drukuj

Powodzianie z gm. Wilków ścigają się z czasem. Każda pomoc mile widziana

Czesław Lasota

Nie ma już wody i błota, a przez podwórka można przejść suchą stopą. Mimo to powodzianom z gminy Wilków jest coraz trudniej. Wrócili do zrujnowanych domów i boją się, że tak przyjdzie im doczekać zimy. Większość może liczyć tylko na okazjonalną pomoc wolontariuszy.

– Nie miałem szans, żeby cokolwiek uratować – mówi Czesław Lasota z Urządkowa. – Kiedy uderzyła pierwsza fala byłem na wałach, razem z innymi strażakami. Musiałem uciekać, a w tym samym czasie zalewało moje własne gospodarstwo. Około 1 w nocy udało mi się zorganizować łódkę i dopłynąć do domu. Zabrałem żonę ze strychu i wydostaliśmy się na suchy ląd.

Pustynia

Po pierwszej fali przyszła następna. Na podwórku Lasotów wodastała tygodniami. W najgorszym momencie jej poziom sięgnął blisko 4 metrów. Świadczą o tym wyraźne ślady na murach.

– Dom świeżo po remoncie, bo w maju wydawałem córkę za mąż – dodaje gospodarz. – Miałem sad i maliny. Teraz została pustynia. Żeby to odtworzyć potrzeba kilku lat. Z czego będziemy żyli? Nie mam pojęcia.

Lasota wraz z żoną zamieszkał w budynku gospodarczym, na niewielkim poddaszu. Udało się tam zmieścić materace i stolik. Żyją tak od trzech tygodni.

– Do domu nie da rady wrócić – dodaje pan Czesław. – Ściany i podłogi skute. Okna i drzwi trzeba było wyrzucić. Teraz to wszystko stoi i schnie. Nie wiem, co będzie z remontem bo jedyna szansa, to obiecane od rządu 100 000 zł. Kiedyś był tu rzeczoznawca w tej sprawie. Obejrzał gospodarstwo i tyle go widziałem.

Obok domu gospodarz ustawił wojskowy namiot. Wewnątrz suszą się resztki dobytku. Pralka, lodówka, trochę mebli. Większość sprzętów jest w takim stanie, że pewnie trafi na złom. Z cenniejszych rzeczy udało się uratować jedynie samochód.

Większość powodzian pierwsze porządki ma już za sobą

Wyrzucili zniszczone sprzęty, zebrali szlam z podwórek, skuli tynki z zalanych murów. W niektórych gospodarstwach jest prąd. Można podłączyć przenośny telewizor. A na ekranie politycy i kolejne zapewnienia o pomocy dla poszkodowanych.

– Z tym, że pieniędzy na razie nie ma i nie wiem, kiedy będą – dodaje Czesław Lasota. – Człowiek żyje w niepewności, bo nie wiadomo czy i ile dostanie. Pomoc potrzebna jest już, bo za kilka tygodni skończy się lato, przyjdzie zima, a remontów nie robi się tydzień.

Uciekający czas, brak pieniędzy, informacji i rąk dopracy. To podstawowe zmartwienia powodzian. Chcieliby szybko zabrać się do odbudowy domów, ale bez pomocy nie ruszą47 z miejsca.

Każdy, kto tylko chce może pomóc powodzianom. Potrzeby wszędzie są podobne. Rodzina Lasotów z Urzędkowa potrzebuje materiałów budowlanych czyli np.: cementu, płytek itp. Przydadzą się też meble i sprzęt AGD. Chcesz im pomóc - zadzwoń 696 930 647 (Czesław Lasota) lub napisz do naszej redakcji: buczkowski@dziennikwschodni.pl

Współpraca: Paweł Buczkowski

Zdjęcia

  • Czesław Lasota
  • Czesław Lasota

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
press27
press27 pt., 2010-07-16 23:55

...by żyło się lepiej

znacie to?

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
wedrowycz
wedrowycz sob., 2010-07-17 11:45

W wywiadzie tv jedna z osób

@press27:

W wywiadzie tv jedna z osób zalanych dosadnie to podsumowała. Przed wyborami przedstawiciele rządu przyjeżdżali regularnie i fotografowali się na miejscu tragedii. Teraz, kiedy nie są potrzebne już ich głosy to nikt nie przyjedzie...

kaska007
kaska007 sob., 2010-07-17 14:02

PIS-oszustwo .....

o ile mi wiadomo to Jarosław Kaczyński odwiedził powodzian w Janowcu także trzeba stosowne pismo do Jarka napisać i może jeśli jeszcze was pamięta to wam coś da osobiście wątpię on tylko przyjechał po wasze głosy a wy mu je daliście a więc miejcie pretensje tylko do PIS-u nie do innych bo to PIS wam obiecywał same korzyści

patrzę i widzę :D
press27
press27 sob., 2010-07-17 14:27

A wiadomo Ci,kto sprawuje rządy od ponad 2 lat w Polsce

@kaska007:

i kto POnosi odpowiedzialność za fatalny stan wałów przeciwpowodziowych? Też Jarek?

