drukuj

Panie uczyń z nimi cud...

Panie uczyń z nimi cud

Spraw by Puławy nie musiały wstydzić się za swoich mieszkańców – zarówno za rdzennych, jak i napływowych. Spraw, by stali się kulturalni, by szanowali swoje miasto! A jeżeli Ty Panie tego nie zdołasz, to może tymi, którzy przynoszą nam wstyd bardziej energicznie zajmie się policja i straż miejska.

Zdjęcia, które zrobiłem w czasie przedpołudniowego spaceru, gdy miasto przygotowywało się do obchodów rocznicy Cudu nad Wisłą, a parafia p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny do odpustu, niestety nie napawają optymizmem.

Owszem, dało się zauważyć, że tereny wokół Pałacu Czartoryskich i Kościółka Na Górce chyba były sprzątane, ale nie na długo to wystarczyło.

Za Domkiem Aleksandryjskim już o dziesiątej rano, jakiś -  nawet przyzwoicie -  ubrany osobnik zajmował niezbyt poprawną pozycję strzelecką leżąc. ;-(

Wokół ustawionych przy kościele konfesjonałów, było względnie czysto, ale za murkiem na skarpie nie brakowało dowodów tego, jak na tym murku modlą się wierni.

Jeszcze gorzej było na odzyskanym przez parafię terenie, na którym za moich dziecięcych lat był ogródek jordanowski, teraz najwyraźniej jest tu  barek pod chmurką i za przeproszeniem... sralnik :-(
Trzeba jednak przyznać, że kultura użytkowników tego terenu rośnie. Już nie podcierają się palcem, a papierem toaletowym i to nie tym najgorszym ;-(

Na całej trasie mojego spaceru było skolko ugodno dowodów naruszania przepisów zakazujących spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych. Zamieszkujący nasze miasto prawdziwi Polacy i Katolicy chlają na potęgę w każdym miejscu, zwłaszcza tam, gdzie jest jakiś murek czy ławeczka.

Chlają w pobliżu Galerii Zielonej, na ul. Głębokiej, w parku przy Świątyni Sybilli, za Domkiem Aleksandryjskim. Chlają wokół Kościoła na Górce, chlają przy ul. Centralnej.

Podejrzewam, że gdyby zdołano wyegzekwować należną grzywnę od każdej opróżnionej w miejscach publicznych buteleczki, to może nie musielibyśmy martwić się o pieniądze na na szpital lub drugi odcinek obwodnicy.

Zdjęcia

  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
  • Panie uczyń z nimi cud
Gruby
Autor:Gruby

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
KSW
KSW pon., 2010-08-16 14:34

....

Wszystko ok Gruby. Masz rację ale można by trochę ostrzej, bo ścierwo, które zachowuje się tak jak opisałeś wyżej, małe ludki które wydalają swoje odchody w swoim gniazdku a później z zadowoleniem taplają się we własnych fekaliach, na określenie typu ścierwo zasługują.

"Zamieszkujący nasze miasto prawdziwi Polacy i Katolicy chlają na potęgę w każdym miejscu, zwłaszcza tam, gdzie jest jakiś murek czy ławeczka". Tutaj akurat mnie obraziłeś;-(

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
kropkaka
kropkaka pon., 2010-08-16 14:50

To byłby cud gdyby ludzi nauczyć kultury.

Mieszkam w okolicy skwerku i parku, znam te wszystkie miejsca i niestety śmiecie są ciągle w tych samych miejscach i ciągle nowe. Czyli ktoś sprząta, żeby nabrudzić mógł ktoś.
A w planach miasta następne błonia dla naszych "kulturalnych mieszkańców".

wedrowycz
wedrowycz pon., 2010-08-16 17:34

Autor artykułu ma tyle

Autor artykułu ma tyle rzetelności dziennikarskiej co Fakt:) Gdzie panie Gruby dowody, że to Katolicy i prawdziwi Polacy? Powiem Ci, że za kościołem chla ścierwo, które rzadko w kościele bywa. Nie napisałeś, dlaczego tam chleją. Odpowiem: Bo tam nie wjedzie policja w nocy, bo tam, "misiaczku" jest bezpiecznie pić. Z pewnością więcej wśród tej żulerni jest byłych sbeków i innych urzędików Stalina niż Polaków... I pamiętaj, że prawdziwy Polak to taki, który nie służył nigdy z własnej woli okupantowi (ZSRR)... P.S: A syf prawie taki sam jak w weekendy w okolicach pubu 108... To chyba nie świadczy dobrze o misiaczkach, którzy tam chadzają:)

