drukuj

Prywatne busy będą odjeżdżać z dworca PKS Puławy?

Kategorie: Tagi:
Dworzec PKS Puławy

Fot. Daniel Krawczyk

Urzędnicy chcą przeniesienia przystanków prywatnych busów spod puławskich supermarketów na dworzec PKS. Przewoźnicy nie chcą zmian.
Czy wszystkie busy i autobusy w Puławach powinny odjeżdżać z dworca PKS?
Na podstawie nowych przepisów miasto może decydować o lokalizacji przystanków. Obecnie prywatne busy zatrzymują się w Puławach pod Carrefourem i Kauflandem. Miasto chce, aby wszyscy stawali na dworcu PKS. – Rzeczywiście zajęliśmy się analizą takiego rozwiązania. Dotychczas nie udało się dogadać prywatnym przewoźnikom i PKS-owi. Ale chcemy, żeby wreszcie do tego doszło – mówi Grzegorz Nakonieczny, wiceprezydent Puław.

Tymczasem prywatni przewoźnicy uważają, że takie zmiany doprowadzą do upadku ich firm. – PKS Puławy po przeniesieniu przystanku busów na dworzec zorientuje się, które kursy są bardziej opłacalne i wystąpi do Urzędu Marszałkowskiego o wydanie na nie pozwolenia. Już w tej chwili mają miejsca takie sytuacje, że prywatnym przewoźnikom nie są przedłużane pozwolenia na bardziej uczęszczane trasy – denerwują się prywatni przewoźnicy, którzy chcą zachować anonimowość.

Nowy prezes puławskiego PKS uważa, że pomysł przenosin przystanków na dworzec to dobre posunięcie, które będzie służyło mieszkańcom. – Takie zmiany pozwoliłyby na utworzenie centrum przesiadkowego – uważa Andrzej Goraj.

Miasto chce także wynajmować część placu od PKS i stać się gospodarzem terenu. Przewoźnicy jednak uważają, że po przeniesieniu przystanków ceny biletów wzrosną. Na przystanku pod Kauflandem, skąd odjeżdża dziennie około 140 busów za jednorazowy wjazd muszą płacić 30 groszy. Jeśli dojdzie do zmian zapłacą złotówkę.

Przewoźnicy ponadto uważają, że miasto przenosząc przystanki na dworzec, chce ich kosztem pomóc w trudnej sytuacji finansowej PKS Puławy. – Pieniądze mogą wpłynąć na estetykę dworca. A to będzie służyło lepszej obsłudze klienta. Chcemy, żeby przewoźnicy dalej konkurowali, ale też się tolerowali – podsumowuje Nakonieczny.

Nowy prezes PKS

Od 1 października nowym prezesem puławskiego PKS-u został Andrzej Goraj, który zastąpił na stanowisku Edwarda Osucha. Jak informuje ministerstwo skarbu, Goraj został powołany po postępowaniu kwalifikacyjnym. Nowy prezes mieszka pod Warszawą. Ukończył Wydział Lotniczy na Politechnice Warszawskiej. Pracował między innymi w Przemysłowym Instytucie Maszyn Budowlanych, Agencji Rozwoju Przemysłu, a także w Narodowych Funduszach Inwestycyjnych.

Zdjęcia

  • Dworzec PKS Puławy
  • Andrzej Goraj, nowy prezes PKS
krawczyk.dan@gmail.com 793-437-091
Daniel Krawczyk
Autor:Daniel Krawczykgg: GG3431882

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Anonymous
waffentropp pt., 2012-10-19 16:51

Ja mam pytanie do naszych

kochanych "urzędników" dlaczego chcą mnie uszczęśliwiać na siłę robiąc mi dworzec na pekaesie i sztucznie ratować po peerelowskiego trupa jak mi jest pod Kauflandem lepiej a dlaczego:
-bo mam bliżej
-nie śmierdzi jak na PKE-sie i jest czyściej
-mam blisko do sklepu
-emki
-TAXi itd...
Może nasi włodarze  zajęli by się puławskim mostem
starym,który jest do rozbiórki i nie mają czasu tym się zająć!!! a nie szukali zastępczych tematów.
Chyba im się śni takie "holenderskie PKS" wstyd na całą Polskę!!! gdzie na takiej dzodze robić takie zapory!!!
W czasie wyborów przypomnimy sobie jakie z was pracusie !!!

misek
misek pt., 2012-10-19 21:41

Pomysł

@Anonymous:

To może przenieść Kauflanda na tereny "po peerelowskie"? Niech prywatny je dotuje.
W to puste miejsce przesunąć PeKaEs. Nadal będzie blisko. Czysto. Chyba, że w wyniku tych przenosin PKS przeniesie stare brudy. Fakt do sklepu dalej, ale może myśłałeś o tym drugim, ten zostanie, powinienen.