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 14:31

"press" , mozesz poinformować z jakiej partii jest starosta

opolski i ktora partia samorzadzi w w tym powiecie? ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
press27
press27 sob., 2010-07-17 15:26

nie ma to żadnego znaczenia bo za wały odpowiada

@Gruby:

organ centralny,czytaj rząd..... http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-kto-odpowiada-za-waly-przeciwpowod...

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 16:05

To takie raczej kelnerskie podejście i niezbyt zgodne z prawdą

@press27:

Za ochronę przeciwpowodziową odpowiada nie tylko administracja rządowa ale także samorzadowa .
Kontrola przeprowadzona niedawno przez NIK w wojewodztwach małopolskim i świetokrzyskim, wykazała oblbrzymie wieloletnie zaniedbania obu administracji.
Nie wierz przypadkiem, ktore partie rządzą w tych wojewodztwach? ;-)

A może potrafisz mi odpowiedzieć, czy na lubelskich terenach zagrozonych powodziami działaja związki wałowe? A jezeli nie, to dlaczego?

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
press27
press27 sob., 2010-07-17 16:15

Tłumaczę Ci "jak koniowi"-za wały prawnie odpowiada rząd

@Gruby:

tak stanowi prawo.

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 16:23

"press", chesz tkwić w mylnym błedzie, to Twój wybór.

@press27:

Ale skoro sie przy tym upierasz , to pokaz palcem jaka ustawa i jaki w niej artykuł o tym stanowi ;-)))
Uspiechow żełaju w poszukiwaniach "mułowaty" cwaniaczku ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
press27
press27 sob., 2010-07-17 16:30

już sam raport NIKu,na który się POwoływałeś

@Gruby:

stwierdzał system funkcjonuje nieprawidłowo na poziomie rządowym, dlatego do premiera Donalda Tuska trafił w marcu wniosek w tej sprawie.

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 17:30

"press27" - MYLISZ się!

@press27:

Kontrola dotyczyła działalności nie rządu lecz organów administracji rządowej i SAMORZĄDOWEJ na szczeblu od woojewodztwa w doł i objęła tylko dwa wojewodzttwa, a to swiętokrzyskie i małopolskie.

Identyczną informacje o wynikach kontroli dostał zarowno premier Tusk jak i prezydent Lech Kaczyński oraz jeszcze kilkudziesieciu adresatów

Wniosek do premiera dotyczył wyznaczenie w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa osoby odpowiedzialnej za koordynację działań w zakresie ochrony przed powodzią pomiędzy poszczególnymi ministerstwami,
oraz nadzoru nad procesem wdrażania i realizacji
przepisów koniecznych do wykonania Dy-
Parlamentu EuropejskiegoCzyli w praktyce takie sobie klitus bajdus ktore sie pisze, gdy nie ma nic powaznego do napisania.
Wiem na czym to polega, bo sam napisałem kilkanascie takich informacji i setki wystąpień pokontrolnych ;-)

Merytoryczne wnioski pokontrolne zostały skierowane tylko do Prezesa
Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej praz
jednostek na poziomie województwa i niżej.

Zwracam też uwagę, że kontrola obejmowała lata 2007 - 2008 a więc nieprawidłowości za ktore odpowiada administracja rządowej dotyczą nie tylko rządu Tuska, ale także Jarosława Kaczyńskiego ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 17:37

a Putin dostał?

@Gruby:

przestań walić byki Gruby i pisz do rzeczy - kto rządzi w tym kraju? ile ustaw pożytecznych dla Polski uchwalił nie-rząd Tuska?

kto wdrożył ustawy godzące w dobro rodziny, pamięć historyczną i obronność kraju? kto pozwolił na bezprawie tzw. "wypędzonych" ?

i jeszcze te dziecinne deklaracje wojny oraz pokazywanie języka żeby odwrócić uwagę od nieudolności i serwilizmu wobec ościennych krajów...