Gruby
Gruby pon., 2010-08-16 18:53

"wedrowycz", nie moja culpa, ze Twój intelekt misiaczka

@wedrowycz:

nie rozpoznał drwiny w moim tekście. ;-)))

Okreslenia "prawdziwy Polak" nie mozna brać na seriio, nawet pomijajac to, że jeżeli ktos musi do słowa Polak dodawać "prawdziwy, to znaczy, że nie jest w ogole Polakiem ;-)))

Użyłem tego okreslenia w sensie POTOCZNYM!
Jeżeli nie wiesz misiaczku, co znacy "potoczny" to poproś dochtura nałók prafnyh tow. Jarosława KACZYŃSKIEGO, aby Ci to wytłumaczył ;-)))*;-)))

Co do katolików, to chyba nie wątpisz, że poza "Grubym", to niemal wszyscy inni mieszkńcy Puław są katolikami? ;-)))

Ps.
Wiem, że wśród nich są normalni przyzwoici ludzie, wierzący w Boga, tak jak to robili Jan Paweł II i bł. ks. Jerzy Popiełuszko.
To nie znich drwię, tylko z obłudników wyznania toruńsko-handlowego, którzy z prawdziwa wiarą katolicka mają mniej wspólnego niż ja :-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz pon., 2010-08-16 19:00

A ja drwię z każdego, kto

@Gruby:

A ja drwię z każdego, kto drwi z innych:)

Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 06:54

"shortyadam", według Ciebie to minister Rostowski

@shortyadam:

jest odpowiedzialny za kompromitujące widoki w Puławach ?
To on odpowiada za to ze na kazdym kroku w niejscach publicznych walaja sie puste butelki i puszki po piwie? Za to że o dziesiątej rano za Domkiem Aleksandryjskim leze strudzony pijaczek?
Za to, że w bezpośrednim sąsiedztwie kościoła , na terenie należacym do parafii rzymsko-katolickiej p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny urzadzane jest pijaństwo i sralnictwo?
To minister Rostowski jest odpowiedzialny jest za to,ze pproboszcz tej parafii i jego parafianie nie potrafia sie zorganizować i skutecznie zwalczyć plagę plugawiacą okolice ich światyni?

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
shortyadam
shortyadam wt., 2010-08-17 10:24

A czy Kaczyński jest jełopo?

@Gruby:

A czy Kaczyński jest jełopo? Nie widzisz, że w każdym swoim wpisie bez względu jakiego tematu dotyczy twoja "wypowiedź" umieszczasz wątek polityczny? Ja zrobiłem to samo z tą różnicą, że zwracam uwagę na działania ocierające się o zdradę.

Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 14:53
Antyk
Antyk pon., 2010-08-16 17:30

..........

Czasami chodzę rano i wieczorem przez park i widzę, kto pije tam alkohol. To są przeważnie, niestety, młodzi ludzie, wychowani już w czasach III (lub IV ) RP. Zapewne znaczna ich część chodziła (lub chodzi) w szkole na religię. Gdyby to byli funkcjonariusze SB lub urzędnicy z PRL, to w tamtych czasach mieliby ok. 2-5 lat życia. No może czasami 10 lat. Przypuszczam, że prawdziwy Polak wg Wedrowycza, to taki, który popiera międzynarodową politykę USA (ze szczególnym uwzględnieniem Iraku i Afganistanu), koniecznie chce aby w Polsce stacjonowały wojska tego kraju no i oczywiście prawdziwy Polak uwielbia Unię Europejską a szcególnie Międzynarodowy Fundusz Walutowy, w którym (oraz innych bankach) prawdziwi Polacy zadłużyli nasz kraj na astronomiczną już sumę 700 000 000 000 zł. Prawdziwi Polacy dążą też za wszelką cenę do sprzedania całego majątku państwowego...... Dziękuję Szanownemu Wedrowyczowi za jego pełne mądrości komentarze i pouczenia. ..Chyba się nie mylę w charakterystyce prawdziwego Polaka? Pozdrawiam Szanownego Grubego i dziekuję za tępienie dulszczyzny. .

