drukuj

Spór w Zakładach Azotowych Puławy: Pracownicy mogą dostać 400 zł podwyżki

Zakłady Azotowe Puławy

Zarząd Zakładów Azotowych Puławy chce przyznać załodze sześcioprocentowy dodatek do pensji.

– To około 400 zł, bo średnia płaca wynosi u nas 4600 zł. Jesteśmy skłonni się zgodzić mamy na to czas do końca tygodnia – mówi Ryszard Szubtarski ze Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego.

Ale zdaniem przewodniczącego Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego podpisanie porozumienia dotyczącego dodatku pozostanie bez wpływu na trwający od kilkunastu tygodni sporu zbiorowego.

– To prezent, ale nie wiem z okazji jakiego święta. Zgadzamy się na to, bo pracownicy otrzymają dodatkowe pieniądze za okres od 1 lipca do grudnia 2011. Dodatek nie mieści się w układzie zbiorowym i nie ma wpływu na spór. Postulaty które podnosiliśmy pozostają cały czas aktualne – komentuje Sławomir Wręga, szef ZZPRC, związku który rozpoczął spór zbiorowy z pracodawcą.

– Zachęcamy związki do powrotu do rozmów i współpracy przy tworzeniu nowego taryfikatora stanowisk i płacy. Jednocześnie po jego wprowadzeniu kwota świadczenia dodatkowego, czyli 6-procentowy dodatek, zostanie włączony do płacy zasadniczej i dodatku zmianowego. Czyli nastąpi gwarantowana podwyżka wynagrodzenia zasadniczego – mówi rzecznik Azotów Grzegorz Kulik.

Przystępując do sporu zbiorowego Związek Zawodowy Pracowników Ruchu Ciągłego postulował 15 procentową podwyżkę. Postulat płacowy poparły wszystkie pozostałe związki zawodowe działające w Zakładach Azotowych. Związkowcy z ZZPRC chcą również poprawy bezpieczeństwa pracy, wyjaśnienia ostatnich awarii, policzenia i podania wielkości strat, oraz zaprzestania nękania pracowników polegającego na ciągłych reorganizacjach stanowisk pracy.

Zdjęcia

  • Zakłady Azotowe Puławy

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Slim
Slim czw., 2011-10-13 10:52

6% z 4600 to jest około 400?

6% z 4600 to jest około 400?

Slim
hinco
hinco czw., 2011-10-13 14:41

NIE

@Slim:

.

######## jesli jestem w błędzie to mnie wyprowadzcie.
tomek
tomek czw., 2011-10-13 10:55

pragnę zaznaczyć dla tych z

pragnę zaznaczyć dla tych z "miasta" że jedni dostana 100zł a inni ponad 700zł, artykuł podaję kwotę średniej zakładowej która niestety maja tylko osoby pracujące w biurach, każdy pracownik otrzyma 6 procent, ale tylko na pól roku

tomek1
tomek1 czw., 2011-10-13 14:26

srednia zakladowa jest

@tomek:

srednia zakladowa jest wyliczana nie tylko na podstawie zarobków pracujących w biurach !!! - matematyk ot co

KSW
KSW czw., 2011-10-13 14:44

...

No i się dogadali. Dobre i 6%. Zaraz się posypią gromy więc od razy napiszę, że ja otrzymam 90 zl. Pozdrawiam

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
rossman
rossman pt., 2011-10-14 16:56

90 zł

@KSW:

To trzeba było do szkoły chodzić narodowy proletariacie.
Nie musielibyście teraz Ty i Małpa (przepraszam KK) szukać wszędzie spisku elit chcących pogrążyć Prawdziwych Polaków

King Kong
King Kong czw., 2011-10-13 14:46

bzdura na kółkach

1. błąd w tytule. w ZAP nie ma podwyżek.
2. 6% dodatku liczone od stawek oraz dodatku za pracę w ruchu ciągłym
3. matematyki nie oszukamy.
4. tu macie dokument www.zzprc.pulawy.pl

KSW
KSW czw., 2011-10-13 17:15

....