Reszta postulatow także spełniona.

Geralt
Geralt pt., 2012-10-19 22:17

a jak wyglada sytuacja z

@misek:

a jak wyglada sytuacja z terenami powojskowymi? ponoc pewien minister ma w tej sprawie cos do powiedzenia...

misek
misek sob., 2012-10-20 21:17

Nie wiem...

@Geralt:

...tutaj głupi jestem niestety. Ale rozwiń myśl.

Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:13

a co z mostem i syfem w parku

@misek:

a co z mostem i syfem w parku pieseczku z UM

Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:40

ja osobiście jestem

@misek:

za tym,"przenieśmy"?MY???? może most naprawmy?????????????

Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:53

ja osobiście jestem

@misek:

za tym,"przenieśmy"?MY???? może most naprawmy?????????????

audikom
audikom pt., 2012-10-19 18:50

Jak się okazało można

Ktoś w końcu zaczął logicznie myśleć.
Dworzec miejski będzie w końcu spełniał swoją rolę wg. mnie z wielkim pożytkiem dla podróżnych.
Będzie należyta osłona od warunków atmosferycznych dla oczekujących mam  nadzieje że także dobrze funkcjonujące bufet,toaleta, informacja itp.
Oddzielenie placu manewrowego od traktów pieszych zapewni im bezpieczeństwo przemieszczania.
 Z upływem czasu poprawi się   komfort pracy kierowców poprzez np. pomieszczenie socjalne, szatnie czy sanitariaty (a jak było dotychczas).
Rozwój  dworca pod patronatem miasta powinien przynieść kilka nowych miejsc pracy.

KK
Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:16

a kto tak

@audikom:

wymyślił że to ma być dworzec PKS-u może dajmy szanse bursiarzom niech go kupią!i nie będzie problemu z dotacjami!!!

audikom
audikom sob., 2012-10-20 18:23

nie rozsmieszaj mnie

@Anonymous:

bo się najadłem.
A gdzie oni by się dogadali jak oni się leją na swoim "dworcu" pod marketem.
A jak by już jeden zakupił tak cenną rzecz jak nasz miejski dworzec to by był dopiero panicho i pozostałych biznesmenów na kółkach by nie wpuścił.

KK
Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:17

a kto tak

@audikom:

wymyślił że to ma być dworzec PKS-u może dajmy szanse bursiarzom niech go kupią!i nie będzie problemu z dotacjami!!!

Jotgie
Jotgie pt., 2012-10-19 20:35

A jednak można!

W MMM (Moim Małym Miasteczku) miasto przejęło przystanek autobusowy - cześć terenu sprzedało sieci marketów NETTO. NETTO zobowiązało się w zamian do wybudowania na części tego terenu stanowiska autobusowe natomiast w budynku marketu - poczekalnię, ładną poczekalnię (TV, stoliki, kącik gazetowy, hotspot, ławki). Inwestycja zakończyła się w sierpniu. Obecnie odjeżdżają z tego miejsca autobusy 2 linii prywatnych, PKS-u oraz kilka lini dalekobieżnych (Polonia, BusExpress, inne) a także np. prywatne wyjazdy do Niemiec. Miasto pobiera za to niewielką opłatę (bodajże 5 zł/pojazd). Wszystko pięknie funkcjonuje - pasażerowie mają poczekalnię, na miejscu mogą zrobić zakupy - i to wszystko bez względu na to, jakich linii autobusem jadą!

Jotgie
audikom
audikom sob., 2012-10-20 22:29

Gratulacje

@Jotgie:

Dobry przykład rozumnej współpracy.
O takich zjawiskach trzeba nagłaśniać.

KK
misek
misek pt., 2012-10-19 21:35

Sądować trzeba ale przyjdą deszcze i sie rozmyje...

Obecnie busy zatrzymują się nie tylko pod Carrefourem i Kauflandem. Są takie, które z myślą o tych 30 groszach chyba omijają te miejsca, lub może dbając o wygodę pasażerów, kto wie???