Antyk
KSW
KSW pon., 2010-08-16 17:44

....

To chyba naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Gdzie znalazłeś w tekscie wedrowycza cos na temat uwielbienia dla USA, Afganistanu itp..????

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
Antyk
Antyk pon., 2010-08-16 17:59

To są moje przypuszczenia....

Być może mylę sie (wtedy przeproszę) ale wydaje mi się, że Szanowny Wedrowycz jest entuzjastą polityki prowadzonej przez jedną z partii politycznych. . A to przecież szefowie tej partii wręcz żądali umiejscowienia w Polsce tarczy antyrakietowej. Ponadto każdy rząd (tworzony przez SLD, PiS czy PO) miał szansę wycofania wojsk z Afganistanu w ciągu paru tygodni. Ale żaden tego nie zrobił. Dobrze, żeby w tej sprawie zabrał głos sam Wedrowycz i napisał czy zgadza się z przedstawioną przeze mnie sylwetką prawdziwego Polaka.

Antyk
wedrowycz
wedrowycz pon., 2010-08-16 18:58

Z przyjemnością zabiorę

@Antyk:

Z przyjemnością zabiorę głos:) Jestem przeciwko mordowaniu cywilów w Afganistanie. Jestem za rozwiązaniem kwestii rosyjskiej i zmuszeniu wreszcie Rassiji do wypłaty zaległych odszkodowań za wojnę i pół wieku okupacji. A ci młodzi pijący w parku chodzili też na język polski, angielski, wos, wf i wiele innych przedmiotów. Za moich czasów, kiedy nauczyciel mógł przyp$%#uczniowi a rodzic dziecku nie było problemu picia w parku czy pod kościołem. Kościół uznawany był przez większość Polaków za autorytet. Dzisiaj kampania antykościelna GW i Urbana, wp.pl i tvn zrobiły swoje czego reZultaty możemy obejrzeć na zdjęciach Grubego. Żaden Katolik nie rzuci puszki pod kościół bo to jest miejsce święte. Pozostają wyznawcy innych religii i ateiści. Są dwa rodzaje ateistów. Tacy, którzy szanują wiarę innych i ją rozumieją (bo wiara daje nadzieję ludziom) i tacy, którzy wojują z każdym przejawem religijności i szydzą z Katolików. Dla Grubego Katolicy są tym samym czym dla mnie np. Cyganie. Tak przynajmniej wynika z jego tekstu.

Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 06:39

"wedrowycz", a jednak nic nie rozumiesz :-(((

@wedrowycz:

Widocznie za ywoich czasow dostawałes bardzo czesto po głowie od nauczycieli i rodziców i teraz sa wudoczne tego skutki.. Ka w przeciwieńswie do ciebie nie gardzę Romami ani zadna inną narodowoscią. Nie gardze tez wyznawcami jakich kolwiek religii a wiec również chcrzescijanami wyznania rzymsko-katolickiego. Uważam, że sprawa wiary jest prrywatna sprawa kazdego człowieka.
Alete moje poglady nie wykluczaja krytyki tego, co przedstawiciele róznych narodowoći i róznych wyznań czynia w sferze publicznej.
Mam do tego niezbywalne prawo i korzystam z niego wtedy gdy widze, powierzchowniość wiary, obłudę wierzacych, demonstrowanie swojej wiary na pokaz z jednoczesnym olewaniem jej podstawowych zasad,, no i wreszcie cynicne posługiwanie
sie religia i jej symbolami do brudnych politycznych celów..

Puławy sa miastem, w ktorym bez atpienia dominuja katolicy. Nie mam danych statysztycznych, ale dowodza tego zapełnione koscioły, procesje na Boze Ciało, pielgrzymki, stawiane w Puławach pomniki, patroni szkół ulic, obiektów..

