drukuj

Zakłady Azotowe Puławy: Związki przygotowują się do strajku i grożą taczką dyrekcji

Związki zawodowe ZA Puławy powołały komitet strajkowy i przygotowują referendum strajkowe

Fot. Karol Zienkiewicz / Archiwum

Związkowcy chcą ogłosić referendum strajkowe. Domagają się m.in. 15-procentowej podwyżki płac. Są niezadowoleni z efektów rozmów z zarządem spółki. – Uroczyste podstawienie taczki pod Dyrekcję Naczelną nastąpi 15 września – ogłosili.

Przed kilkoma tygodniami spór zbiorowy z zarządem firmy rozpoczęły trzy z sześciu organizacji związkowych działających w ZA Puławy. Wśród postulatów znalazły się żądania 15-procentowej podwyżki zasadniczego wynagrodzenia, zwiększenia bezpieczeństwa pracy i zaniechania bezprawnego nękania i zastraszania pracowników spółki, szczególnie poprzez ciągłe zmiany struktury organizacyjnej.

– W firmie dochodzi do sytuacji, że niepokorne osoby są degradowane. Z dyrektora można zostać aparatowym, specjalista może trafić do archiwum. Wystarczy szybka reorganizacja struktury i kodeks pracy zostaje ominięty. Mamy szereg takich przykładów. Chcemy też poprawy bezpieczeństwa pracy i realnego wzrostu wynagrodzeń – tłumaczy Krzysztof Bohdan, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego ZA Puławy S.A.

Dotychczasowe rozmowy z zarządem „Azotów" związkowcy uznali za daleko nie satysfakcjonujące. – Zaproponowano nam 4 procent dodatku do pensji, wypłacanego czasowo, pod wieloma warunkami. M.in. realizacja propozycji zarządu uzależniona jest od zakończenia sporu zbiorowego oraz wyrażenia zgody na kontynuację prac nad nowym taryfikatorem kwalifikacyjnym stanowisk pracy. W tym zaakceptowania tworzonego nowego taryfikatora płac. My chcemy konkretów, bo oferta dyrekcji, to takie „coś-nic" – oceniają związki.

Dlatego organizacje pozostające w sporze zbiorowym zdecydowały się na radykalniejsze formy protestów. – Powołaliśmy komitet strajkowy i przygotowujemy referendum strajkowe – tłumaczy Bohdan.

Związki szykują również pikietę pod siedzibą dyrekcji spółki. – Uroczyste podstawienie taczki pod Dyrekcję Naczelną nastąpi 15 września, o godz. 14 – informuje na swojej stronie internetowej Związek Zawodowy Pracowników Ruchu Ciągłego.

– Podwyżka w oczekiwanej przez związki wysokości byłaby dużym obciążeniem – mówi Grzegorz Kulik, rzecznik prasowy ZA Puławy. – Nie można na podstawie dobrych, ale rocznych wyników finansowych, a takie prawdopodobnie będziemy mieć, zaciągać tak długich zobowiązań, jak powszechne pożyczki. Zarząd zaproponował systemowe rozwiązanie oparte na taryfikatorze płac i stanowisk, oraz czteroprocentową podwyżkę wynagrodzeń. Strona związkowa nie zgodziła się. Będziemy dalej rozmawiać – zapewnia i dodaje: Obecnie średnia pensja w Azotach to 4600 zł brutto. To o 1 tys. zł więcej niż średnia w sektorze przemysłowym i prawie 2 tyś więcej niż średnia dla województwa lubelskiego.