Dlatego należy powołać koniecznie jakis sztab międzyresortowy. Stawiam paluszki (paczka słonych lub z makiem do ustalenia) na pierwsze posiedzenie.

Nie rozumiem prywatnego anonimowego przewożnika. Jak teraz PKS może przejmmować "lepsze" trasy, skoro busy dla zmyłki parkuja to tu to tam (patrz początek komentarza) i ni jak nie idzie zaobserwować tego przez pracowników PKS-, sie nie rozerwą?

Dodatkowo policzyłem sobie: 140 * 0.30 * 31 daje sumę, w kwocie 1302 zł brutto miesięcznie.
Może jakiś dobry wójek zasponsoruje z myślą o człowieku?

Jeżeli nie to trudno, niech te bilety drożeją 70 groszy za placowe do podziału na średnio 10 pasażerów  to 7 groszy podwyżki, za stuknięcie drzwiami. Często więcej to wtedy kierowca zwraca po groszemu nadłatę

Może powinno być jakieś referendum, bo jednym bliżej do Carrefoura innym do Kauflandu, kolejnym pod urząd. Może jakieś inne miejsce, marina, czy coś takiego.

Nowe "CENTRUM PRZESIADKOWE" powinno nosić imię... no kogo??? :) :) :)

=================================================================

Ale toczywiście to wszystko żart, który ma łagodzić obyczaje. Popieram obiema łapkami pomysł!!!
Czas cywilizować, bo kolejne stulecie zastanie Puławy z myślą, a tu trzeba działać!

TOK
TOK sob., 2012-10-20 04:31

Moze ktos mi powie po jaka

Moze ktos mi powie po jaka cholere mieszac przewoznikow na jednym placu. Teraz kto chce jechac z konkretnym przewoznikiem idzie pod Kaufland Carefour albo na PKS nie widze powodu zeby to zmieniac chyba ze ktos dostal w lapei probuje kogos sprzatnac z rynku w bialych rekawiczkach. Nowe miejsca pracy? ale dla kogo? dla swoich pociotku

TOK
orzeszek
orzeszek sob., 2012-10-20 06:29

TOK

Mało takich którzy chcą jechać ze względu na przewoźnika. Ludzie chcą jechać do określonego miejsca i mają łatwy wybór gdy przewoźnicy są na tym samym placu.

Szymanski
Szymanski sob., 2012-10-20 12:24

Jeśli do tego dojdzie będzie drożej i gorzej

Przecież to patologia - zmuszanie przewoźnika A do korzystania z infrastruktury przewoźnika B.
Takie działanie to demontaż wolnego rynku, to powrót do PRL, do epoki ledwo działających monopolistów.

Jeżeli już coś tu zmieniać to:
- zlikwidować PKS
- dworzec przekazać miastu
- miasto niech udostępnia dworzec wszystkim przewoźnikom na jednakowych zasadach, konkurując cenowo z supermarketami

Cezary
Cezary sob., 2012-10-20 13:21

nie do konca demontaz wolnego rynku

@Szymanski:

Firmy z branzy telekomunikacyjnej dzialaja na sieciach/kablach innych operatorow (dzierzawia lub uzyczaja itp) i jakos jest wolny rynek. Teraz wchodzi nowa siec virgin i jakos potrafi dac najnizsza stawke dzialajac na infrastrukturze innych operatorow.

Wg mnie powinni przeniesc busy spod parkingow marketowych. Po to jest duzy plac aby duzym samochodom bo wygodniej a ich kierowcy pokazali ze potrafia jezdzic z kultura bo jak narazie to pod kauflandem to pokazuja kulture spod budki z piwem.

Ktos moze wie czy kierowca busa ma takie same prawa do wyjazdu z przystanku jak autobus miejski ? Bo wielu wyjerzdza wrzucajac kierunkowskaz nie patrzac na to czy cos jedzie.

Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:37

misiek

@Cezary:

ale wiochmen z ciebie,pewno w to im golfie 20-to letnim masz CB a ?bo na CD to jeszcze za wcześnie?!