1. Nie podwyżki lecz świadczenie dodatkowe.
2. Trzeba najpierw pracować w ruchu ciągłym

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
maro100
maro100 czw., 2011-10-13 20:39

zawsze mało

....................

dole
siwy71
siwy71 czw., 2011-10-13 20:47

maro100

Mało czy dużo ,niedługo wszystko się zmieni ...."sprywatyzują " ZA i wszyscy będą mieli równo czyli mało jakieś 1300 zł"...By żyło się lepiej ..."

KaCzYOwn3D
KaCzYOwn3D czw., 2011-10-13 22:24

Wszyscy?

@siwy71:

Kierownicy i inni z wyższych szczebli napewno nie będą zarabiać mniej niż 4800 :)

Gruby
Gruby pt., 2011-10-14 09:02

"siwy71", uważasz zę nasz "RafNowak" i jego wspólnicy

@siwy71:

będą tak mało płacić pracownikom ZAP? ;-)))*;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
King Kong
King Kong pt., 2011-10-14 08:25

sprywatyzuja.

zastanów się siwy co piszesz.
jeżeli spełni się czarny scenariusz i ZAP zostaną sprzedane w złe ręce, spełni się twoje marzenia aby połowa pracowników straciło prace a reszta zarabiała po 1300 wówczas miasto stanie się wydmuszką. jeden pracownik w przemyśle wytwórczym daje prace 5 w swoim otoczeniu.

siwy71
siwy71 pt., 2011-10-14 20:46

King Kong

@King Kong:

Tak się składa ,że "prywatyzacja"ZA to faktycznie jest czarny scenariusz ,któremu byłem ,jestem i będę przeciwny Pisałem o tym wielokrotnie ,lecz teraz dzięki "sejmowej wrzucie z ostatniego posiedzenia"staje się to coraz bardziej prawdopodobne .Taki czarny scenariusz doprowadzi do tego iż poziom życia Mieszkańców Powiatu zbliży się do tego typowego dla "ściany wschodniej" Ponadto źle zinterpretowałeś mój komentarz który zawierał nutkę ironii ,jeżeli nie wierzysz zapytaj Grubego ....
PS
Wiedzę w tej kwestii jak i plany" prywatyzacji " posiada z całą pewnością Pan Karpiński i jego współpracownicy dlatego tam należałoby kierować zapytania .Celem Pana Grabarczyka było rozwiązanie Ministerstwa Skarbu ......Lasy Państwowe ....ZA Puławy .....Lotos .....to tylko część strategiczna NASZEGO majątku narodowego ,wyzbywając się tego staniemy się tanią siłą roboczą we własnym kraju ,wspominał o tym nawet Pan Palikot staniemy się tańsi niż Chińczycy skoro zaczniemy do nich eksportować jak to miał w swoich przedwyborczych planach ...
......."POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ ......"( D.Tusk) a skoro tak to po co Polakom Majątek Narodowy z którego i tak nie potrafią korzystać ....czyżby ....nienormalni ,nienormalność ,nienormalni ,nienormalność .....itd...........

marek
marek pt., 2011-10-14 08:47

jestem za prywatyzacją

chlera,wymagania w/s pprzyjęc do pracy jak z kosmosu.Język norweski,arabski,papiamento.Do tego trzy kierunki studiów a i tak przyjmują córkę ,syna lub dobrych znajomych BEZ SZKOŁY.

Tak,mam żal bo składała żona-2 języki ,studia i staż. Przyjęto kuzynkę po zawodówce. Teraz chodzi dumna jak paw bo 4000 zł piechotą nie chodzi a praca nie jest ciężka. Sprawiedliwośc hehe.
Niech sprywatyzują to zobaczymy czy azotowccy wyżyją za 1400 zł, zero bonów i dodatków.No i samoloty do Egiptu puste będą latać.

A ZZ powinni już dawno wywalić.

KSW
KSW pt., 2011-10-14 15:44

marek

Pogrążasz się. Wiesz kto to jest pies ogrodnika?