Zdjęcia

  • Związki zawodowe ZA Puławy powołały komitet strajkowy i przygotowują referendum strajkowe

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
zenek12345
zenek12345 śr., 2011-09-07 19:47

płaczki dalej płaczą bo im

płaczki dalej płaczą bo im mało!
jak sie ma kredyt na mieszkanie i trzeba miec lepszy samochód od sąsiada a trzeba to wszystko spłacać i zostaje na zycie 1000 zł to tak jest drodzy azotowcy
Zawsze możecie polepszyc swoją sytuacje i sie zwolnić i pójść tyrać do prywaciarza za marne 1000 zł a nie leżec oglądac filmy i popijac kawke i wtedy docenicie to co macie

tomek
tomek śr., 2011-09-07 20:40

niestety kolego świat za

@zenek12345:

niestety kolego świat za bramą ZA dla zwykłych pracowników wygląda trochę inaczej niz go sobie przedstawiasz....ale to juz twoja sprawa skąd słuchasz bajek o ZA i o tym że każdy zarabia 3k PLN niestety prawda jest całkiem inna.

bosmix
bosmix pt., 2011-09-09 16:08

ile masz lat? dlaczego nie

@zenek12345:

ile masz lat? dlaczego nie starałeś się przyjąć na ''azoty''? teraz byś miał tak jak ''azotowcy''.doceniam to co mam,ale ty gówno o tym możesz wiedzieć.poszedłeś do prywaciarza to teraz zapier...aj za 1000 zł.a to co się dzieje na ''azotach niech cię nie obchodzi.żal ci dupę ściska?

buny
buny śr., 2011-09-07 22:39

dobra moze nie kazdy

dobra moze nie kazdy poczotkjacy ale przepraszam bardzo nie macie na co narzekac, osoba nowo zatrudniona dostaje 1600 na reke porownujac to np do takiej samej wypaty pielegniarki z 25 letnim stazem to gdzies tu jest jakas niesprawiedliwosc bo juz nie porownujmy ich obowiazkow....

siwy71
siwy71 śr., 2011-09-07 23:24

To ktoś jeszcze zarabia mniej

@buny:

To ktoś jeszcze zarabia mniej niż 1600 zł .Te pieniądze to zarabia pracownik nie wykwalifikowany prosto z "łapanki"( w" normalnym "kraju) Zgadzam się z Tomkiem że nie jest tak słodko w ZA .przynieś wynieś pozamiataj JEŻELI CHCESZ PRACOWAĆ BO NA TWOJE MIEJSCE CZEKA 10........Tak mówią "talmudczycy "którzy dzięki koneksjom i układom awansowali .Pamiętajcie jedno PRACA JEST DLA LUDZI A NIE LUDZIE DLA PRACY !!!! a jeżeli są jeszcze w Polsce ZZ to niech walczą o prawa pracownicze .Związki Zawodowe podjęły słuszną decyzję w pełni ją popieram tak jak popierałem ICH sprzeciw przeciw prywatyzacji ,Szanowni Państwo trzymam kciuki i życzę sukcesu.

elfacial
elfacial czw., 2011-09-08 08:37

tutaj to Cię poniosło z lekka..

@siwy71:

przypominam że od 20u lat mamy w naszym pięknym kraju gospodarkę wolnorynkową i jeżeli strasznie niedobry, nieludzki pracodawca bezlitośnie goni Cię do roboty z czym - jak widać - jest Ci bardzo bardzo źle, to po prostu znajdź sobie inną. Jestem pewien że bez trudu znajdziesz taką w której płacić Ci będą za leżenie.
Komuna się skończyła, ale jak widać wielu za nią tęskni.

siwy71
siwy71 czw., 2011-09-08 12:29

Elfacial

@elfacial:

Może i masz rację ,trochę mnie poniosło lecz nie zapominaj że w umowie o pracę jest wyszczególnione stanowisko na którym pracujesz (tak mówi prawo) ,a regulamin zakładowy wyraźnie uwzględnia Twoje obowiązki i prawa (z tymi drugimi to bywa akurat różnie).....Przynieś wynieś ,pozamiataj .....to obecna norma ,a jak coś się stanie to ........To nie było w pracy ....!!!!!!!....Nie promuję "nierobów" i "obiboków " lecz uważam że za dobrze wykonaną pracę każdy powinien otrzymać adekwatne wynagrodzenie .Widzisz tak się składa że przez całe życie trzymałem się dewizy że.... praca jest dla ludzi a nie ludzie dla pracy ...... przecież ktoś kto posiada wiedzę i umiejętności nie powinien dawać się "wykorzystywać "np. jeżeli podpisujesz umowę o prace na której widnieje kwota np. 2500 zł netto to nie będziesz pracował za 1300zł netto ,wydaje mi się to rzeczą oczywistą i jak najbardziej normalną .
PS
Nie należy również mieszać do tego "komuny" bo fakty są takie iż większość pracodawców nie przestrzega przepisów wynikających z prawa ,a to że o pracę jest ciężko nie upoważnia nikogo aby ten fakt wykorzystywać ,łamiąc przy tym prawo .