Cezary
Cezary ndz., 2012-10-21 14:08

nie mam golfa ale mam kilja golfow i innych swetrow

@Anonymous:

Ale mam za to wbudowana nawigacje z odtwarzaczem cd/mp3 i w drugim samo cd. Ty za to jestes zapewne kierowca szarego sprintera, ktory wczoraj zatrzynal sie na miejscu dawnego przystanku w konskowoli powodujac korek a nastepnie powodujac zagrozenie zycia probowal wyprzedzac na ul lubelskiej w miejscu gdzie jest pas skretu w lewo/prawo zjazd do skladow budowlanych na lubelskiej. Btw. Poziom twojej kultury jest nizszy od Panow z budki z piwem - taki jest wniosek czytajac inne twoje komentarze.

Szymanski
Szymanski sob., 2012-10-20 23:55

Złe porównanie

@Cezary:

Przecież firmy telekomunikacyjne nie są administracyjnie zmuszane do tego żeby korzystały z łącz państwowego molocha który jest ich bezpośrednim konkurentem.

audikom
audikom sob., 2012-10-20 18:16

"Przecież to patologia -

@Szymanski:

"Przecież to patologia - zmuszanie przewoźnika A do korzystania z infrastruktury przewoźnika B" a tak po prawdzie to z czyich przystanków i dworców na trasie korzystają  bez zmuszania a z wielką ochotą.
"Takie działanie to demontaż wolnego rynku" to będzie dalej wolny rynek podniesiony do wyższej klasy i kultury pracy kierowców i obsługi pasażera.
Jak ci się wydaje kierowcy jedli śniadanie ( zależnie od czasu pracy) trzymając je na kolanach czy na zderzaku a parą godzin jeździli w pampersie bo w marketach sanitariaty najczęściej zamknięte.
Czy lepiej jechać z kierowcą posilonym ,odświeżonym a nie zestresowanym tym że w markecie było zamknięte i musi prędziutko dojechać np. do Lublina .

KK
Szymanski
Szymanski sob., 2012-10-20 23:58

Bzdury Pan pleciesz

@audikom:

Albo nie wiesz co to jest wolny rynek, albo liczysz na to że inni nie wiedzą i dadzą się nabrać na tą manipulację.
A te bajeczkę o pieluchach to sam wymyśliłeś czy pomógł jakiś bajkopisarz? Bo że to ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością to nie uwierzę.

audikom
audikom ndz., 2012-10-21 10:00

A wolny rynek to nie wolna amerykanka

@Szymanski:

"Bzdury Pan pleciesz" "czy pomógł jakiś bajkopisarz"

To zapodaj nam jakieś konkrety z jakich warunków socjalno-sanitarnych mogli korzystać panowie kierowcy busów.

Nie chodzi tu o twą wiare tylko o fakty.

KK
Szymanski
Szymanski ndz., 2012-10-21 18:13

A więc oto fakty

@audikom:

Fakty są takie że prywatni busiarze NIE CHCĄ przenosić się na dworzec PKS.
Tak więc ich aktualne warunki socjalno-sanitarne im odpowiadają.
Chcesz ich uszczęśliwiać na siłę?

Tse tse
Tse tse sob., 2012-10-20 19:20

To już na pewno byłby PRL

@Szymanski:

Niemal jak potomek sekretarza partii w PRL:
"- zliwidować PKS,"
"- dworzec przekazać miastu"

Szymanski
Szymanski ndz., 2012-10-21 00:05

Kolejny niedouczony?

@Tse tse:

PRL państwowych instytucji nie likwidował.
Zresztą, co niby złego w tym żeby jeden państwowy podmiot (PKS) który jest nierentowny zlikwidować, a jego majątek przekazać innemu państwowemu podmiotowi (miastu) które daje nadzieje na bardziej efektywne wykorzystywanie tego majątku?

Tse tse
Tse tse ndz., 2012-10-21 21:53

Gwoli ścisłości

@Szymanski:

Czyżby ... podmiot państwowy (PKS) i ... podmiot samorządowy (miasto) 
                oraz analogicznie ... własność państwowa i ... własność samorządowa
                to jest to samo ???
Może i tak, ale jedynie dla stałego internetowego ... klepacza w klawiaturę ... dla klepania.

Gruby
Gruby pon., 2012-10-22 08:21

"Szymański", w PRL jednak likwidowano instytucje państwowe ;-)

@Szymanski:

Nawiasem mówiąc, jeżeli uważasz, że PKS i miasto to są podmioty  państwowe, to prawdopodobnie nie rozróżniasz również instytucji  państwowej od przedsiębiorstwa  państwowego :-(((
Ponadto  puławski PKS jest spółką  prawa handlowego, wiec o jej losach decydują jej właściciele.
Reasumując, wygląda na to, że nie "Tse tse" lecz ty jesteś niedouczony 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM a radny Sławomir Adam Kamiński nie powinien zostać prezydentem Puław!!!
Szymanski
Szymanski pon., 2012-10-22 14:28

A jak się pisze "analno-retentywny"?