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 17:11

faktycznie Gruby, masz rację - to skandal :

@Gruby:

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-kto-odpowiada-za-waly-przeciwpowod...
>>
Żadna centralna instytucja nie monitoruje stanu wałów przeciwpowodziowych – ustalił dziennikarz RMF FM Krzysztof Zasada, który przedarł się przez gąszcz urzędników.
<<
no POpatrz, a miało być tak profesjonalnie...

ergo - nie dziwię się że ŚP. Maciej Płażyński nie mógł już znieść tego nie-rządu i szukał porozumienia z PiS ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 17:42

"godziemba" to przeciez tylko pismacki kit dla Qrskiego ludu!

@godziemba:

Hiena daje łajdacki podtytuł:
"Żadna centralna instytucja nie monitoruje stanu wałów przeciwpowodziowych"
a tacy co jak Ty bezmyślnie czytaja nagłowki dostaja orgazmu

A przecież ten sam pismak w tym samym artykule wyraźnie pisze, że

RAPORTY O STANIE WAŁÓW PRZECIWPOWODZIOWYCH NA ZLECENIE MINISTERSTWA ROLNICTWA SPORZĄDZA INSTYTUT MELIORACJI I UŻYTKÓW ZIELONYCH W FALENTACH!!!

Facet cynicznie kłamie, a Ty te kłamstwa łykasz jak gęś kluchy ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 17:57

a widzisz Gruby, nawet sam sobie potrafisz zaprzeczyć,

@Gruby:

gdy zaczniesz czytać ze zrozumieniem, to czego podobno miało nie być ;)

ale żeby dopełnić Ci czarę goryczy odrzucę Ci gałę ulepioną przez Ciebie dla "press27":
skoro już twierdzisz, że ktoś za coś odpowiada w tym nie-rządzie to bądź łaskaw pokazać palcem jaka ustawa i jaki w niej artykuł o tym stanowi.

i przypomnij jeszcze proszę, kto rozliczy Karpińskiego za to co zrobi, albo raczej nie zrobi jako szef spec-komisji ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 14:36

skoro znowu naszych tu faulujecie, to wklejam raz jeszcze:

http://www.wkarpinski.pl/?q=node/35

>>
Jeden z najzdolniejszych i najaktywniejszych posłów Platformy Obywatelskiej, Włodzimierz Karpiński z Puław został szefem speckomisji sejmowej ds. usuwania skutków i zapobiegania powodzi.
<<

w Wilkowie proszę mówić, żeby pisali do Karpińskiego. ba! niech dzwonią, nawet codziennie. trzeba rozwiesić stare plakaty wyborcze Władimira razem z numerem GSM - nie ludzie wżdy znają ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 14:45

Ta speckomisja nie zajmuje się propagandą

@godziemba:

lecz pracuje nad roozwiązaniami systemowymi i prawnymi.

Obiecywać po 12 tysięcy na łba i to z cudzych pieniedzy to potrafi każdy głupi, a nie tylko Jarosław Kaczyński ;-)

Poseł Karpiński po cichu pracuje nad rozwiazaniem problemu, a nie nad partyjną propagandą

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 16:19

"godziemba" skoro nie wiesz czym się zajmuje kom. Karpińskiego

@godziemba:

to uprzejmie donosze że jest to
Komisja Nadzwyczajna do rozpatrzenia projektów ustaw i uchwał dotyczących usuwania skutków i zapobiegania powodzi

Liczy 17 członków w tym 5 posłów PiS, a wśrod nich są takie asy jak poseł Jurgiel i posłanka Masłowska - oboje radiomaryjni więc pewnie dokładnie kontrolują to, co robi poseł Karpiński. ;-)))

Pomaga im w tym poseł Polaczek z Polski Plus, czyli chyba już też z PiS ;-)
Ten ostatni jest wiceprzewodzniczącym tej komisji.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
pulawiak46
pulawiak46 sob., 2010-07-17 16:46

Możemy zatem mieć pewność, że kościoły, kaplice, domy parafialne

@Gruby:

i plebanie, zostaną szybko i gruntownie wyremontowane. Nie wykluczyłbym nawet podniesienia ich standardu

press27
press27 sob., 2010-07-17 18:01

i?

@pulawiak46:

co z tego?

_______________________________________________________________________ Polska to dziki kraj... tak mawiał ten co go ssał i robił co chciał
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 17:04

no i ok. cieszy mnie niezmiernie, iż miałem słuszność ;)

@Gruby:

kierując uwagę poszkodowanych w odpowiednią stronę - w końcu mi to przyznałeś. dodatkowy plus tej konwersacji, to stwierdzenie faktu, iż prawie stanąłeś na baczność przed klawiaturą pisząc o Karpińskim ;)

a swoją drogą - Twój pryncypał nie będzie zadowolony, że teraz w Puławach kojarzą go z kimś takim jak Ty. jak to brzmi: Gruby od Karpińskiego, albo Trep Władimira - a fuj!