Bazyl
Bazyl czw., 2011-09-08 09:32

siwy

@siwy71:

A rolników protest popierasz aby obniżyć ceny nawozów? pewnie tak.
Oj żeby ci galoty w kroku od tego popierania nie trzasnęły

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
siwy71
siwy71 czw., 2011-09-08 09:51

Bazyl.

@Bazyl:

Protest nie ma związku z cenami nawozów posługujesz się błędną argumentacją ,a jeżeli rolnicy otrzymaliby dopłaty na równi z ich Europejskimi kolegami nie byłoby problemu.Niestety tak się nie stało bo Pan Sawicki zamiast "walczyć o ich zrównanie przez całą kadencję czas poświęcał wyłącznie GMO ,którą i tak zawetował Prezydent. Najśmieszniejsze jednak w tym jest to iż 4 lata pracy nad ustawą i przekonanie że jest to słuszna decyzja ,zmienia się diametralnie tuż przed wyborami ....może wiesz dlaczego ????

Bazyl
Bazyl czw., 2011-09-08 11:08

Siwy

@siwy71:

Błędne argumenty to właśnie jest to czym Ty się posługujesz, zrozum że dopłaty dla rolnictwa nie są po to aby ZZ azotów mogły windować zarobki, dopłata jest dla rolnika a nie do azotniaków.

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
siwy71
siwy71 czw., 2011-09-08 12:10

Bazyl

@Bazyl:

Czy to ja napisałem..."A rolników protest popierasz aby obniżyć ceny nawozów?...."To jest właśnie błędny argument ,który przytoczyłeś ,więc uznałem za stosowne poinformować Cię o działalności Pana Sawickiego Dopłata jest dla rolnika jednakże gdyby ten posiadał środki w tej samej wysokości co unijny kolega nie protestowałby ,aby obniżyć cenę nawozu. To nie ja nawiązałem do rolników wiec nie wiem skąd ta argumentacja .

Bazyl
Bazyl pt., 2011-09-09 07:11

Siwy

@siwy71:

>>Dopłata jest dla rolnika jednakże gdyby ten posiadał środki w tej samej wysokości co unijny kolega nie protestowałby ,aby obniżyć cenę nawozu<<
Tutaj masz racje rolnik sam postulował by aby cenę nawozów podnieść by mógł otrzymaną dopłatę wpompować w tłuste dupska związkowców ZA.. buachhahhhaaaa

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
siwy71
siwy71 sob., 2011-09-10 00:32

Bazyl

@Bazyl:

Dziwna ta Twoja argumentacja ,ale niech i tak będzie... buachhahhhaaaa

1234
1234 pt., 2011-09-09 18:23

Ciekawa sprawa z tymi

@siwy71:

Ciekawa sprawa z tymi "europejskimi kolegami". W takiej Pribałtyce ostatnimi czasy były głośne protesty, że tamtejsi rolnicy chcą dostawać dwa razy większe dopłaty niż mają, choćby takie duże jak mają Polacy.

siwy71
siwy71 sob., 2011-09-10 00:08

1234

@1234:

Witam i pytam a co mnie obchodzi jako Polaka jakaś" Pribałtyka" jestem Polakiem mieszkam w Polsce i tylko to mnie interesuje .Skoro już Szanowny Kolega tu zawitał to może ustosunkuje się do GMO i przegranej walki Pana Sawickiego z wprowadzeniem go na rynek Polski .Jako laik w tej kwestii prosiłbym o wszystkie szczegóły w szczególności konsekwencje związane z wprowadzeniem ww. ustawy w życie .
Ps
Ciekawi mnie również bardzo dlaczego Pan Sawicki zmienił zdanie w ostatniej chwili czyżby wiedział iż pracował przez ponad 3 lata nad "bublem" niekorzystnym dla Polskich Rolników ,czy to kampania wyborcza wymusiła zmianę decyzji w tej kwestii (nie biorę pod uwagę tłumaczenia o vecie Prezydenta)???

