drukuj

Wybory 2010: Kandydaci na wójtów Kurowa, Markuszowa i Żyrzyna

 Jan Woźniak chce zakończyć 20-letnie rządy gminą Kurów Stanisława Wójcickiego

Szykuje się ostre starcie wyborcze w gminie Kurów. O fotel wójta rywalizować będą obecny włodarz gminy Stanisław Wójcicki i przewodniczący rady Jan Woźniak. Z kolei w sąsiednim Markuszowie główną rywalką Andrzeja Rozwałki będzie Jolanta Pecio.

Startujesz w wyborach? Przedstaw się na MM Puławy

Komitety wyborcze na zgłaszanie swoich kandydatów na wójtów mają czas do 29 października. Ale w większości przypadków już teraz wiadomo, kto będzie ubiegał się o najważniejsze stanowiska w gminach.

Ciekawie zapowiada się rywalizacja w Kurowie. Obecnemu wójtowi Stanisławowi Wójcickiemu wyrósł poważny konkurent w postaci przewodniczącego rady gminy Jana Woźniaka, kandydata komitetu Twoja Gmina, liczącego też na poparcie PiS.

– Przez ostatnie cztery lata zdobyłem doświadczenie w pracy urzędu, byłem na wielu spotkaniach z mieszkańcami i poznałem ich problemy – tłumaczy powody startu Jan Woźniak.– Te wybory są szansą dla całej gminy. Obecny wójt pełni tę funkcję już 20 lat. To nie sprzyja rozwojowi.

O kolejną kadencję w Markuszowie na pewno powalczy Andrzej Rozwałka, wystawiany przez PSL. Choć jeszcze niedawno zarzekał się, że ma dość ciągłych utarczek z przewodniczącym rady Leszkiem Barwińskim i przejdzie na emeryturę. Zmienił zdanie.

– Nie mogę tego zrobić pracownikom urzędu i mieszkańcom – uważa Andrzej Rozwałka. – Trzeba dokończyć budowę kanalizacji, zmodernizować hydrofornię, wybudować świetlicę w Łanach, dokończyć drogi, ulice i chodniki. W przyszłej kadencji wystąpię też o prawa miejskie dla Markuszowa.

W szranki z nim stanie Jolanta Pecio, prezes Stowarzyszenia Kobiet Aktywnych, która ma poparcie PO, ale startuje z lokalnego komitetu. – Kandyduję, bo gmina potrzebuje zmian – mówi Jolanta Pecio. – Chcę poprawić jakość rządzenia i relacje między urzędem, wójtem i radnymi. Jeśli wygram to postaram się wpłynąć na rozwój przedsiębiorczości i rolnictwa.

Z grupy chętnych odpadł radny Andrzej Stasiak, który chciał być kandydatem PiS, ale ostatecznie nie uzyskał poparcia tej partii. Kto ma największe szanse? – Trudno powiedzieć. Rozwałka nie ma jednak takiego poparcia jak mu się wydaje – twierdzi osoba dobrze zorientowana w realiach Markuszowa.

Jej zdaniem więcej mogłaby ugrać Małgorzata Sanaluta, aktualnie zastępca wójta w Garbowie. – Ale ona nie chce wchodzić w paradę Rozwałce, bo oboje są z tej samej partii.

W Żyrzynie o kolejną kadencję ma powalczyć Andrzej Bujek. Jednym z jego kontrkandydatów będzie Witold Michna wystawiony przez komitet Wspólna Gmina Żyrzyn 2010. Jego pełnomocnikiem jest Stanisław Wach, który zasłynął w gminie walcząc z wójtem o modernizację ul. Polnej.

Zdjęcia

  •  Jan Woźniak chce zakończyć 20-letnie rządy gminą Kurów Stanisława Wójcickiego

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
mariuszr2009
mariuszr2009 sob., 2010-10-23 13:44

Trzeba stawiac na Młodych

@Kado:

Przezyłem 23 lata w Kurowie i od 4 lat juz tylko pare razy w tyg. jestem w Kurowie.Obecna władza nie potrafi nic zrobic zeby młodzież przyciągać do Kurowa tylko wszyscy uciekaja.Gdzie sie maja podziać młodzi którzy musza skończyc szkołe?pozniej wszyscy sie dziwia że piją i cpaja jak z nudów głupota im dobija!!!to pytanie wysyłam do władz Kurowa!!!przez ostatni czas wójt robi tak mało że powinni go ze stołka wysiudać!!!a najwiekszy kandydat nic nie zmieni!!!tylko dla siebie robia i dla swoich rodzin.Wszyscy znaja pana W,. i pamietaja jak był w ostatnich wyborach...

xxx
windows7
windows7 sob., 2010-10-23 14:05

Po "starym" wójcie wiadomo

Po "starym" wójcie wiadomo czego się spodziewać. Nowy to wielka niewiadoma. Przeczytałem listę kandydatów do rady gminy. Ciągle te same nazwiska. Jeśli chodzi o młodzież to co można w tak małej miejscowości zaproponować?