@Gruby:

Tu nie chodzi o łapanie za słówka tylko o poważny problem - dawny państwowy monopolista chce powrotu do tamtego stanu.
A to czy podlega pod władze krajowe czy lokalne i na mocy jakiego prawa - to w tym wypadku nie ma istotnego znaczenia.

Geralt
Geralt sob., 2012-10-20 22:20

A z czyich przystankow

@Szymanski:

A z czyich przystankow korzystają busy? Swoje stawiaja?

Szymanski
Szymanski ndz., 2012-10-21 00:14

Różnie to bywa

@Geralt:

W Puławach korzystają z supermarketowych.
W Lublinie to nie wiem czyj jest tamten placyk - chyba też prywatny?
Gdzieniegdzie przystanki są miejskie lub gminne.
PKS-owskich w każdym razie starają się unikać bo PKS narzuca takie opłaty żeby wykończyć konkurencję.
Swoją drogą, pamięta ktoś takie coś jak Polski Express? Oni pierwsi rzucili wyzwanie monopoliście i polegli - jedną z głównych przyczyn klęski były właśnie monopolistyczne działania PKSów.
Oby tym razem też się tak nie skończyło bo ceny i tak idą w górę szybciej niż płace.

Geralt
Geralt ndz., 2012-10-21 00:22

Jasne :) na trasie

@Szymanski:

Jasne :) na trasie Pulawy-Lublin bus zatrzymuje sie na terenach hipermarketowych. Jaki hipermarket jest np. w Markuszowie?

Szymanski
Szymanski ndz., 2012-10-21 18:37

Nie hipermarket

@Geralt:

Ktoś już to napisał - wiejskie przystanki są w pasie drogowym i właścicielem jest zarządca drogi, w tym przypadku GDDKiA.
I to jest zdrowa sytuacja - zarządca przystanku jest niezależny od przewoźników i traktuje wszystkich jednakowo.

Bazyl
Bazyl pon., 2012-10-22 09:28

Szkoda że nie robisz w

@Szymanski:

Szkoda że nie robisz w komunikacji lotniczej wtedy pod każdym marketem było by lotnisko

Kaufland -  Wizz Air   Careofur  - Ryanair  Biedronka -  OLT Express Germany  :)

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
Szymanski
Szymanski pon., 2012-10-22 14:30

Być może

@Bazyl:

Jeżeli marketom i przewoźnikom by się to opłacało to czemu nie?
Na niektórych dachach naprawdę mogłyby lądować helikoptery.

Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 13:29

Ja

Ja o tym nie pisałem ale jest jeszcze jeden haczyk w tym przeniesieniu busów o którym żaden (... - wpis edytowany - Paweł Buczkowski)  z UM nie mówi a chodzi o to że jest coś takiego jak koordynacja rozkładów jazy " nie może byś realizowany kurs o tej samej godzinie z tego samego dworca" !!!!
Czyli !!!
za jakiś czas zostanie tylko PKS  bo komu da UM z Lublina zgodę!
Ludzie myślcie,znowu brak wyboru,chcecie znowu (...) z peksa?

audikom
audikom sob., 2012-10-20 18:31

Jeżeli będzie odjeżdżał pięć

@Anonymous:

Jeżeli będzie odjeżdżał pięć czy dziesięć minut później  i nawet (choć nie koniecznie) o 1, 2 czy 3 złote drożej autem o wyższym komforcie z dobrą obsługą i może jakąś wartością dodaną też będzie miał  swoich klientów.
Nie każdy lubi szynkę  część ludzi woli pasztetową czy kabanosy.

KK
Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 18:55

audikom-no właśnie

@audikom:

kolego nie może odjechać nawet minute później ponieważ za nim jest następny przewoźnik!!!a oni jeżdżą co 5-10 minut!

audikom
audikom sob., 2012-10-20 19:24

widze że coś ciężko kumasz

@Anonymous:

Na dworcu miejskim ( zapomnij na chwilkę o "dworcach" market-owych ) jest kilka a może kilkanaście  stanowisk odjazdowych.
Dla lepszego zrozumienia rozwinę : wszyscy nasi przewoźnicy będą mogli odjechać dokładnie o tej samej godzinie.