PS.
"radiomaryjni", to Twoim zdaniem taki przymiotnik uwłaczający. dobrze rozumiem?

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 18:05

"godziemba" jaka słuszność? Wsadź głowę do zamrażarki ;-)

Bo bo te trzy twoje sprawne komórki Ci sie przegrzały i bredzisz ;-)))

Okłamujesz niewyuczalny moherku poszkodowanych, kierując ich do komisji posła Karpińskiego!

To jest komisja do ROZPATRZENIA PROJEKTÓW USTAW I UCHWAŁ dotyczących usuwania skutków i zapobiegania powodzi a nie do wydawania gorących posiłków i zimnych napojów!!!
To ostatnie należy do SAMORZADÓW i rożnych organizacji, a nie do SEJMU!

Chyba nawet najgłupszy milicjant z kawałów z czasów pierwszej PRL by to zrozumiał, a Ty znowu swoje :-(((

"radiomaryjni" to przymoitnik okreslajacy grupe społeczna przekładajaca wiare nad myślenie, zapatrzona w swojego guru - biznesmena z Torunia, dr. Rydzyka, bardzo często łamiaca przykazania i zasady wiary w Boga, w ktorego wierzył Jan Paweł II, o przecietnie raczej niskim poziomie intelektualnym i wykształcenia
Wystarczy, czy mam rozwinąć? ;-)

A pryncypała nie mam - jestem więc do wzięcia ale nie za Bóg zapłać ;-)))
Chetnie dorobie do emerytury. ;-0

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 18:15

a ja się dziwię, że Ty obrażasz PRL,

@Gruby:

bez zaistnienia tej sowieckiej republiki pewnie nie miałbyś nawet cienia szansy na oficerskie szlify ;)

i dziękuję za wyczerpującą definicję "podludzi" - to wiele wyjaśnia nt. agresywnej mniejszości, jaką tu zamaszyście prezentujesz ;)

a najbardziej (pomijając wyzwiska i kalumnie, które ze strony antagonistów niezmiennie mnie bawią) cieszę się, że przyznałeś wprost, iż poseł Karpiński nie jest od tego żeby byle obywatel mu głowę zawracał, a zwłaszcza obywatel w potrzebie ;)

PS.
może pójść w Twoje ślady i ze dwadzieścia pytań do niego napisać w formie listu otwartego. jak myślisz - czy Karpiński odpowie, czy może stchórzy ?

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby sob., 2010-07-17 18:34

"godziemba" nudzisz, ;-)))

Do naszył posłow, ,niezaleznie czy to M Sadurska, czy W. Karpiński moze sie zwócić kaązdy
Ale do posła Karpińskiego gdy wystepuje jako prawodzniczacy tej komisji należy sie zwracac tylko i wyłącznie w sprawach, ktore są przedmiotem pracy sejmowej KOMISJI NADZWYCZAJNEJ DO ROZPATRZENIA PROJEKTÓW USTAW I UCHWAŁ DOTYCZĄCYCH USUWANIA SKUTKÓW I ZAPOBIEGANIA POWODZI !!!

Naprawde nie mozesz tego rozrozumieć?

Ps.
Wiem dobrze jak było w PRL i co zawdzieczam ttamtemu ustrojowi.
Niestety nie skorzystałem z jego dobrodziejstw tak duzo jak rodzina Rajmunda i Jadwigi Kaczyńskich.

Ale przede wszystkim nigdy nie mówiłem ,ze był to ustrój hołoty dla hołoty, tak jajk to powiedział JARK "KŁAMCA"

I na tym na razie chwatit. Czas na drugi spacerek i sprawdzenie czy mnie przypadkiem nie ma w ... ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba sob., 2010-07-17 19:18

przestań się zgrywać,

@Gruby:

ile tych ustaw poseł Karpiński ma do rozpatrzenia? jakie są jego kompetencje poza wynajęciem ekspertów i podpisaniem budżetu? nie oszukujmy się - jego funkcja polega głównie na tym, aby nie dopuścić opozycji do głosu i wszelkie profity polityczne przypisać "kartelowi POlitycznemu", więc na spotkanie z poszkodowanymi powinien znaleźć choć chwilkę. mógłby wyjść z jakąś inicjatywą, nieprawdaż?

no chyba, że obraził się na lokalną społeczność i na stołku szefa spec-komisji w zaciszu sejmowych murów przetrawia teraz satysfakcję z losu jaki spotkał (uwaga cytuję)
>>grupe społeczna przekładajaca wiare nad myślenie, zapatrzona w swojego guru - biznesmena z Torunia, dr. Rydzyka, bardzo często łamiaca przykazania i zasady wiary w Boga, w ktorego wierzył Jan Paweł II, o przecietnie raczej niskim poziomie intelektualnym i wykształcenia <<
czyli tych, którzy odrzucili jego i jego "partię dzieci z zapałkami" ;)

powtarzam jeszcze pytanie: przed kim odpowiada bliski kolega oszołoma z Lublina, zajmujący się obecnie projektami, od których będzie zależeć mienie większości potencjalnych powodzian? kto go sprawdza?