1234
1234 ndz., 2011-09-11 17:50

Tylko, że tak "jakaś

@siwy71:

Tylko, że tak "jakaś Pribałtyka", to właśnie Litwa, Łotwa i Estonia, które też są w Unii, a które mają dopłaty ponad dwa razy mniejsze, a przecież sam pisałeś, że chcesz wyrównać poziom dopłat. Do poziomu z w/w państw?
Zastanawiam się czy PiSowscy propagandyści są tak głupi, że nie wiedzą, że każde państwo ma swoją wysokość dopłat, czy tylko ludzi uważają za idiotów, że chcą im to wmówić?

siwy71
siwy71 ndz., 2011-09-11 23:38

1234

@1234:

Myślałem że otrzymam konkretną odpowiedź na zadane pytanie .Dobrze wiesz że nie chodziło mi o kraje które wymieniłeś zaczynasz "kręcić",jestem rozczarowany .Skoro jednak już wspomniałeś o tych krajach to należałoby zaznaczyć także od kiedy są w UE wstąpiły razem z Polską .Przecież UE prowadzi tzw . wspólną politykę rolną ,to skoro jest "wspólna "to dlaczego jedne kraje mają otrzymywać mniej a drugie więcej ( może wszystkie powinny otrzymywać taką samą kwotę dopłaty do hektara ) A MOŻE" STARA" UNIA CZUJE SIĘ ZAGROŻONA ???? Którą grupę stanowimy ....ostatnią .......podałeś bardzo dobry przykład dzięki .....Ot Unijna równość !!!! Powiem tak jeżeli ktoś zamiast negocjować korzystne dla własnych obywateli warunki ogranicza się jedynie do uścisków i "potakiwań"to trudno się dziwić aby mogło być inaczej .
PS
Nie chcę być natrętny ale co z tym GMO ???

1234
1234 wt., 2011-09-13 18:45

Ja zaczynam kręcić? Raczej

@siwy71:

Ja zaczynam kręcić? Raczej wyczuwam niechęć do zapoznawania się z czymkolwiek poza PiSowską propagandą. Mniejsze dopłaty niż Polska do 1 ha dostają Austria czy Portugalia. Jakoś mi się wydaje, że wstapiły do UE przed nami, no ale może się nie znam, PiSowskich wydawnictw nie czytuję. W tej broszurce tego nie napisali? Znaczy marna jest... Z propozycjami wyrównania stawek do średniej ogólnoeuropejskiej to może ostrożnie, bo może się okazać, że w tym układzie dostaniemy mniej niż teraz. Nawiasem mówiąc paru ministrów rolnictwa jeszcze za węgierskiej prezydencji wystąpiło z wnioskiem o zmiany kwot referencyjnych, może to coś da.
PS.1. Co z GMO? Nie mam zielonego pojęcia. Zasadniczo ten problem mnie nie dotyczy, wiem tyle, że była o to jakaś awantura, a Komorowski zawetował ustawę.
Tylko jedna historyjka z cyklu "Rozmowy ze słuchaczem Rydzyka" - dwa tgodnie temu jeden sąsiad mnie zaczepił i zaczął nawijać jakie to zagrożenie. Zmulony już byłem, bo to po robocie, więc mu mówię "Panie Felku, a nie dalej jak miesiąc temu sam pan podobne zbierał z pola". "Jakie podobne, ja mam tylko state zboża, od dziada pradziada uprawiane" "Panie Felku, a pszenżyto to skąd się wzięło? Dziadek tez uprawiał?"
No i od tamtej pory sie do mnie nie odzywa.
PS.2. Odnośnie tego negocjowania zamiast czegośtam - można coś na temat starań o podniesienie wysokości dopłat za poprzedniego rządu? Bo to by był obciach, gdyby krytykowało sie kogoś za coś, czego się samemu nie zrobiło.