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
oltom
oltom pt., 2011-10-14 23:19

Jest w Polsce parę NAPRAWDĘ

Jest w Polsce parę NAPRAWDĘ sprywatyzowanych zakładów DUŻEGO przemysłu, takich wcześniej "państwowych" jak nasze Azoty teraz. Może zanim zaczniecie krzyczeć, że po prywatyzacji w Azotach ludzie będą zarabiać po 1.300,- zł, sprawdźcie, jak jest w tych innych. W wielu z nich ludzie zarabiają naprawdę duże pieniądze. Ale zarabiają naprawdę dobrzy pracownicy, a o wysokości zarobków nie decyduje stopień pokrewieństwa z kierownikiem ... I "socjal" też te sprywatyzowane zakłady mają niezły - fundusz socjalny i tak MUSZĄ tworzyć, bez względu na formę własności.

Najciekawsze jest to, że jak pracownicy ZA rozmawiają między sobą, to najchętniej JUŻ by zwolnili połowę tych różnorodnych "dyrekcji" i wywalili przynajmniej po paru kolegów ze swoich działów ... Ale jak już się ktoś wypowiada "na zewnątrz", to jest jedno hasło - "BROŃ BOŻE PRYWATYZACJA !"

siwy71
siwy71 ndz., 2011-10-16 08:55

oltom

Bardzo ładnie napisałeś lecz wydaje mi się ,że własne spostrzeżenia należałoby udokumentować konkretnymi przykładami .Warto byłoby również wspomnieć o pakietach socjalnych i inwestycyjnych .Napisałeś ,ze fundusz w sprywatyzowanych zakładach MUSI być tworzony bez względu na formę własności ...niby tak lecz "Polska to dziwny kraj "i w jednych zakładach tak jest ,a w innych nie .Jako przykład mogę podać Zakłady Azotowe Kędzierzyn SA ,przedsiębiorstwo to zatrudnia ok. 1700 pracowników, będąc jednym z największych pracodawców na Opolszczyźnie podobnie jak ZA Puławy na Lubelszczyźnie .Niestety w procesie prywatyzacyjnym Kędzierzyna nie wzięto pod uwagę tych pakietów.Dla porównania podam ,że zakończone procesy prywatyzacyjne firmy Zachem Bydgoszcz SA i Zakładów Chemicznych Organika-Sarzyna posiadały obydwa pakiety w umowie sprzedaży tych spółek.Czyli coś nie tak jak piszesz .Nadmienić również należy iż w procesie prywatyzacji "wypadają z gry " ZZ ,które to albo mają tworzyć się od nowa w "bólach" dzięki aktywnej postawie nowych właścicieli lub też taka inicjatywa pozostaje wyłącznie na papierze .Może należałoby postawić pytanie...... Dlaczego rząd wyzbywa się zakładów, które przynoszą zyski .Odpowiedź Pana Grada jest następująca ........
"...... Rząd nie wyzbywa się spółek, które osiągały zyski , natomiast ...........konsekwentnie realizuje koncepcję prywatyzacji spółek w Polsce.......
Jak widzisz wcale nie krzyczę staram się tylko używać argumentów ,co prawda negocjacje dotyczące pakietów trwają ,ale sam zamysł Rządu i Pana Grada jest nadal kontynuowany....podobnie jest np. z Lotosem ...myślę ,ze wiesz jakie zyski przynosi rocznie netto ,a skoro tak to czy sprzedałbyś firmę "znoszącą złote jajka "która po 3-4 latach zwraca się nabywcy .???????
Co do hasła ....to wcale nie ..BROŃ BOŻE !!!.....lecz prywatyzacja z zachowaniem elementarnych zasad ekonomii , której znajomości jak widać brak jest Panu Gradowi ...
PS
Pozostaje jeszcze pytanie PRYWATYZACJA ....jako ...Prywatyzacja .....czy KONSEKWENTNE WYZBYWANIE SIĘ MAJĄTKU NARODOWEGO !!!!!!!!!!!!!

Gruby
Gruby ndz., 2011-10-16 10:57

"siwy71", dla Ciebie fundusz socjalny i pakiet socjalny

@siwy71:

przy oprywatyzacji to jest to samo?
Beret moherowy założyłes piszac tę wypowiedź, cycuś? :-(((*;-)))
.

Fundusz socjalny tworzą, z małymi wyjątkami, WSZYSCY pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty!!!