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby ndz., 2010-07-18 04:00

"godziemba", odracasz "alika"ogonem ;-))

@godziemba:

Nie dziwie sie, bo wyygłupiłes sie z tym apelem aby powodzianie zwracali sie do piosła Karpińskiego z prosbami o pomoc.
To troche tak jak byś im radził aby z materiałem na garnitur szli do szewca.

A teraz znowu bcos bredzisz o podpisywaniu budzetu,

Kompetencje i zadania w posła Karpińskiego w tej komisji są identyczne z tymi jakie ma posłanka Masłowska i poseł Jurgiel, tylko ze do Karpińskiego należy jeszcze kierowanie pracami tej komisji.

Przy okazji - moje poprzednie wyjasnienia dotyczace kim sa radiomaryjni, fotyczyło ogólnego rozumienia pojecia.

W odniesieniu do tej ww pary, chodziło mi głownie o to,ze oboje sa ze stajni dr Rydzyka.

"Dzieci z zapałkami" to bardzo dobre okreslenie na zwolenników JARK-a "KŁAMCY" Diekuję! ;-)))

Kolejne gupie pitanie, poseł jprzed kim odpowiada poseł, ale w tm przydpadku sprawdzaja go Jurgiel i Masłowska.

Tym niemniej dobrze że to głupie pytanie postwaiłeś, bo tym samym dałeś dowód, zę ta komisja a wiec i jej przewodniczacy poseł Karpiński zajmuja si NAPRAWDE BARDZO WAZNYMI SPRAWANI i nie powinni tracić czasu na spektakularne propagandowe wizyty u powodzian.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz sob., 2010-07-17 18:50

Jeśli za sytuację w kraju nie

Jeśli za sytuację w kraju nie odpowiada rząd to kto? Po co taki rząd, który zaraz po wyborach zapomina o ludziach? Co to za prezydent, dla którego ważniejsze jest usunięcie jakiegoś krzyża sprzed pałacu niżtroska o Polaków? Teraz niech pojedzie z rudym na zalane tereny. Ciekawe jakiego by przyjęcia dostąpił...

godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 17:39

Gruby, 17 lipca zadałem Ci pytania i nic... prócz drwin ;)

zatem jeszcze raz odrzucam Ci gałę ulepioną przez Ciebie dla kolegi "press27" i pytam:

1. skoro już twierdzisz, że ktoś za wały odpowiada w tym nie-rządzie to bądź łaskaw pokazać palcem jaka ustawa i jaki w niej artykuł o tym stanowi?

2. kto rozliczy Karpińskiego za warunki przetargowe na ich realizację wałów lub ich wzmacnianie, które jego komisja przygotowuje w formie odpowiednich rozporządzeń tudzież ustaw?

3. ile Karpiński nakręci lodów w tej spec-komisji odpowiadającej za warunki brzegowe miliardowych inwestycji?

4. dlaczego Twoim zdaniem posłowie nie powinni tracić czasu na spektakularne propagandowe wizyty u powodzian?

czas start! wszyscy Prawomyślni liczą na Twoje wyczerpujące odpowiedzi ;)

i pytanie extra - nr 5 - gdy posłowie Jurgiel i Masłowska poddadzą kiedyś w wątpliwość kompetencje Władimira Karpińskiego, to w ilu "medialnych ośrodkach artyleryjskich pewnych agresywnych mniejszości" zostaną oni zapluci, zasmarkani i obsmarowani łajnem ? ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 17:44

"godziemba", ad 1/ Łzesz jak JARK "Kłamca"

@godziemba:

Dyskusja 17 VII nie dotyczyła tego kto odpowiada, tylko tego że nikt nie monitoruje stanu wałów.

Wykazałem, ze nie przeczytałeś uważnie artykułu do którego sam daleś link.
Autor zrobił Cie w babuko i wyszedłęś na ... inteligentnego inaczej.