5h9
5h9 czw., 2011-09-08 07:27

taka prawda

@buny:

Mam kilku (około 6-ciu) znajomych którzy tam pracują. Nie pracują w zawodzie, bez żadnego doświadczenia, zazwyczaj po odbytym stażu (do którego dopłacały ZA!!!) zarabiają NAPRAWDĘ dobrze - od 1900-3000 brutto (też w zależności od nadgodzin). Więc nie mówcie że są to bajki, że nie jest aż tak dobrze, bo chyba nie macie pojęcia jak się pracuje i zarabia "prywatnie" w Puławach.
Z drugiej strony, wiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia i człowiek będzie chciał zawsze więcej - to ich trochę tłumaczy.

manys81
manys81 czw., 2011-09-08 07:29

w dupach się po przewracało azotniakom

moje zdanie jest takie: na azotach jak na Puławy, zarabia się zajebiście, nawet Ci nowo przyjęci mają lepiej, od tych co pracują w urzędach czy u prywaciarzy na mieście! moja żona pracuje na azotach, na zmiany (dodatek ok. 800 zł za pracę na zmiany) i słyszę, jakie tłuki pracują i nieroby tam pracują, a kasy im ciągle mało, nie mówię, że wszyscy pracownicy są tacy, oczywiście, że nie, ale dam sobie rękę uciąć, że połowa na pewno, a szczególnie Ci fizyczni, chociaż wiem, że Ci z dyrekcji też się obijają i potrafią cały dzień migać przed robotą, kierownictwem. Nie raz słyszałem, jak na nocne zmiany pracownicy legowiska sobie robią i śpią, materace, karimaty, śpiwory.... i jeszcze za to dodatek dostają... i ciągle im mało, niesamowita historia :)

proszę wziąć pod uwagę, że to co napisałem, nie dotyczy wszystkich osób zatrudnionych w Z.A.

gin
gin czw., 2011-09-08 12:43

chodzi o wyśrubowanie zarobków tak,

by po prywatyzacji były wysokie odprawy. Proste? Ano proste.

gin-niezależny radykał bez sztandaru
marek
marek czw., 2011-09-08 08:41

sprywatyzować azoty

i pogonić związki i tych zatrudnionych po zanjomości.Panience utworzono stanowisko żeby się bidulka po zawodówce załapała .No i teraz ma 3000 zł i się obija ale walczy o podwyżkę bo biedna.Won do prywaciarza do pracy.

Daniel_S
Daniel_S czw., 2011-09-08 10:53

Chętnie zamienię się z każdym

Chętnie zamienię się z każdym z was zatrudnionych na azotach!!!! Nie zdajecie sobie co to jest BEZROBOCIE. Myślę ze należało by wysłać wiekszość na takie bezrobotne wczasy by zatęsknili za pracą.
Tylko dostać się na ZA to niestety tylko po plecach rodziny ewentualnie znajomych. Myślę ze jak by Zakłady Azotowe zmienili politykę zatrudniania, czyli zatrudniali osoby które naprawdę chcą pracować nie było by takich problemów.

KSW
KSW czw., 2011-09-08 10:59

.....

Zadziwiające jak wiele do powiedzenia mają ludzie nie związani z ZAP i nie mający zielonego pojęcia o pracy w spółce, swoją wiedzę czerpiący ze słynnego "słyszałem, że...".
Odniosę się może to powyższego komentarza. W to, że bym Pan się zamienił, w to nie wątpię. Mam natomiast pytanie co Pan zrobił, żeby pracowac w fabryce?

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
admin
admin czw., 2011-09-08 11:20

ja też wiele słyszałem, ale

ja też wiele słyszałem, ale nie wiem czy to prawda.
Dlatego podzielcie się informacjami na temat zarobków, 13tek, 14tek, kartek i innych socjalnych przywilejów - pozostałościach po PRLu.
Chętnie dowiem się czy to prawda co mówią i piszą inni.
Apeluję, podzielcie się informacjami, oby tylko prawdziwymi!

Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść. -------------------------------------- Admin
Daniel_S
Daniel_S czw., 2011-09-08 11:44

Proszę nie mylić spółek z ZA.