Niestety w tej katolickiej masie najbardzej widoczny i hałasliwy jest odłam toruńsko-handlowy . Mniej widoczni są ci, ktorzy wierza w Boga i swoja wiarę rozumieja tak jak to robili Jan Paweł II, bł. ks. Popiełuszko, ks. prof. Tischner....
Twój argument ze za pijaństwo i sralnictwo na terenach przykoscielnych odpowiada "Gazeta Wyborcza", Urban, TVN wskazuje jednocześnie, że TV TRWAM, Radio Maryja, "Nasz Dziennik", o. dr Rydzyk, prof. J.R. Nowak to popaprańcy i neptki.
"edrowycz" takimi argumentami potwierdzasz moja opinie o powierzchownosci tego puławskiego i polskiego katolicyzmu. ;-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
KSW
KSW pon., 2010-08-16 20:21

....

W sumie Gruby wyjaśnił "co autor miał na myśli" w powyższej swojej wypowiedzi. Natomiast wypowiedź wedrowycza jest jak najbardziej "zdrowa"

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
Annas
Annas pon., 2010-08-16 21:02

Cuda

Piękne odkrycia! A wszyscy czepiają się psów, że brudzą?!!! CZŁOWIEK to dopiero potrafi nabrudzić!!!

Annas
Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 08:55

"Annas", problem w tym,ze dla niektórych za wszystko

@Annas:

winni sa cykliści i psy, a nie broń Boże własciciele tych psów :-(

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
5h9
5h9 wt., 2010-08-17 07:52

Jeśli pozwolicie.. Moim

Jeśli pozwolicie.. Moim zdaniem to brak patroli z psami i tych na pieszo. Policja potrafi podjechać koło szkoły muzycznej, zapalić sobie reflektorek i na tym koniec, popatrzą się w ruiny szkoły, krzaki zasłaniające dzieciaków i pojadą dalej.
To samo się tyczy parku, kilka lat temu potrafili wjechać w nocy samochodem do parku i objechać główne alejki, problem w tym że w parku samochód, szczególnie ten policyjny się wyróżnia i go łatwo zauważyć.
Powiem na swoim przykładzie, kiedyś z wesołą gromadką kupiłem sobie piwko za 1,99 w Kauflandzie, poszliśmy wypić po piwku pod dom kultury (żeby było kulturalniej :)) i dostaliśmy po 100 zł mandatu. Od tamtej staram się unikać takich sytuacji i jak najbardziej mi to wychodzi - pójść do lokaliku, siąść i na spokojnie siorbać piankę :)
Dopóki nie zwiększą się patrole, albo ich specyfika pracy - to tak będzie non stop to wyglądało.

marek
marek wt., 2010-08-17 08:53

CHOLERA !!!!!!!!!!!!!!!

Mimo,że jestem osobą kulturalną powiem brzydko : ODPIER...... się już od III,IV,V,VI RP,Rzeszy,Rosji,Katynia ,Smoleńska.
Kurcze artykuł jest o śmieciach,o załatwianiu się w centrum mista a wyjeżdzacie ciągle z tym kto rządził a kto rządzi.
Gówno ma do tego prezydent---kraj tworzą ludzie i ci ludzie właśnie sraj,,,piją,śmiecą.
Możemy mieć żal do straży miejskiej i policji za słabe karanie i sprawdzanie takich miejsc.
Uważam ,że kamery i 24 godzinny podgląd da jakieś efekty.Skwerek koło kościoła znam i kiedyś tam były huśtawki plus ławki i też żulernia piła ale,ale,ale nie śmiecili i nie rozbijali butelek.Mówcie ci chcecie ale żul lat 40 czy 50 jak wypije to nie rzuca butelką o chodnik,nie rzyga pod płotem,pod klatką itp.
Młodzież (chryste młodzież) ,napakowana sterydami,dopalaczami nie pije tylko chla a potem wariuje. W weekendy siadają pod blokiem drą buzie a teksty 16-19 latnik panieniek sa żenujące. Ludzie,mam dwóch synów ,jestem młody ,tolerancyjy ale takiej synowej w życiu!!!!!! nie chciałbym.To ,że "rozjechana" ,przeklinająca,wylgarna to małe piwo ale gdzie szacunek do samej siebie?
Tu władza,prezydent nie nauczy.Tu wzorce muszą pokazać rodzice a gdzie o 1 w nocy są rodzice małolaty?
Szkoda słów,poza tym żądamy żeby młodzież była grzeczna itp jak dzieci 8-11 lat wyprawiają pod blokiem takie wianki,że głowa mała.
Grrają w piłkę,tłuką się jak diabli i co drugie słowo kur,,,zaje,,,,,spier,,,,,
Oni słuchają milley,ich troje i britney a ja wychowałem się na sepulturze,slayer i wasp i cholera----------jetsem od nich grzeczniejszy i mam MÓZG,Którego używam.
Podobno metal palił zwoje mózgowe a tu GÓWNO prawda.