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
oltom
oltom ndz., 2011-10-16 20:51

Siwy, masz rację - nie znam

@siwy71:

Siwy, masz rację - nie znam szczegółów różnorakich pakietów socjalnych w sprywatyzowanych przedsiębiorstwach, dlatego nie chcę w tej sprawie z Tobą się spierać. Sam jednak przyznajesz, że "rozmowy trwają", a więc nikt z góry czegoś takiego i w Puławach nie odrzuca. Ja miałem na myśli Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, który - jak napisał Gruby - MUSI tworzyć każdy pracodawca, zatrudniający ponad 20 pracowników. Wyjątki muszą być uzgodnione z reprezentacją pracowników.

A co do tych "kur znoszących złote jajka" ... Ja uważam, że Państwo NIE JEST od prowadzenia działalności gospodarczej. Wszystkie duże zakłady produkcyjne i innego rodzaju przedsiębiorstwa, w których przeważa własność państwowa, a więc w których o obsadzie kierowniczej decyduje władza państwowa, są narażone na to, że kierownictwo wybierane jest w nich nie według kompetencji czy doświadczenia, ale według "zasług" politycznych, albo "lepszych dojść" do decydentów. To samo się zdarza w firmach samorządowych. Wszyscy to widzą i często głośno krzyczą. Państwo ma żyć z podatków - jeśli rzeczywiście jakaś "kura znosi złote jajka", to ma oddać część tych jajek Państwu. No, może pewne strategiczne gałęzie powinny pozostać pod kontrolą, ale takie NAPRAWDĘ strategiczne, a nie każde DUŻE ...

siwy71
siwy71 pon., 2011-10-17 15:25

oltom

@oltom:

Masz rację ja również jestem zdania ,że to właśnie "Fachowcy" powinni pełnić kierownicze stanowiska w firmach państwowych ,a tym bardziej strategicznych czasy partyjnej prywaty winny dawno pójść w zapomnienie ....lecz czy tak rzeczywiście jest ???.Wracając do Pakietu Socjalnego nie jest to takie proste jak pisał Gruby ...................Firma po przejęciu innego zakładu pracy musi tylko przez rok uwzględniać postanowienia dotyczące m.in. gwarancji zatrudnienia pracowników. Nie może tego zmienić pakiet socjalny, który np.przewidywał dłuższe zatrudnienie.
Zgodnie z art. 241-8 k.p. nowy pracodawca po przejęciu zakładu musi przez rok stosować przepisy wewnątrzzakładowe, np. układ zbiorowy pracy.
Nowy właściciel dodatkowo, na podstawie art. 261 ust. 3 ustawy z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (t.j. Dz.U. z 2001 r. nr 79, poz. 854 z późn. zm.), przystąpić powinien do negocjacji ze związkami w sprawie wypracowania nowego porozumienia zbiorowego. Po jego zawarciu za zgodą wszystkich związków pracownicy mieliby zagwarantowaną pracę . Z kolei po tym okresie ich wynagrodzenia mogłoby zostać np. obniżone maksymalnie do pensji zasadniczej.
Przyjęcie nowych warunków płacowych mogłoby doprowadzić do sytuacji ,że wynagrodzenie rzeczywiście mogłoby zostać obniżone do poziomu najniższego czyli ok 1300 zł ...komu to odpowiada może pozostać ,komu nie może odejść .....Pojawia się jednak pytanie ....CZY WŁAŚNIE O TO CHODZI WSZYSTKIM KRYTYKOM ZZ .ZA PUŁAWY ....???? Może to zazdrość bo skoro ja mam mało niech ma tak KAŻDY ..Strategiczne zakłady tylko w rękach Państwa!!!!!!!! jeżeli nasz kraj wzoruje się na demokracji ,w przeciwnym razie to nie będzie demokracja lecz wczesny etap kapito-feudalizmu .Ponadto wielce wątpię aby spora część społeczeństwa potrafiła wskazać różnice pomiędzy demokracją ,kapitalizmem czy feudalizmem lecz to jest tematem do innej dysputy ....
Pozdrawiam .

goly171
goly171 pon., 2012-01-23 19:54

jakie podwyzki

i po waszych podwyzkach --- dodatek wstrzymany !!!!!! BARTCZAK na emeryture !!!!!!! chcieli podnieść sobie grupy docelowe a fizycznym poobniżać PACANY