Pietras1988
Pietras1988 sob., 2010-10-23 14:35

O prawach miejskich

Mimo tego, że Markuszów jest małą miejscowością, jest wytypowany do odzyskania praw miejskich, tak więc cel może się ziści.

Mam nadzieję, że Kurów także szybko odzyska miano miasta.

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
Kurowski
Kurowski sob., 2010-10-23 16:19

Będzie ciekawie!

Specjaliści od festynów rodzinnych pod szyldem PO postanowili zorganizować inwazję na mandaty do rady gminy i na stanowisko wójta -rodzinnie i sprytnie. Nie mają kandydatów na radnych zamieszkałych w danym okręgu wyborczym, to wystawiają małżonków -mieszkańców Kurowa. No, no.....oryginalnie, ale po kurowsku-nie w porządku.
Aktualnemu przewodniczącemu rady PIS daje poparcie na łamach gazet i jednocześnie pojawiają się dwa PiS-owskie komitety- jeden z nazwa PiS,drugi bez. Czy to część jakiegoś szczwanego planu pana przewodniczącego?
Ciekawe stwierdzenie autora tekstu”Obecnemu wójtowi Stanisławowi Wójcickiemu wyrósł poważny konkurent w postaci przewodniczącego rady gminy”. Z tym "wyrósł" to tekst nadal poważny czy satyryczny?
Skoro 20 lat wójtowania w tak ciekawych czasach nie sprzyja rozwojowi -zdaniem pana przewodniczącego- to co sprzyja? Skoki z jednej posady na inną?
20 lat to gwarancja no to,że nie poświęci się pół kolejnej kadencji na robienie rozpoznania tylko pracuje od dnia objęcia funkcji.No chyba ,że chodzi panu o indywidualny rozwój człowieka, a nie gminy.

andrzej99
andrzej99 sob., 2010-10-23 15:42

Z tym wyrośnięciem konkurenta

Z tym wyrośnięciem konkurenta to niezła ironia...losu ale autor pewnie nie wiedział kandydatów na żywo że tak powiem. Ciekawe czy walka polityczna rozegra się tak jak za poprzednich wyborów na skwerku podczas zrywania plakatów. Zastanawia mnie brak na listach kandydata pana przewodniczącego na wójta w poprzednich wyborach który przegrał lecz zawsze podczas wszystkich imprez organizowanych stał w cieniu pana przewodniczącego...zastawiające.

alina
alina ndz., 2010-10-24 11:05

"Przez ostatnie cztery lata

"Przez ostatnie cztery lata zdobyłem doświadczenie w pracy urzędu"
Jakiegoż to rodzaju doswiadczenie Panie Woźniak? Może w piciu herbatki podczas wtorkowych dyżurów Pana Przewodniczącego z których nikt nie korzysta? A może to doświadczenie polega na sprawnym składaniu podpisów na uchwałach przygotowywanych przez urzędników? Największe doświadczenie to Pan Przewodniczący ma w nieodpowiadaniu "dzień dobry" petentom czekającym na korytarzu urzędu czy w sekretariacie (mnie to spotkało 2 razy).
"byłem na wielu spotkaniach z mieszkańcami i poznałem ich problemy"
Miałam okazję być na jednych z takich spotkań które prowadził Pan Woźniak i nigdy nie zapomnę odbierania przez Pana głosu ponieważ "to nie na temat". A co do problemów mieszkańców to nie wątpię że je Pan Woźniak zna tylko chciałabym żeby jako kandydat na wójta podał choć jeden przykład takiego problemu który udało mu się rozwiązać w ciągu tych 4 lat samodzielnie tzn. bez udziału obecnego wójta i pracowników urzędu?!
Jak dla mnie Pan Woźniak nie jest poważnym kandydatem na stanowisko w służbie lokalnej społeczności. Nie chciał leczyć mieszkańców naszej gminy w ramach NFZ tylko dlatego że nie został dyrektorem ZOZ w Kurowie- wolał robić to dla mieszkańców innej gminy a nas leczyć w prywatnym gabinecie za pieniądze. Nie chciał nam służyć swoją wiedzą medyczną i doświadczeniem z powodów czysto ambicjonalnych a teraz chce służyć swoją wątpliwą wiedzą i doświadczeniem urzędniczym nam jako Wójt? Mnie się wydaję że nie chodzi mu n o rozwój gm. Kurów tylko niestety o władzę.