Z gównianym pozdrowieniem-Mareczek:)

marek
marek wt., 2010-08-17 08:55

sorki za literówki

klawiatura się buntuje jak piszę brzydkie wyrazy.

Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 09:05

"5h9" & "marek" - o to własnie biega!

@marek:

O poruszenie gnuśnej magmy społeczeństwa, polityków walczacych o krzyż na Krakowskim Pzedmieściu, a nie widzacych syfu wokół krzyży w rodzinnym miescie, służb porządkowych i wreszcie włascicieli terenów wykorzystywanych przez pijaczków, bo oni też sa przecież odpowiedzialni za to co sie dzieje na ich terenie.

Ps.
Widzę, że niepotrzebnie polecialem tymi "Katolikami", bo to zwekslowało dyskusje na boczne tory.
Jeżeli kogoś uraziłem swoim sarkazmem, to przepraszam, chociaz jestem przekonany że Ci, co rzeczywiście sa katolikami z prawdziwego zdarzenia, a nie takimi od świeta i na pokaz, zrozumieli o co mi szło.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wojtar
wojtar wt., 2010-08-17 09:16

komentarz

Poczytałem trochę wpisów na tym MMPuławy ...no i trudno nie zauważyć, że jakikolwiek temat od razu wywołuje spory o to kto jest lepszy (czy gorszy), PO vs PIS. Za przeproszeniem, ale dla mnie to jedna klika. Niepotrzebnie marnujecie czas na te polityczne spory. Przecież nie od dziś wiadomo, że w tej całej polityce chodzi o władzę i pieniądze a nie o to by w Polsce żyło się lepiej. Tego niestety nie zmienimy jakimiś tam polemikami czy lepsza gęba (za przeproszeniem) Jarosława czy Donalda. Niestety w Polsce nie mamy polityka, który "dorósł" do tego by być prawdziwym mężem stanu dbającym o losy kraju. Politycy wolą marnować czas na wzajemne obszczekiwanie się w TV lub na głupoty typu czy krzyż ma zostać czy go usunąć.

ermi
ermi wt., 2010-08-17 23:26

Masz rację "wojtar"

@wojtar:

zgadzam się całkowicie z Twoją oceną sytuacji - tylko pozwolę sobie dodać, że niestety te politruki różnego rodzaju dostawszy się do władzy mają wpływ na to jak żyjemy np. poprzez uchwalanie "różnych" uchwał- stąd opinie o nich są ważne mimo wszystko, bo tylko bojaźń oderwania ich od żłobu ( lub brak perspektywy dorwania się do niego...) czasami powoduje, że pomyślą zanim zaszkodzą....

wojtar
wojtar śr., 2010-08-18 10:28

re ermi

@ermi:

Ja nie twierdzę, że w sejmie nie robi się rzeczy ważnych. Czasem może i ktoś wpadnie na dobry pomysł ale niestety parlamentarzyści 90% cennego czasu marnują na wzajemne zwalczanie się. Ja wiem co by ich zjednoczyło do współdziałania: gdyby np. było głosowanie nad ustawą o obniżeniu pensji dla posłów -> wtedy wszyscy by się zjednoczyli przeciwko a frekwencja by była 100%.