KK
Anonymous
waffentropp sob., 2012-10-20 20:18

audikom-no właśnie

@audikom:

to ty jesteś koleżko w błędzie! jest coś takiego jak koordynacja rozkładu jazdy którą dokonuje UM w Lublinie i nie ma takiej możliwości !!!żeby odjeżdżały o tej samej godzinie!!!KUMASZ!!!
Jeśli piszesz to miej pojęciem ale patrząc po twoich komentarzach to chyba nie ma takiego artykułu który byś nie skomentował !!!

audikom
audikom sob., 2012-10-20 22:48

a ty dalej nie kumasz

@Anonymous:

 o ssoochodzi, dałem ci tylko przykład że przy tylu stanowiskach może parę aut odjeżdżać o tej samej godzinie  np. w różnych kierunkach jeżeli jest prawdą że nie może w jednym (to do sprawdzenia jak mi się będzie chciało)
"piszesz to miej pojęciem"  e przesadzasz nie komentuje tak wielu artykułów .
Nie lubię tylko kretyństwa , chamstwa i braku inteligentnych zachowań w imię " bo mnie tak dobrze" .
I czasem mnie rusza.
A pro po dworca to pisze o nim od dawna (a może to ja zacząłem jeżeli nie ja to przepraszam za zarozumiałość)   bo jest to rzucający się w oczy przykład braku reakcji władz na narastające patologie w tej branży.

KK
s_wirek
s_wirek pon., 2012-10-22 08:03

będą mogli o tej samej porze, ale nie tą samą trasą

@audikom:

bo jeśli rozpoczną kurs z tego samego miejsca (np, DA PKS), pojadą tą samą trasą i o jednej godzinie, prędkość poruszania się każdego z busów na tym samym odcinku będzie taka sama, zgodnie z przepisami, i na każdy kolejny przystanek będą podjeżdżali razem, bo również odstęp czasowy na przejechanie pomiędzy jedną, a kolejną zatoczką musi być taki sam, dla obu samochodów i to pasażer ma sobie decydować do którego wsiąść?, czy będą jechać bezpiecznie?, zgodnie z przepisami? czy z rozkładem? (jeśli by takowy o jednoczesnym zatrzymywaniu się 2 przewoźników został zaakceptowany przez koordynatora, co jest raczej nie realne), zacznie się wyścig, pomiędzy oboma kto będzie pierwszy na kolejnej zatoczce by zgarnąć sprzed nosa oczekujących pasażerów, sprzedać bilety, nie dając zarobić "konkurentowi" jadącemu "na zderzaku".

orzeszek
orzeszek pon., 2012-10-22 15:07

s_wirek

@s_wirek:

Koordynacja rozwiązuje problem.Koordynator nie zatwierdzi odjazdów o tej samej porze na tej samej trasie.

misek
misek sob., 2012-10-20 21:14

Koordynacja

@Anonymous:

Jeżeli masz rację, to pisz starając się traktować innych na równi ze sobą. Fakt ja sam do tych inteligentnych nie należę, ale nie równaj do mnie tylko do reszty.

Wydaje mi się, że przewoźnicy tak ustawiają kursy, aby nie zachodziły na siebie. Owszem pojadą dwa busy o 15.30, ale pojawi się "dziura", którą może ktoś wykorzystać, bo komuś może pasować 15.45 (ma dalej).

Jeżeli centralizuje się odjazdy, to pewnie będzie bitwa o lepszą czasówkę, ale czy teraz taka koordynacja, o której piszesz nie jest w jakiś sposób realizowana.

Co może pozytywnego zyskać pasażer z centralizacji według Ciebie?

Szymanski
Szymanski ndz., 2012-10-21 18:42

Koordynacja rozkładu nie jest zła

@misek:

Nawet jeśli na dworcu jest 20 stanowisk to wyjazd może być np. 1 i gdy kilka busów będzie próbowało wyjechać jednocześnie będzie się robił korek.
Do tego następny przystanek to już nie dworzec tylko zwykła zatoczka gdzie już węcej niż 1 się może nie zmieścić.
Tak więc nie jestem przeciwko koordynacji - pod warunkiem że wszyscy przewoźnicy będą traktowani jednakowo.

misek
misek sob., 2012-10-20 21:02

Ogólniki

Zgadam się ze wszystkimi pieskami, kotkami, ludziami i caałą resztą.