Zajrzyj tam jeszcze raz

http://www.mmpulawy.pl/artykul/powodzianie-z-gm-wilkow-scigaja-sie-z-cza...

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 21:18

monitorować to może nawet 100 instytucji jeśli PO na to stać ;)

@Gruby:

mnie i miliony obywateli zrozpaczonych oszustwami Tuska interesuje jedynie, kto odpowiada za wały. uznaj to proszę, za wersję ogólnie uznaną i obowiązującą - poseł Karpiński również może uznać ten postulat za aksjomat w sferze swoich działań ;)

tak więc fakt, iż przytoczyłem CYTAT ze słowem "monitoruje" na poparcie Twojej tezy, że RZĄD NIE ODPOWIADA za wały - to jedynie próba odwrócenia uwagi, że Tuska interesuje jedynie całkowite rozwalenie Państwa Polskiego i całkowite przejęcie służb specjalnych przez agresywne mniejszości. reszta furda. wały - furda. armia - furda. edukacja - furda.

STADIONY SĄ WAŻNE i gambity prywatyzacyjne w stylu posłanki Sawickiej, nieprawdaż? ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby śr., 2010-07-21 05:08

"godziemba" nie odwracaj Alika ogonem bo podpaniesz JARK-owi

@godziemba:

Pdałes link do artykułu z ładackim tytułem sugerujacym,ze nikt nie monitoruje wałow.
A to było kłamstwo. Dziennikarz zrobił durniów z tych ktorzy tak jak Ty nie doczytali artykułu do końca i uwierzyli że wałow nikt nie monitoruje.

A kto odpowiada toza stan wałow to juz inna sprawa i róznie z tym jest, bo na przykład za wały odpowiadaja między innymi zwiazki wałowe, które są tworzone do wykonywania i utrzymywania wałów przeciwpowodziowych wraz z urządzeniami wodnymi stanowiącymi ich wyposażenie ;-)))

A tak ogólnie to odpowiem Ci,ze za wały odpowiadają ci sami co za rzadów kaczystów.
Nikt nie twerdzi ze w tej dziedzinie jest jest wszystko cacy, ale oskarzanie za stan wałówtylko obecny rzad ma tyle z uczciwoscia co Jarosław Kaczyński z prawdomównością ;-)

A tak przy okazji czasem chce się dobrze a wychodzi źle. Bardzo długo zwlekano z remontem wału w Zastowie Polanowskim. Roboty rozpoczeto w kwietniu i to okazało sie nieszczęsciem.
Gdyby rozpoczecie robót odłozono na lipiec, to byc moze wał nie trzasnąłby w maju :-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba śr., 2010-07-21 19:50

zostaw już tego dzielnego dziennikarza, proszę

@Gruby:

owszem, złapałeś go za słówko, ale nie to jest najważniejsze - on przynajmniej starał się dociec prawdy i szukał.

ale najwidoczniej nie spotkał kogoś takiego jak MARIO który objaśnił wprost, to co Ty od tygodni starasz się zaciemnić.

DZIĘKI MARIO! - nareszcie ktoś przebił się przez te POzorowane inicjatywy obywatelskie Grubego i nie zwracając uwagi na bijące od niego odium ohydy stanął do konfrontacji i zajął rzeczowe stanowisko.
tylko nie jestem pewien, czy Ty nie przeceniasz zbytnio Grubego - jak na mój gust to emeryt amator, ewentualnie oddany sprawie aspirant na członka kahału w czasie konwersji ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby czw., 2010-07-22 06:23

To nie jest złapanie za słowko, to opis manipulacji!

@godziemba:

Facet daje bulwersujący, OSZCZERCZY tytuł, a potem z treści artykułu wynika coś zupełnie innego! :-(

Ale ptasim, móżdzkom tytuł wystarczy do zapamietania oszczerstwa i uznania go za udokumentowaną prawdę. :-(

Tak właśnie cyniczni pismacy robią durniów z czytelników.
Prosta i znana od wiekow technika z powodzeniem stosowana w wielu tabloidach.

Aby daleko nie szukać.
W "Naszym Dzienniku" nr 159 (3785) ukazały się dwa bardzo ciekawe artykuły dotyczące katastrofy w Smoleńsku.
A mianowicie " "Awaria radiolatarni nie tłumaczy wszystkiego" oraz "Żeby tylko nic nie wyszło na jaw"
W przypadku tego drugiego treść artykułu nie uzasadnia oszczerczej tezy zawartej w jego tytule.