Bund
Bund wt., 2010-08-17 12:54

Towarzyszu Zdzislawie. Czemu

Towarzyszu Zdzislawie. Czemu sami nie uprzatneliscie tego balaganu? Potraficie tylko zdjecia robic i szukac winnych wsrod katolikow i ksiezy? Zapewne wasz socjalistyczny mozdzek nie pojmuje wszystkiego ale ci co chlaja niekoniecznie musza byc katolikami. Za to wielu z nich w razie W poszloby ginac za ojczyzne a wy znajac wasza nature byscie kolaborowali i sprzedawali nasza (nie wasza) Ojczyzne.

Gruby
Gruby wt., 2010-08-17 14:52

Ci co chlają i s..ją pod kościołem to są po prostu chamy ;-)

@Bund:

niezależnie od wyznania i przynależnosci partjnej :-(

Oczywiscie, że korona z głowy by mi nie spadła, gdybym posprzątał.
Zdarzało mi sie gołą reka srocze przepychac więc gówna z kościenego terenu też potrafiłbym zebrać ;-)

Ale sa co najmniej dwa poważne przeciwskazania.

Chodzi przede wszystkim o to, żeby mieszkajacych w Puławach chamów uczyc kulltury, a nie, żeby po nich sprzatać :-(
A poza tym to nie ja ateista, a proboszcz i tego kościoła wraz ze swoją załogą i katolickimi owieczkami, powinien pillnować porzadku na swojej posesji, a jeżeli nie potrafi zapobiegać, to powinien zorganizować sprzątanie i osobiście stanąć na czele sprzątających!

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
shortyadam
shortyadam wt., 2010-08-17 14:55

Ot i odezwał się adwokat we

@Gruby:

Ot i odezwał się adwokat we własnej sprawie; w kontekście: chamów uczyć kultury!

użytkownik usunięty2
użytkownik usunięty2 śr., 2010-08-18 01:51

...

@Gruby:

no to jak sam twierdzisz ze mogl bys gowna z koscielnego terenu sprzetnac to nie widze zadnego problemu , jak masz taka zajawke to idz i posprzataj :D i ty bedziesz zadowolony i pleban i wszyscy ;p

5h9
5h9 śr., 2010-08-18 07:35

aha, czyli wychodzi na to że

@użytkownik usunięty2:

aha, czyli wychodzi na to że bałagan mogą robić wszyscy a Gruby, czy ktoś komu się to nie podoba ma iść sprzątać?

Gruby
Gruby śr., 2010-08-18 08:53

"NIKIM", jeżeli proboszcz koscioła "Na górce" odpali dolę

@użytkownik usunięty2:

ze swojej cichej tacy, to dlaczego nie ;-)*;-)*;-)))

Za odpowiednią opłatą mogę założyc firmę sprzatajeca tereny, gdzie świetuja "Prawdziwi Polacy i Katolicy" i ci normalni katolicy też.

Zwracam jednak uwagę, że sprzatanie to najmniejszy problem.

Problemem jest totalne chamienie społeczeństwa, Puław, które w zdecydowanej wiekszosci jest przecież katolickie a ponadto w drugiej turzez wyborów prezydenckich okazało sie, że nieco ponad połowa wyborców to zwolennicy "prawdziwego Polaka" -Jarosława Kaczyńskiego "KŁAMCY" - czyli zapewne rownuiez "prawdziwi Polacy" ;-)))*;-)))

Nie chodzi wiec o samo sprzatanie, a o profilaktykę i wychowanie społeczeństwa!
A jezeli chodzi o wychowanie i uczenie kultury wierzacych z parafii pw. Wniebowzięcia Najswietszej Maryji Panny, to przeciez nie "Gruby" powinien grac tu pierwsze skrzypce lecz własnie proboscz tej parafii :-(

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Mariano
Mariano śr., 2010-08-18 09:05

Koniecznie chcesz uderzyć

@Gruby:

Koniecznie chcesz uderzyć tymi bzdurnymi postami w różnej maści Katolików i oczywiście jak zwykle musisz przywoływać postać jednego z dwóch kłamców, a którego musieli glosować Puławianie w II turze wyborów.

