drukuj

Stary most na Wiśle zostanie zamknięty? Gminy Puławy nie stać na remont

Stary most na Wiśle

Most wymaga kosztownego remontu, na który nie stać gminy Puławy

Władze gminy Puławy rozważają zamknięcie starego mostu na Wiśle. Powód? Samorządowców nie stać na jego utrzymanie i remontowanie. – Chcemy zaprotestować przeciwko absurdalnej sytuacji. Z drogi krajowej zrobiono gminną – mówi wójt Krzysztof Brzeziński.

Problem pojawił się po wybudowaniu nowej przeprawy na Wiśle wraz z obwodnicą Puław. – Po realizacji inwestycji fragment krajowej „dwunastki", wraz ze starym mostem, na mocy ustawy przekazano na rzecz gminy i miasta. W ten sposób podrzucono nam kukułcze jajo. Fragment drogi krajowej zdegradowano do gminnej, a dojazdowe są wojewódzkimi. Absurd – uważa wójt Brzeziński.

– Specustawa mówi, że jeśli dojdzie do zdublowania przebiegów dróg, to inwestor przejmuje nowy odcinek, a stary przechodzi na własność gminy. Po wybudowaniu nowego mostu na Wiśle i fragmentu obwodnicy Puław doszło do takiej sytuacji – tłumaczy Andrzej Gwozda, zastępca dyrektora w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Gmina stała się więc właścicielem ok. 9 km drogi i 280 metrów mostu, pozostała jego część należy do miasta. Na władzach samorządowych spoczywa również obowiązek utrzymywania, odśnieżania i remontowania tego odcinka. A koszty są niebagatelne. Prawdziwe schody zaczęły się, kiedy dokonano ekspertyzy stanu technicznego. Okazało się, że most wymaga remontu. Koszt to ponad 13 milionów złotych.

– Dlatego będziemy walczyć o uwolnienie nas od tego ciężaru finansowego. Jeśli nasi politycy pozostaną głusi na ten problem, nie pozostanie nam nic innego, jak tylko zamknąć stary most – zapowiada Brzeziński.

– Gmina może dogadać się z powiatem lub Zarządem Województwa o przekazanie mostu. Najpierw jednak trzeba to uregulować, również prawnie. To długotrwały proces. Poza tym, obie strony muszą wyrazić na to zgodę. Oczywiście, gmina może zamknąć drogę pod pretekstem remontu, a nawet obniżyć jej kategorię do odśnieżania, żeby pozostała nieprzejezdna – mówi Gwozda.

– W razie czego będziemy utrzymywać komunikację z lewobrzeżną częścią gminy poprzez nowy most – zapewnia Henryk Mizak, dyrektor puławskiego MZK.

Debata o moście

W poniedziałek 12 grudnia o godz. 10 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Puławy przy ul. Dęblińskiej 4 odbędzie się konferencja na temat mostu. Organizator, wójt gminy Puławy zaprosił na spotaknie m.in. parlamentarzystów i samorządowców.

Zdjęcia

  • Stary most na Wiśle

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
poldy
poldy śr., 2011-12-07 10:27

brawa dla wójta

most trzeba zamknąć  nie odśnieżać, stołówki szkolne pozamykać, super ciekawe co następne??? Pozamykajmy wszystko co gminna utrzymuje  a na końcu zamknijmy gminne....

paździoch
paździoch śr., 2011-12-07 10:46

Panie Wójcie!

Niech pan powie puławskim złomiarzom, oni most rozbiorą i problem sam zniknie.

Paweł Buczkowski
Paweł Buczkowski śr., 2011-12-07 11:06

Zanim zacznie wieszać psy na

Zanim zacznie wieszać psy na wójcie, dodam że roczne wydatki budżetowe całej gminy Puławy to 29 mln zł (2011 r.). Na prowadzenie szkół i przedszkoli gmina wydaje w całym roku 11 mln zł. No więc wystarczyłoby dzieciom zrobić roczne wakacje i można by wyremontować most :)

siwy71
siwy71 śr., 2011-12-07 20:15

Panie Pawle

@Paweł Buczkowski:

Swojego czasu wyraziłem  pozytywną opinię na temat Pana Wójta ,wraz z Grubym miałem takie samo zdanie ( jest to rzadkością ) ,lecz zgodnie z posiadanymi obecnie informacjami muszę je zmienić i zaznaczam ,że pomijam fakt składania obietnic bez pokrycia.......o byciu stanowczym przeciwnikiem zamykania szkół ....deklarowanych podczas kampanii wyborczej .
Po pierwsze Pan Wójt "rękoma" Rady   sugeruje ,że likwidacją mają być objęte wyłącznie małe szkoły ...niby dlaczego tylko one ???
Po drugie czy zapewni uczniom  ze zlikwidowanych szkół ( tylko sugeruję i nie biorę pod uwagę takiej opcji )możliwość kontynuowania nauki .Myślę ,że Pan wie że szkoła w Górze Puławskiej nie jest w stanie przyjąć takiej ilości uczniów , dzieci uczą się tam w przedszkolu i w piwnicach  na dodatek na 2 zmiany  .
Po trzecie" duża " szkoła nie zawsze oznacza ,że jest to szkoła do której się nie dopłaca ,a tu to Pan Wójt i Radni sprawę przemilczają .Może czas poinformować o dopłatach do szkoły w Górze Puławskiej.????.Informuję ,że jedyną szkołą w gminie do której się nie dopłaca jest szkoła w Gołębiu zachęcam do sprawdzenia .
Po czwarte jakimi kryteriami oceny Rada Gminy  podjęła  decyzję i  zostało umieszczone ogłoszenie na stronie UG o "niby przejęciu "szkół .Woli ścisłości informuję Piotra Sz. ,że nie dotyczy to tylko szkół w Bronowicach i Opatkowicach lecz również w Leokadiowie i Borowej .Wielokrotnie pisałem ,że na szkolnictwie i służbie zdrowia nie da się oszczędzać bo w przeciwnym razie cofniemy się o 30 lat ,a wtedy to będziemy już za murzynami nie 100 lecz 130 lat  .. i może  o to właśnie  chodzi ???
PS
Co do wakacji to było 2 miesiące i niech już tak zostanie dla DOBRA DZIECI ,aczkolwiek uważam że taką propozycję przyjęłyby z zadowoleniem ... 

Gruby
Gruby czw., 2011-12-08 05:44

"siwy71", pytałem Cie dosyc dawno o zródło tych Twoich

@siwy71:

"obecnie posiadanych informacji:"
Bedziesz łaska odpowiedzieć i podac do nich link?
A skoro uważasz,ze  na szkolnictwie  nie mozna oszczedzać to wskaż pozycje w  budzecie gminy ,z ktorych mozna zrezygnować. 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
paździoch
paździoch śr., 2011-12-07 11:37

Wójt

ma odcinek 280m mostu, więc remont w kwocie 13mln zł go całościowo nie obciąża.

Piotr Szymański
Piotr Szymański śr., 2011-12-07 11:46

Pawle

Niedługo kwota na szkoły się zmniejszy, bowiem Gmina Puławy planuje zamknąć dwie szkoły w Bronowicach i Opatkowicach :)

Hubert
Hubert śr., 2011-12-07 13:00

Zastanówcie się!

Dlaczego obwiniacie p. Wójta za coś, na co nie miał wpływu. Przecież to nie on ustanawia tak bezsensowne prawo. Nikt nie zastanowił się czy taki "prezent" nie wpłynie negatywnie na budżet gminy.
Tak samo z oświetleniem obwodnicy, za które wg przepisów obowiązujących (choć są już odmienne wyroki sądów w tej sprawie) ma płacić gmina.

S_Snake
S_Snake śr., 2011-12-07 14:34

Ale on powinien znać prawo i

@Hubert:

Ale on powinien znać prawo i wiedzieć co wiąże się z budową obwodnicy i przełożeniem drogi krajowej. Powinien wiedzieć też że most nie miał żadnego gruntownego porządnego remontu i nie jest w najlepszej kondycji, bo to raczej wszyscy o tym wiedzieli...

A po za tym koszt remontu całego mostu to 13mln a połowa mostu należy do gminy a druga połowa do miasta, wiec nie ma tu sensu porównywać kosztu remontu do budżetu samej gminy!!

A oświetlenie obwodincy to już inna bajka... 

siwy71
siwy71 śr., 2011-12-07 19:27

Masz rację powinien je znać i

@S_Snake:

Masz rację powinien je znać i nie mam bynajmniej  na myśli znajomości prawa podczas odbioru obwodnicy bo wtedy nie piastował tej funkcji .Posiada natomiast  wiele szkoleń i certyfikatów którymi się szczycił więc może mógłby ich znajomość wykorzystać ???

Pirx
Pirx śr., 2011-12-07 21:52

Nawet jeśli znałby prawo to i

@S_Snake:

Nawet jeśli znałby prawo to i tak nic by nie mógł zrobić. W sprawie zarządzania mostem, jeszcze w czasie budowy obwodnicy, były zapytania poselskie do ministra infrastruktury i co i nic - takie prawoa konkretnie ustawa o drogach publicznych.
I mylisz się co do remontu mostu bo był on remontowany i to bardzo gruntownie w połowie lat 90-tych. Ato już blisko 20 lat także remont już mu się należy, pamiętajmy jaki ruch przenosił jeszcze 3 lata temu.