@admin:

Proszę nie mylić spółek z ZA. Bo to jest zasadnicza różnica. Twierdzę że na Azotach nie mają źle, a nawet powiem wiecej na warunki puławskie bardzo dobrze. Mam żonę która pracuje tam kilka dobrych lat i wiem co się dzieje.

Gruby
Gruby pt., 2011-09-09 07:11

Najlepiej informacją o przychodach związanych z praca w ZAP

@admin:

wzietą z odpowiedniego PIT ;-)

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
bosmix
bosmix pt., 2011-09-09 16:35

nie ma 13tek i 14tek.jest

@admin:

nie ma 13tek i 14tek.jest nagroda z zysku i nie jest to pozostałość komuny.kartki dostają nie wszyscy.tylko ci co pracują na wolnym powietrzu.a przez cały rok tylko ci których wydatek energetyczny przez 8 godzin przekracza 2000 kalorii.wartość kartki 6,40zł.za każdy przepracowany dzień.kartki do wykorzystania tylko w sklepach i bufetach spółki ''stozap'' gdzie ceny są wywindowane do sufitu i tylko na artykuły na 8% vat-u.po 16 latach pracy mam podstawę 1783zł.dzięki bogu pracuję na akord.do tego coś koło 1000 zł.brutto zmianowego ( świątek,piątek i niedziela w robocie ).rzadko kiedy wypada że w wielkanoc czy boże narodzenie czy też jakiekolwiek inne święto państwowe czy kościelne mam wolne.poza tym praca na powietrzu.zimą bywa -25 do -30 szczególnie rano i w nocy.w lecie na naczepie samochodu pod plandeką lub w wagonie bywa +50 i więcej.

czarocm
czarocm czw., 2011-09-08 15:31

heh brak słów

Najbardziej chce mi się śmiać z tych gamoni co myślą że na ZA tylko się leży i nic nie robi popijając kawkę :D tak tak własnie mamy leżymy,nic nie robimy i płacą nam wszystkim średnią zakładową coś koło 4k nawet nie licze bo pieniadze mi się nie mieszczą w kieszeniach.Wszystkie fabryki chodzą w automatach i tylko potrzeba 1 sterowniczego żeby to ogarnął.Powinni zlikwidować moim zdaniem stanowiska pracy i pozostawiać po 1 osobie na fabryke a by było fajnie.Prawda jest taka że wszędzie dobrze gdzie nas nie ma także psy ogrodnika nie wypowiadajcie się na tematy o których nie macie zielonego pojęcia.Pozdrawiam

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.
admin
admin czw., 2011-09-08 15:44

Kolego Czarocm!

Ale może jakieś konkrety?

Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść. -------------------------------------- Admin
czarocm
czarocm czw., 2011-09-08 17:55

kolego admin prawda jest taka

kolego admin prawda jest taka że na ZA masz podział na grupy płacowe i każda z grup ma swoje widełki.Na niższych stanowiskach jestes pod dolna granicą widełek a im wyższe stanowisko tym wyższe widełki i w ten oto sposób ludzie zarabiajacy naprawde duże pieniądze nie maja juz za bardzo szans na podwyzke dlatego zarząd ZA chce teraz wprowadzenia nowego taryfikatora po to aby mozna było podnieść tym na górze pensje o znaczne sumy(ponieważ już sa w starym taryfikatorze zablokowani mając max) a dla tych na dole rzuca po 50zł i wszyscy szczęśliwi.Jakich chcesz adminie konkretów?Prawdą jest oczywiście że średnia w ZA sporo wzrosła tylko ja się pytam komu tak wzrosła?góra rosnie bardzo szybko tylko tym co maja najmniej nie bardzo chcą podnieść

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.
marekmarecki
marekmarecki czw., 2011-09-08 19:13

nieróbstwo

czarocm-- wpadnij na Melemine 2 albo 3. Może Melamina II jeszcze coś pracuje ale III to jest centrum rozrywki.Tv,kawka herbatka laptopiki filmiki.... a w nocy cisza nocna bo każdy śpi. Wiekszość z nich jest powiązana rodzinnie ze sobą albo pomagali ludziom z zarządu(bez nazwisk) przy pracach domowych. Chetnie bym wymienił konkretne przyklady.