adam
adam ndz., 2010-10-24 15:01

Popieram

W pełni popieram panią Alinę , właśnie tak jest jak zostało to opisane. Pozdrawiam.

adam
mariuszr2009
mariuszr2009 pon., 2010-10-25 13:44

Ja takze popieram

@adam:

Popieram pania Aline w 100%

xxx
gomoria
gomoria wt., 2010-10-26 18:09

nie popieram nie napieram

Alina ma takie poparcie że sama powinna zostać wójtem!!!
a może wie dlaczego Żurkowska została dyrektorem a nie Woźniak???
LUDZIE opanujcie się z paleniem ognisk,bo NIE MA CZYM ODDYCHAĆ
co wy tak codziennie palicie?przecież do kosza można wyrzucać a nie zatruwać powietrze Nerony nie podpalajcie Kurowa

bożena
gfu
gfu wt., 2010-11-16 09:55

popieram czy nie popieram?

Ja wiem dlaczego Woźniak nie został dyrektorem. Po prostu, wbrew swoim aspiracjom, nie nadaje się na przywódcę. Bycie szefem nie opiera się na nieustannej krytyce i byciu "przeciw", a raczej znajdowaniu rozwiązań i przekonywaniu do swoich racji. A tego jak pokazują ostatnie 4 lata p. Woźniakowi brakuje - zupełny brak twórczego myślenia i działania, cała aktywność skoncentrowana na wytykaniu i bombardowaniu, nieustanna krytyka tego co jest, bez pomysłów co zrobić lepiej. Tyle to każdy potrafi. Nie można jednocześnie być przywódcą i opozycjonistą. Czy Żurkowska na to stanowisko się nadaje? Nie wiem, ale chyba nie mniej od Woźniaka. A na bezrybiu i rak ryba.
A teraz przed nami p. Woźniak w roli nieustraszonego pogromcy "starego ładu" jako kandydat na wójta. Czy w tej roli podoła? Czy mamy czas i pieniądze na eksperymenty? Czy na tym stanowisku będzie równie konstruktywny jak w roli przewodniczącego Rady? Czy przypadkiem siłą napędową tego działania nie są mniej lub bardziej skrywane osobiste urazy do obecnego wójta?

gomoria
gomoria śr., 2010-11-17 07:59

nie popieram nie napieram

''osobiste urazy"-a kto ich nie ma?!gfu a to się uśmiałam każdy jeden kandydat jest za kimś i przeciwko komuś a siłą ich napędową -w równym stopniu jak pęd do koryta-nienawiść.20 lat wóita i styka to i tak prawie dożywocie
zastanawia mnie kandydatura dyr podstawówki pełnego samozadowolenia ze swojej pracy że ma tyle wolnego czasu i chęci do zajęć pozalekcyjnych
a może zająłby się dziećmi i ich problemami

bożena
andrzej99
andrzej99 śr., 2010-11-17 13:34

myślę że 20 lat to dobre

@gomoria:

myślę że 20 lat to dobre doświadczenie i dajmy Panu Stasiowi dokończyć to co zaczął, przez 16 lat podatków nie podnosił i było ok przyszła nowa rada i podatki wzrosły bynajmniej tym co prowadzą działalność, latarnie mieli włączyć a co zrobili zgasili więcej, aby nauczyciele podwyżki dostawali. Pana Woźniak powinien zając się leczeniem a nie rządzeniem ale jeśli jedno nie wychodzi to myślę że i drugie też nie będzie dlatego słuszny kandydat na wójta jest jeden. A osobisty uraz mam do tej formacji tylko dlatego że głosi iż oni należą do elity... tymi słowami zdyskwalifikowali się w kandydaturze jak do rady gminy, powiatu i wójtostwo.

gfu
gfu śr., 2010-11-17 14:02

czy ja napieram?