Nota bene artykułów poswieconych katastrofie było w tym numerze wiecej, ale takim jak ten z rozmowy z nawiedzonym Macierewiczem nie warto poświecać uwagi ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba czw., 2010-07-22 15:10

zaskarżcie to Towarzyszu, koniecznie - wierzę, że potraficie ;)

@Gruby:

nie po to prześladowaliście miliony chrześcijan, żeby katolicki dziennik grał Wam teraz na nosie, a dziennikarz z RMF, krytykował wynajęty przez Was kartel POlityczny ;)

wszyscy już wiemy - nieróbstwo oraz niekompetencja zostały zarezerwowane przez Waszą agresywną mniejszość wyłącznie dla opozycji narodowo-chrześcijańskiej. tak więc nawet, gdy ten Wasz oszołom z Lublina pokaże tyłek, to będziecie piać z zachwytu na pierwszej stronie GW. a gdy ów POmyleniec wrazi palec do nosa i następnie obliże, to Wy z pewnością zrobicie o tym awangardowy program w TVN np. "o zbawiennym wpływie spożycia własnych wydzielin na zdrowie" ;)

PS.
odbiegliśmy trochę od tematu, ale dzięki Bogu MARIO nabił Cię już na ruszt i powoli obraca w ogniu rzeczowych argumentów. nie pozostaje Ci nic innego jak jedynie skwierczeć i cienko piszczeć ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 18:04

"dgodziemba" Ad 2/ - Nie bąź taki czekista ;-)

@godziemba:

Jeszcze nie ma nie ma ustaw i rozporzadzen a Ty juz chcesz posłowi Karpińskiemu strzelic w potylicę. ;-)))
A poza tym znowu sie osmieszz własna niewiedza

Powtarzam po raz bodajze trzeci
to jest
Komisja Nadzwyczajna do ROZPATRZENIA PROJEKTOW USTAW I UCHWAŁ dotyczących usuwania skutków i zapobiegania powodzi (NSP)

Ani ta komisja ani tym bardziej jej przewodniczacy nie uchwalaja ustaw .
Ustawy uchwala Sejm, potem trafiają do Senatu i wreszciie do Prezydenta. Dopiero gdy te trzy organy je zaakceptuja ustawy wchodza w zycie w przewidzianym prawem terminie ppo ogłoszeniu ich w Dzienniku Ustaw!!!.

Rozprzadzenia , moga być wydawane tylko na podstawie upoważnień wynikajacych z ustaw.
Rozporzadzenia moga wydawać wyłacznie organy okreslone w Konstytucji , a nie poseł Karpiński i jego komisja z udziałem posłanki Masłowskiej i posła Jurgiela ;-)))

Rozporządzenia mogą wydawać: Prezydent, Rada Ministrów, Prezes Rady Ministrów, Minister kierujący działem administracji rządowej,
powołany w skład Rady Ministrów przewodniczący komitetu (art. 147 ust. 4 Konstytucji) oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

O ile mi wiadomo poseł Karpińński nie jest zadnym z tych organów.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 21:23

proszę mi zatem zdefiniować słowo "ROZPATRZENIA"

@Gruby:

ROZPATRYWANIE, a może raczej PATRZENIE ;)

PS.
wiem kto wydaje rozporządzenia i ustawy - to była celowa drwina z działalności POzorowanej kolejnego POsła ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby śr., 2010-07-21 05:15

"godziemba", drwina zawierajaca oszczerstwo jest łajdactwem!

@godziemba:

Zaś co do definicji słowa "rozpatrzenie", to szukaj innego darmowego korepetytora.
Wprawdzie ja często spełniam uczynki miłosierne i nieimiejetnych pouczam, ale jezeli jakis nieuk i leń chce pobierać u mnie lekcje, to musi płacicć;-))))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba śr., 2010-07-21 19:33

słusznie!

@Gruby:

drwina zawierajaca oszczerstwo jest łajdactwem! - zapamiętaj to sobie Gruby, bo często o tym zapominasz...

ale

otwarte pytania o skłonność do łajdactwa posłów są przywilejem każdego zatroskanego obywatela i naturalną konsekwencją demokracji oraz praworządności. tym bardziej, że Platforma każdemu kojarzy się z kręceniem lodów i "paleniem głupa" ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 18:10

"godziemba" Ad 3/ - Grzeszysz Synu!

@godziemba:

To jest typowe oszczerstwo wyczerpujace znamiona złamania ósmego przyklazanie Boga, w ktorego wierzył Jan Paweł II
Inna sp[rawa,że w sekcie dr Rydzyka to przykazanie chyba nie obowiazuje , a ty chyba deklarowałes sie jako zwolennik tej sekty

Zreszta mniejsza o to, tak czy inaczej rzucanie bezpodstawnych oszczerstw, to zwykłe łajdactwo niezależnie od przynależności partyjnej i wyznania oszczercy :-(

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz wt., 2010-07-20 20:12

Sekta, łamanie przykazań? Kto

@Gruby:

Sekta, łamanie przykazań? Kto tu rzuca oszczerstwami?

Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 20:28

"wedrowycz", tutaj Ty, czasem "godziemba"

@wedrowycz:

tych z wyższej półki skazanych prawomocnymi wyrokami juz wymienialem, ale moge o nich przypomnieć jezeli bedziesz chcial. Jest wsrod nich dr Rydzyk i jego organy, sa tez obaj Małostkowi Bracia
Ja nie pisze ę oszczerstww tylko szczyra prawdę

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 21:27

jak zywkle z Twojej strony bzdura i nadużycie

@Gruby:

- gdybyś odpowiedział kulturalnie na to podchwytliwe pytanie jednym zwykłym "ZERO" to byłbym usatysfakcjonowany. ale to oczywiście nie w stylu schetynowskich hunwejbinów...

zrobiłem Cie w bambuko i wyszedłeś na ... inteligentnego inaczej :P

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 18:15

"godziemba" Ad 4/ - To przeciez opczywista oczywistość!

@godziemba:

Żaden poseł, nie powinien tracić czasu na piedułki, wrtedy, gdy ma do spełmienia wazne dla Polski zadania.
W tym przypadku wizyta kogokolwiek z z komisji Karpińskiego u poszkodowanych powodzia byłaby tylko propaganda i strata czasu.
Wazne jest szybkie ucwalenie prawa a nie popisy na mityngach.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 21:30

no ale wg Ciebie on przecież tam nic nie robi w tej komisji

@Gruby:

no chyba, że magiczne słowo "Rozpatrywać" zawiera jakąś gęstą i zawiesistą materię która mocuje posła Karpińskiego do stołka i stąd nie może się oderwać, ani-na-momencik ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 18:23

"godziemba" Ad5/ dla tej pary za wysokie progi ;-)))

@godziemba:

Żeby podwarzyć czyjąś kompetencje tzreba ja samemu mieć.
Smiem twierdic ze ta dosyc pocieszna para posłowi Karpińskiemu do piet nie dorasta.
Czy tznasz moze przypadek , aby poseł Karpiński stanął na baczniosć i wysłał swoj samochód po telefonie dziennikarza, ktory podał sie za lokaja dr Rydzyka?
A Jurgiel tak własnie zrobił!!! ;-)))

A bardziej powaznie,.

Jezeli Jurgiel i Masłowska zauważa nieprawidłowosci iw pracy posła Karpińskiego lub wykażą jego niekompetencje, to im przyklasnę
Ale pod warunkiem ,ze to w sposób rzetelny i udokumentowany udowodnia.

Jęzeli natomiast zrobią to tak jak ty w pytaniu nr 3, to wtedy usznamże sa takimi samymi jak Ty... katolikami inaczej
Aluzju paniał...? ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2010-07-20 21:39

ba! oby!

@Gruby:

jakoś nie wierzę jaczejkom na usługach agresywnych mniejszości. tak właśnie nazywam Paradę Oszustów ponieważ czasami mam wrażenie, że scenariusze piszą Tuskowi na Czerskiej.

podejrzewam, iż takie okoliczności przyrody mają swój słodki urok dla premiera - może się bardziej skupić na bieganiu i kiwce z kolegami ;)

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 18:26

"wedrowycz" Twoje poglady na obowiazki rządu

sa takie, że nawet Król MaciuśI by je wysmiał, mimo ze sam miał takie bardzo dziecięce ;-))).

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz wt., 2010-07-20 20:09

Mam prawo wymagać spełnienia

@Gruby:

Mam prawo wymagać spełnienia obietnic wyborczych. Ciekawe co by Tusek zrobił jakby mu wytoczyć pozew zbiorowy o kłamstwo wyborcze w czasie kampanii wyborczej i o kolejne kłamstwa w jego expose...?

Gruby
Gruby wt., 2010-07-20 20:30

Masz prawo, ale musisz idowodnic swoje zarzuty

@wedrowycz:

a nato jestes za cienki.
Proponuje abys zaczął od trzech milionów mieszkań bo to stosunkowo nałatwiej udowodnic ;-)

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz wt., 2010-07-20 20:48

Tak samo jak druga Irlandia i

@Gruby:

Tak samo jak druga Irlandia i cud gospodarczy? Gdzie ten cud?

  • 1 Strona
  • 1
  • 2