Idąc tym tokiem myślenia za winnego tego syfu można uznać prezydenta i całe władze Puław, bo nie pilnują porządku i tak gospodarzą miastem.

Chyba od czegoś jest w mieście Straż Miejska, są służby oczyszczania miasta a władze na pewno wiedzą o bałaganie w mieście. Walić mandaty, tępić meneli i wtedy skończy sie ten burdel.

Gruby
Gruby czw., 2010-08-19 07:39

Mylicie się "Mariano", nie pomogą straże i policje

@Mariano:

- jawne, tajne i dwupłciowe. ;-(

Kultury musza uczyć rodzice, nauczyciele, katecheci, księża ....

Na chamskie zachowania współmieszkańców musimy reagować wszyscy, ale to trudne, skoro tak wielu tu piszacym do szczęścia wystarcza wyro, koryto i srocz.
To własnie dla takich bez wyzszych potrzeb clanie i s..nie pod kosciłem to normalka :-(((

Ps.
Ci co atakują mnie za to, że pokazałem parę ciemnych barw naszego pięknego miasta, sami stawiają się na równi z tymi co chlają i s..ją pod kościołem "Na górce" i leżą pijani za Domkiem Aleksandryjskim :-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz śr., 2010-08-18 17:14

Wczoraj jeden z wyborców PO

@Gruby:

Wczoraj jeden z wyborców PO obrzucił tablicę upamiętniającą katastrofę smoleńskom kupą. Dlaczego w tych wyborcach PO tak mało kultury...

Gruby
Gruby śr., 2010-08-18 18:41

"wedrowycz", to był czubek z lubelskiego :-(

@wedrowycz:

Więcej vide:

http://www.mmpulawy.pl/artykul/90-rocznica-bitwy-warszawskiej-w-pulawach...

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
szpak
szpak czw., 2010-08-19 06:00

???

@wedrowycz:

To był nasz sympatyk, powiedział poseł PiS z Kraśnika Jarosław Stawiarski. Zbierał podpisy z poparciem dla kandydatury JARK-a na prezydenta. I, twierdzisz że głosował jednak na PO?

szpak
5h9
5h9 czw., 2010-08-19 07:15

tak wedrowycz, sympatyk PO,

@wedrowycz:

tak wedrowycz, sympatyk PO, szczególnie średnia wieku się zgadza, a do tego obrzucił swoim g*wnem tablicę którą postawił "jego" prezydent. Nie wiem czy wiesz ale właśnie pełowcom się podoba ta tablica, tylko Jaruś chce jak najwięcej zgarnąć powierzchni dla ciała swojego brata

Bazyl
Bazyl czw., 2010-08-19 07:44

Na tej tablicy był krzyż,

Na tej tablicy był krzyż, dziwie się że nie słychać obrońców krzyża toż to symbol wiary gdziekolwiek by się On nie znajdował, nie obraziło to niczyich uczuć religijnych, więc wiara to czy polityka i biznes?

"Przyrost mądrości daje się dokładnie mierzyć ubywaniem żółci" - Fryderyk Nietzsche
Gruby
Gruby śr., 2010-09-08 06:07

Bo to nie jest krzyż KACZYŃSKI, a zwykły katolicki :-(((

@Bazyl:

Taki zwykły krzyż dla kaczystowskich moherów jest tak samoo nieważny, jak nieważni byli księża, ktorzy przyszli po ten krzyż postawiony przez harcerzy,.
Dla nich nieważny był również abp Nycz, Metropolita Warszawski.
A nieco póxniej niewazny był przyjaciel Jana Pawła II kardynał Dziwisz,, ten sam, ktory na prosbe JARKA, załatwił Lechowi Kaczyńskiemu miejsce na Wawelu.
Niewazny okazał sie rowniez Prymas Polski abp Kowalczyk :-(

Dla obrońców krzyza kaczyńskiego, których wspierała słowem na natenie TVN24 również posłanka M. SADURSKA ważny jest tylko "JAROSŁAW, JAROSŁAW!!!" :-(((

On ich Królem, on ich Pan! :-(((

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!