I mam prośbę NIE PISZCIE BZDUR, najpierw zapoznajcie się głębiej z tematem tak jak Hubert.

Pirx
siwy71
siwy71 śr., 2011-12-07 19:17

Hubercie faktem jest ,że Pan

@Hubert:

Hubercie faktem jest ,że Pan Wójt nie ustanawia 'bezsensownego" prawa ,lecz czy piastuje ten urząd od tygodnia ,czy  brak wcześniejszych decyzji spowodowany   był brakiem czasu z powodu licznych wyjazdów i promowania własnej osoby (można to zobaczyć na stronie Pana Wójta).Oświetlenie obwodnicy to również "prezent ",może należałoby rozesłać wici ,że oświetlenie budowanej S-17 również obciąży samorząd może czas działać ,a nie płakać..... po prostu DO ROBOTY !!!!!!! i bynajmniej robotą nie nazywam likwidacji szkół wg. mnie jest to najzwyczajniejsza łatwizna i spychologia a-la "rządytuskowe ",a ponoć Pan Wójt jest bezpartyjny ....
PS
Potrafię zrozumieć Twoją postawę  szanujesz pracę i zbierasz plusy .........

godziemba
godziemba śr., 2011-12-07 13:02

zatem niech gmina pobiera myto od TIRów i ew. osobówek

wszak za przedszkola, a zwłaszcza żłobki żąda dość wygórowanych opłat ;)))

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
DZS
DZS śr., 2011-12-07 19:45

Szanowny godziembo- oszczędź

@godziemba:

Szanowny godziembo- oszczędź sobie komentarzy pod każdym tekstem, zwłaszcza w sytuacji gdy nie masz bladego pojęcia o temacie. Słyszysz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele... Parafrazując klasyka- mówisz, co wiesz, ale nie wiesz, co mówisz.
Otóż przyjmij do wiadomości, że Gmina Puławy i Miasto Puławy to dwie odrębne, niezależne gminy!!! Na terenie GMINY Puławy nie ma żłobków, tak więc GMINA nie ma możliwości żądania wygorowanych opłat za nie ;)
Co do wysokości opłat za żlobki w MIEŚCIE ja akurat głosu nie zabieram- nie znam problemu, to nie udaję, że wiem najlepiej.

DZS
godziemba
godziemba śr., 2011-12-07 19:58

zabrakło tam słowa SIĘ, a że gmina nie łoży na dzieci to wiem

@DZS:

a zwłaszcza żłobki żąda SIĘ dość wygórowanych opłat - analogie pomiędzy dzianinami gminy i miasta nie są chyba "biurwokradztwem" ;)))

ps.
mimo braku zrozumienia ze strony DZS dziękuję za uprzejmość - to miła odmiana po kubłach łajna i prostackim chamstwie ze strony miłośników MEGA-DEBECIAKA ;)))

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Bund
Bund śr., 2011-12-07 14:21

to sie wladze regionalne

to sie wladze regionalne zdziwia. Bedzie port ale z jednej strony nie bedzie do niego dojazdu. i grube miliony wywalone w bzdury gdy brakuje pieniedzy na potrzebniejsze rzeczy.

godziemba
godziemba śr., 2011-12-07 15:06

chyba sprawa już przesądzona - ten most zasłaniałby widok

@Bund:

nowym właścicielom mega-portu po komercjalizacji ;)))

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
ryba
ryba śr., 2011-12-07 18:44

Pomysł świetny,odetniemy ....

przedsiębiorców z Góry i więcej kasy zostanie w Puławach.Tak powinno się dbać o swoich.Kaczyński z Ziobrą postawią go za to na jedynce w nadchodzących wyborach.Jeszcze zasieki i bramy na innych drogach i Puławy będą tylko dla puławian.

siwy71
siwy71 śr., 2011-12-07 19:31

"ryba "czy Twój komentarz to

@ryba:

"ryba "czy Twój komentarz to wynik   przedświątecznego  stresu ??? Tak jest od lat wyluzuj ......

godziemba
godziemba śr., 2011-12-07 20:03

czy ryba sugeruje, że gminą Puławy żądzi PiS???

@siwy71:

a nie ma tam przypadkiem wszechobecnej koalicji PO+PSL ?!?
http://www.mmpulawy.pl/artykul/pis-przestaje-rzadzic-w-starostwie-powiat...

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
RnieZ
RnieZ śr., 2011-12-07 22:39

Staropolskie przysłowie mówi:

Pocałujta w dupę wójta.

"Tyrtum - Pyrtum" - Ferdynand Kiepski.
wedrowycz
wedrowycz czw., 2011-12-08 19:07

Mam rozwiązanie - postawić

Mam rozwiązanie - postawić przy moście fotoradar:)