całe nie krótkie dotychczasowe życie robiłem.
Kredyt, sprowadzenie maszyn, zatrudniłem 3 pracowników i w 2 miesiące miałem 1534 szt. treblinek jak malowane. W pół roku sprzedałem 6 szt. , kredyt nie spłacony, na wypłaty kasy brak , nawet Zaporożca komornik okleił. Ja się pytam czy ja jestem gorszy, też żądam żeby rząd kupił moje treblinki, bo inaczej to 3 pracowników na bezrobocie plus cała moja rodzina, moja firma Treblinka&Embarrassment upadnie i co będziemy treblinki kupować u Niemców albo nawet u Żydów. Jak plantatorzy domagam się wsparcia. Liczne na liczne podpisy poparcia tak ze 33

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
wedrowycz
wedrowycz śr., 2010-03-03 18:59

Co to są te treblinki? To

@Bazyl:

Co to są te treblinki? To jakieś kapsułki z gazem do eksterminacji żydów, czy co?

Gruby
Gruby sob., 2010-03-06 08:11

"wedrowycz" nie wiesz co to są treblinki?

@wedrowycz:

To pewnie tego, jak sie robi kogucika też nie wiesz? ;-)))) _ _ _ Ps. _ _ _Wiele rzeczy kojarzy Ci się z naszymi starszymi braćmi w wierze. Jaki tego powód? Napletek Ci się odkleja, cycuś? ;-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
VIRAGO
VIRAGO śr., 2010-03-03 19:08

Bazyl masz rację POPIERAM

@Bazyl:

a treblinek nie sprzedałeś bo zrobiłeś je jak malowane i dlatego nie było popytu, gdyby były jak oksydowane to na pewno byliby nabywcy, ale i tak popieram twoje żądanie żeby rząd je odkupił, bo ktoś inny je pooksyduje i będą nowe miejsca pracy i podatki i w ogóle wszystko będzie.

vir
press27
press27 śr., 2010-03-03 19:06

Mi się z kiełbaskami skojarzyło hehe

...ale to "berlinki"

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
MamaMi
MamaMi śr., 2010-03-03 19:47

Mi się skojarzyło chyba właściwie

dla tych co nie wiedzą co to TREBLINKI
http://www.youtube.com/watch?v=6TChCXYsHnM
I obowiązkowo obejrzeć cooltowy "Nie lubię poniedziałku" ;-)

~mamaMi
Pietras1988
Pietras1988 śr., 2010-03-03 20:24

Zapraszam do przeczytania innego artykułu

http://www.mmpulawy.pl/artykul/kurow-ordun-zniknal-ryby-zdechly-86901.html

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
oltom
oltom śr., 2010-03-03 23:07

NIE palmy papierosów, ale z NASZEGO tytoniu !!!

W obliczu zmasowanej kampanii antynikotynowej i projektu najnowszej ustawy zakazującej palenia prawie wszędzie, to poparcie dla producentów tytoniu przez "czynniki oficjalne" coraz bardziej wygląda na absurd jak ze znanego filmu ...

- Wodę z sokiem, czy bez ?
- Bez soku
- Ale bez malinowego, czy bez cytrynowego ???

Tak więc nie wolno palić ...
- Ale bardziej tych z polskiego, czy z niemieckiego tytoniu ???

truskawa
truskawa sob., 2010-03-06 06:21

Tak placimy za PR Tuska

Polski rząd będzie też musiał zapłacić podwyższoną unijną
składkę do budżetu UE aż o 1 mld zł wyższą niż przewidywał.
Mieliśmy zapłacić 12,3 mld zł, a trzeba będzie wysupłać 13,35
mld zł. UE podwyższyła nam składkę – chcąc być
gospodarczym tygrysem Europy choćby papierowym, osiągnęliśmy w
2009 r. wzrost PKB około 1 proc. jako jeden z nielicznych krajów
europejskich. Jeśli ktoś osiąga nawet wątpliwe sukcesy, gdy
wszyscy inni dołują – musi płacić. Taka zasada obowiązuje
w UE. Inni byli nieco bardziej przezorni, a sukces za wszelką
cenę i dobry PR, jak widać, kosztują wymierne pieniądze. Teraz
MF p. Rostowski chce zapłacić podwyższoną składkę do budżetu
UE z pieniędzy UE. Musi więc wyrwać MRR ów 1 mld
zł, na który coraz dłużej czekają polscy przedsiębiorcy i
polskie samorządy.
Tak to jest płacimy za dobry PR rządu Tuska

Gruby
Gruby sob., 2010-03-06 08:07

"truskawo" znowu chcesz kłamstwem zwyciężać?

@truskawa:

Wraz z grupą kilku osób wstąpiłaś do PiS-u, cyccus? ;-))) _ _ _Pio pierwsze primo, składka dbudzetu UE zalezy od kolku czynników w tym od wielkosci tego budzetu, PKB kraju członkowskiego, wpływów z ceł.... NIKT NAM NIE PODWYŻSZYŁ SKŁADKI ! Zapłacimy taka jaka zostanie wyliczona zgodnie z zasadamui wynegocjonowanymi w Kopenhadze w 2005 r.!!!! Trzeba mieć duzo złej woli aby w akcie normatywnym wynegocjonowanym w w 2005 r. dopatrywać "PR Tuska _ _ _ A po drugie primo trzeba mieć bardzo posztkowane w głowie albo bardzo nienawidzić Polski, aby martwić sie, że Polska wychodzi obronną reka z kryzysu i zamiast zmniejszenia PKB ma wzrost :-(((( _ _ _ Przeciez wpływ PKB na wysokość składki, ma pewna analogie z pdatkiem dochodowym. Masz większy dochód, płaciśz wiekaszy podatek. Nikt nie lubi podatków, ale kazdy NORMALNY człowiek woli mieć coraz wieksze dochody, chociaż wiekszy dochód powoduje wzrost podatku. !!!

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!