oltom
oltom czw., 2011-09-08 20:37

Moim zdaniem argument o

Moim zdaniem argument o dobrym wyniku firmy w ostatnim roku nie jest wystarczający do żądania tak wysokiej PODWYŻKI PŁAC, czyli większych stałych wypłat, także na przyszłość. Żądana podwyżka wielokrotnie przekracza poziom inflacji. Dobry wynik finansowy firmy może być podstawą do żądania JEDNORAZOWYCH premii, czy innych nagród. Jakoś do tej pory nigdy nie słyszałem, żeby związki zawodowe w przypadku straty w firmie zwracały się do zarządu z żądaniem OBNIŻKI płac ... Mentalność jest stale taka sama - jak MACIE więcej kasy, to NAM ją oddajcie, a jak NIE MACIE, to znaczy że ŹLE RZĄDZICIE, to do stary SAMI dołóżcie ...

ryba
ryba czw., 2011-09-08 21:14

Że chcą więcej jeszcze rozumiem,pażerność....

i chciwośc to jest w ludzkiej naturze,szczególnie takich co to rąk pracą sobie nie plamią a tacy są działacze związkowi.Ale Prezesa co świetnie zarządza firmą w kryzysie wywieśc to jest kaczyzm w pełnym przedwyborczym wydaniu.

Gruby
Gruby pt., 2011-09-09 07:13

A jakie stanowisko zajmuje spółka, rzekomo pracownicza,

której szefuje nasz "RafNowak"? ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
bosmix
bosmix pt., 2011-09-09 14:31

do wszystkich którzy

do wszystkich którzy zazdroszczą ''azotowcom''. przyjdźcie jeden z drugim na nocną zmianę i załadujcie ( ręcznie,nie wózkiem widłowym ) 150 ton workami 50kg.( to 6 tirów ) tak jak ja na przykład,to przestaniecie zazdrościć.niejeden z was zesrał by się w spodnie! baranie łby!

Daniel_S
Daniel_S pt., 2011-09-09 14:52

jakoś tty

jakoś ty nie sr...z i jedziesz. Tak wiec i inni też mogą. Żaden argument

bosmix
bosmix pt., 2011-09-09 15:51

sporo było takich co im się

@Daniel_S:

sporo było takich co im się też wydawało że to nic takiego.po miesiącu już ich nie było.ostatnio widziałem jednego z nich jak sępił na piwo pod sklepem.a jak miał możliwość sporo zarobić to powiedział że ''pier...i'' tak zapier...ać.

dzidek75
dzidek75 pt., 2011-09-09 17:00

Bosmix

Nie becz tutaj. Beczysz, ze masz kartki za 6,40, a ja mam za 2,50 za 8 godzin ( dwie zupki chińskie i to w promocji) na wolnym powietrzu i mam takie same warunki pracy jak ty i co? Nie beczę. A jak Ci mało jedzenia za 6,40 to rób sobie kanapki do pracy jak ja to robię. A jeszcze od żony dostaje batonika i jabłuszko. Trzeba myśleć. Módlcie sie, aby Azotów nie wziął w swoje ręce zagraniczny kapitał, bo będziecie cienko pierdzieć i związki zawodowe zostaną raz dwa rozwiązane. A jak sie nie podoba to do Powiatowego Urzędu Pracy. I wtedy związki zostaną ............... wywiezione na taczce przez Was.

bosmix
bosmix pt., 2011-09-09 17:37

przecież ja nie beczę tylko

@dzidek75:

przecież ja nie beczę tylko piszę jakie są zasady przydzielania tych kartek bo jakiś typ wcześniej chciał,a ty chyba nie czaisz o co kaman.pracujesz w święta i wszystkie weekendy?ja pracuję jeśli mi tak wypadnie zmiana.i też nie beczę.jabłuszko i batonik też czasem sobie wezmę z domu bo jest na 22% vat-u i na kartki nie można kupić.przenieś się do mnie.przyjmują przez agencje pracy tymczasowej ''start-people'' lub ''manpower'' to też będziesz miał po 6,40.a zagraniczny kapitał ma nas przejąć tak jak mówisz.i też nie beczę.jesteście źli na nas że zarabiamy więcej od was?niby dlaczego? moim zdaniem zarobki powinny być adekwatne do wykonywanej pracy i u mnie takie są.miej pretensje do swojego szefa że was robi w ch..a i płaci grosze.