Mnie w imię dobrego imienia miasta Puławy, chodzi o wyższe dobro podróżnych. I tych miejscowych, którym bliżej do busa pod... i zamiejscowym, którzy latają z przystanku na przystanek (bardziej z miejsca na miejsce) w poszukiwaniu właściwego kursu.

Taki bezwład jest w "dobrym" interesie przewoźników, bo bezkarnie mogą podkradać sobie nawzajem pasażerów i nie tylko sobie, także liniom miejskim. Jak któryś wyleci, cóż pasażer poczedka na następny, bo nie poleci dalej. On tutaj będzie stał.

Popatrzmy na kurs przez Janowiec i tabliczkę celu, porównajmy go z odjazdem 17-ki.  Gość z kraju jeżeli już, to pójdzie pod Kauflanda. Popatrzy na  te kilka rozkładów i pomyśli. O jak fajnie, taki wybór, kolorowo... ale do Janowca to ja nie dojadę.

Kursy do Lublina, jeden przez Kazimierz drugi przez Kurów ale oba do Lublina. Oczywiście mi to wisi, ich sprawa, także tych biednych ludzi spoza, którzy co bus to latają pytając się czy jedzie przez np. KD.

Teraz bajka:
Za siedmioma lasami był sobie dworzec, co chwile miły głos zapowiada odjazd: do, przez, ze stanowiska. Pasażer wybiera: PKS, BUS czerwony, BUS Biały. O jeden się spóźnia, wsiądzie do drugiego. I siku pewnie będzie gdzie zrobić. Jest także informacja, która doradzi przyjezdnym. Przy okazji folderek da o
atrakcjach parku. Bajka???

@Waffentropp - masz rację niech zostanie jak jest. Po co to zmieniać! I zakupy można zrobić pod nosem. Podobają mi się te Twoje wstawki.  Nic się przed Tobą nie ukryje. Peryskop w oku??? Pozdrawiam, merdając: chau, chau... :)

@TOK: i z Toba się zgadzam, bieg to zdrowie. Jak się pokłóciłem z Kauflandem, to mam jeszcze wybór. Pokłócę się z "Centrum przesiadkowym" to gdzie pójdę, do Gdańska?

Reszta piszących: koledzy/żanki piszecie do rzeczy i nic dodać nic ująć!!!

orzeszek
orzeszek ndz., 2012-10-21 02:52

Trochę informacji na ten temat.

Koordynacja rozkładów jazdy cały czas obowiązuje. Nie jest ważne skąd odjeżdża pojazd. Koordynuje rozkłady organ administracji samorządowej: gmina  - przewozy w obrębie gminy, powiat - wszystkie odbywające się w obrębie danego powiatu, województwo - w obrębie województwa ...Przystanki należą do organu do którego należy droga, na drogach gminnych -  do gminy itd. Za korzystanie z przystanków płaci przewoźnik który chce z nich skorzystać wg. rozkładów jazdy. Lublin to specjalny przypadek gdyż pełni funkcje gminy i powiatu.

audikom
audikom ndz., 2012-10-21 09:44

Dziękuje

To nam wiele wyjaśniło.

KK
s_wirek
s_wirek ndz., 2012-10-21 09:48

NIE, odjazdowi busów prywatnych i PKS z jednego Dworca

korzystam często z busów do Lublina z Parkingu Pod Kauflandem, odpowiada mi częstość kursowania, zależnie od potrzeby, kiedy nie przyjdę, co 5 do 10 min jakiś odjeżdża na Lublin, nie muszę oczekiwać godziny albo 45 min minimum na busa PKS-owego. Jeśli kosztem większego placu manewrowego dla busów, ma być zmniejszenie liczby kursów, to mówię kategoryczne NIE. Jest mi wszystko jedno czym pojadę, czy prywaciarzem czy PKS-em ale zależy mi bym nie stał zwłaszcza na mrozie w zimie, godzinę, pomimo iż dworzec jest, jest on nie ogrzewany, ze względów nie ekonomicznych, bo w kasach ani informacji nikt nie pracuje, a pasażerom musi wystarczyć to, że jest w ogóle dach nad głową, a że marzną to już ich sprawa

  • 1 Strona
  • 1
  • 2