Na szczęście tutaj mamy wybory bezpośrednie i koronna zasada polskiego życia publicznego - "demokracja demokracją, a władza i tak w naszych rękach" nie ma miejsca. Zobaczymy jak zagłosują mieszkańcy i czy faktycznie uważają, że długi staż na stanowisku to wystarczający powód do zmiany. Osobiście jestem przeciw zmianom, dla samej idei. Wolę zmiany na lepsze, a tutaj nadal jakoś nic lepszego się nie rysuje na horyzoncie. Zmiana dla samej zmiany jest zupełnie bez sensu z punktu widzenia społeczności, bo generuje koszty, bezwład i zastój podczas układania się nowego garnituru. Dodatkowo "nowy" programowo chce pokazać, że do tej pory wszystko było złe, a teraz to dopiero będzie dobrze i zaczyna nieuzasadnione i często szkodliwe "reformy" w konwencji walki z wiatrakami. Chociaż nie dla wszystkich takie bezsensowne - wszelkie reformy z założenia służą władzy do zmian kadrowych. Zmiana wójta nie dla wszystkich jest taka bezcelowa - część społeczności upiecze przy okazji swoją pieczeń i dla nich jest to pewne światełko w mroku. Większość jednak odczuje jedynie bezład i ogólny rozgardiasz, a po pewnym czasie wszystko wróci w utarte, dobrze sprawdzone tory, bo przecież polityka polityką, a życie musi się toczyć dalej. I tak cała rewolta zatoczy koło. I chociaż miało być tak pięknie znowu będzie jak zwykle, a biorąc pod uwagę klasę i predyspozycje najważniejszego kontrkandydata obecnego wójta - nawet gorzej. Jestem w stanie zaakceptować wszystkie negatywne konsekwencje zmiany wójta pod warunkiem, że pojawi się dobrze rokujący kandydat - można to potraktować wtedy jako inwestycję w przyszłość. Ale tutaj jest perspektywa pogorszenia funkcjonowania gminy. O tym, że p. Woźniak nie nadaje się na wójta napisałem wcześniej i nie ma sensu powtarzać. Uważam, że te 20 lat wcale nie najgorszych rządów obecnego wójta dla wielu jest poważną zaletą. W końcu liczy się doświadczenie i skuteczność, a ja wcale nie chcę, żeby ktoś bez kwalifikacji i predyspozycji zdobywał szlify moim kosztem.

gomoria
gomoria czw., 2010-11-18 13:54

rozpisałes się ...ZA KIM TA AGITKA?

20 lat rządów koterii i kolesiostwa!
stanowiska urzędnicze dostawali znajomi króliczka a konkursy o prace to fikcja
-krótko i na temat o tym co najbardziej boli.

bożena
gfu
gfu pt., 2010-11-19 09:15

To nie agitka

Widzę, że najbardziej Cię boli, że to nie Ty lub Twoi bliscy są w tym kręgu znajomych króliczka :) Już wyjaśniam, że ja też się do nich nie zaliczam. Liczysz, że po zmianie warty się to zmieni? Tak właśnie można odczytywać Twoją zajadłość. Od blisko 20 lat pracuję w Lublinie i z tych gminnych "obrywów" nawet okruszek nie spadł w moją stronę, a mimo wszystko nie jest mi aż tak żal. Zadam pytanie retoryczne - czy gdzieś jest inaczej? Czy gdziekolwiek konkursy na stanowiska to autentyczna metoda rekrutacji, a nie fikcja, która musi się odbyć dla zachowania procedur? I czy naprawdę wierzysz, że kiedykolwiek ktoś to zmieni? Bo ja myślę, że zmieniają się tylko osoby, a nie metody postępowania. Dla mnie kluczowe jest, żeby Ci ludzie wykonywali powierzoną pracę, a kto będzie to robił ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Jakoś pogodziłem się z tym, że to nie ja, że mam daleko do pracy i nie zasadzam się na stołki w gminie i okolicach. Ale częściowo się zgadzam, kadra zatrudniana w gminnych instytucjach nie jest wysokich lotów, a to co szczególnie mnie irytuje to żenujący poziom intelektualny i merytoryczny naszych pedagogów. To znamienne i niepokojące, bo nawet uczniowie pierwszych klas zauważają, że niektórzy mają problem z wypowiadaniem się i artykułowaniem swoich myśli. I nie dotyczy to odosobnionych przypadków, ale nawet osób zajmujących wysokie stanowiska i aspirujących do działalności publicznej. Tylko jak to rozwiązać, zwolnić wszystkich z podstawówki i gimnazjum i zrobić nabór od nowa? Może tak.

gomoria
gomoria pt., 2010-11-19 11:01

źle Doktorku

pierwsze zdanie i błąd dalej nie czytam za bardzo epickie
w sekcie Królika straciłabym swoją wolność zajmując się bezustannym lizaniem

bożena