czarocm
czarocm pt., 2011-09-09 21:39

dzidek75

A Ty dzidku myślisz że zagraniczny kapitał jak weźmie ZA to swoich zatrudni? :D ciekawe kto wejdzie i obsłuży fabryki nie majac praktyki :D wiekszą instalacje przykładajac się można się nauczyc minimum w 5 lat także zyczę powodzenia.No ale tak to jest jak się nie wie jakie są realia na ZA.Tego że trzeba się nauczyc ton instrukcji stanowiskowych i wszystkich urządzeń to już nie mówimy? :) tam sie tylko leży i w zapaszkach pracuje bo to przecież fabryka czekolady jest :) Prawda jest taka że każda praca ma swoje wady i zalety a wszędzie jest dobrze gdzie nas nie ma.Dzisiaj rano w radio mówili że rolnicy zarabiaja 2x tyle co 5 lat temu takze to im trzeba zazdrościc.Przecież na wsi pieniądze na ziemi leżą!Ludzie nie wierzcie we wszystko co słuchacie i pomyślcie troszkę

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.
dzidek75
dzidek75 sob., 2011-09-10 11:30

Czarocom

Prosty przykład. Biorę zakłady Azotowe w swoje ręce. Mam pakiet większościowy. Zwalniam ludzi a na drugi dzień przyjmuje, za najniższa krajową do pracy i będę płacił to co ustawowe. I teraz mi odpowiedz. I teraz mi odpowiedz. Ile ludzi przyjdzie do mnie z powrotem pracować za 1300 zł plus jakaś malutka premia? Juz Ci odpowiadam. 99 % wróci. Bo gdzie prace znajda w Puławach inną? I związki zawodowe by Wam wtedy nie pomogły, bo bym ich pogonił. Proste.
Najważniejsze by było aby w mojej kieszeni zostało jak najwięcej.

Myślenie jest przyszłością i nie boli.

czarocm
czarocm sob., 2011-09-10 12:24

dzidek75

:D nie żartuj nawet :D 99%? :D może starzy ludzie co nie mają już innej możliwości by brzyszli dociułać do emerytury.Prawda jest taka że w ciężkim przemysle zawsze są lepsze pieniądze czy tego chcesz czy nie bo za prace tam płacisz zdrowiem.Popatrz na reszte wiekszych firm przemysłowych w Polsce i w Europie i zobacz jakie tam są stawki.Zwróć też uwagę ile osób pracuje na produkcji gdzie naprawdę coś się dzieje i trzeba pobiegać troszke przy wysokich ciśnieniach,szkodliwych substancjach chem itp a ile pracuje w biurowcach?i kto tam pracuje?Ps wcześnie wstałeś dzidek75 :P

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.
czarocm
czarocm sob., 2011-09-10 12:30

dzidek75

i jeszcze jedno: życzę Ci aby Ci poszło w życiu i żebys mógł sobie wykupić wiekszościowy pakiet zakładów a co :P

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.
dzidek75
dzidek75 sob., 2011-09-10 20:21

Sorry

@czarocm:

Ja Ci dałem przykład tylko, a ty wypisujesz głupoty. NIe porównuj Polskiego przemysłu do zagranicznego. Obudź się, bo myśle, że mógł cię dopaść Matrix:)

A reszta wszystkich młodych pewnie poszła by gdzie indziej? Zastanów się dobrze. Zakłady Azotowe są największym pracodawcą na Lubelszczyźnie.

czarocm
czarocm ndz., 2011-09-11 01:25

sorry

Głupi przyład-głupia odpowiedź a i nie czytasz ze zrozumieniem pisałem w Plsce i Europie

Ludzie stale szukają skróconych dróg do szczęścia. Nie ma skróconych dróg.