drukuj

Olesin: Samowolnie postawił spowalniacze na gminnej drodze

Samowolnie zamontowane spowalniacze oburzyły mieszkańców Olesina

Mieszkaniec Olesina położył na drodze – przy swojej posesji – tzw. spowalniacze ruchu. Sęk w tym, że zrobił to bez pozwolenia gminy Kurów, do której należy droga. Pozostali mieszkańcy są tym oburzeni.

Jak to możliwe, że te przeszkody leżą tyle czasu bez niczyjej zgody? Przecież to samowola – bulwersuje się Czytelnik, który zadzwonił w tej sprawie do naszej redakcji.

Nasz rozmówca twierdzi też, że mieszkańcy pytali o to wójta dwa razy, ale ten najpierw ich zbył milczeniem, a następnym razem miał odpowiedzieć, że progi leżą tam nielegalnie.

Skontaktowaliśmy się z wójtem gminy Kurów, który był wyraźnie zmieszany pytaniami o spowalniacze na drodze w Olesinie. – Rzeczywiście, docierały do mnie sygnały, że coś takiego może tam być – przyznaje Stanisław Wójcicki.

Wójt dodaje jednak, że nie pamięta, kto mu o tym mówił. – Być może było to na zebraniu z mieszkańcami Olesina. Nie mam jednak pewności, czy te progi rzeczywiście tam są. Muszę to sprawdzić. Na pewno z gminą nikt nie uzgadniał takich robót, a powinien, bo to my jesteśmy zarządcą drogi.

O istnieniu progów nie wiedział też sołtys Olesina. – Pierwsze słyszę o tym od pana – przekonuje Zbigniew Reszczyński. – Nikt z mieszkańców nie skarżył mi się na coś takiego. Nie przypominam sobie też, żeby ta sprawa była poruszana na którymś zebraniu wiejskim. Tam mieszkają tylko cztery rodziny, w dodatku nie każda z nich z nich ma samochód, więc nie wiem czemu takie progi miałyby służyć.

Po sprawdzeniu okazało się, że przeszkody na drodze rzeczywiście są. – Rozmawiałem z właścicielem posesji, który zamontował progi. Zobowiązał się, że rozbierze je, jak tylko pogoda na to pozwoli. Jeżeli nie, to my to zrobimy. Chcę jeszcze skonsultować się z mieszkańcami. Bo może warto się zastanowić na zalegalizowaniem tej samowoli, o ile spełnia ona wszystkie wymagane prawem normy – opowiada Stanisław Wójcicki.

Skoro były sygnały, że na drodze mogą leżeć nielegalnie spowalniacze ruchu, to dlaczego do tej pory nikt w gminie tego nie sprawdził? – Jest tyle spraw, że po prostu mi to umknęło – twierdzi wójt.

Z właścicielem posesji, przy której położone zostały sporne ograniczenia prędkości, nie udało nam się skontaktować. W rozmowie z wójtem tłumaczył, że zamontował te progi z obawy o swoje bezpieczeństwo. Przy wyjeździe z jego posesji widoczność jest ograniczona, a samochody podobno jeździły z bardzo dużą prędkością.

Za samowolę włos z głowy mu jednak nie spadnie. – Przecież nie będę karał swoich mieszkańców – mówi wójt Wójcicki.

Zdjęcia

  • Samowolnie zamontowane spowalniacze oburzyły mieszkańców Olesina

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Mariner
Mariner sob., 2010-12-25 13:27

Spowalniaczy nie powinno być nigdzie

Aczkolwiek na jakiejś bocznej wiejskiej dróżce to jeszcze mały problem.
Natomiast na drogach takich jak ulice Kazimierska, Włostowicka i Kaznowskiego w Puławach to już jest OGROMNY PROBLEM. Ile jeszcze trzeba będzie się z tym męczyć!?

Pietras1988
Pietras1988 sob., 2010-12-25 13:53

Jak wyżej

@Mariner:

Zgadzam się w 100% z przedmówcą. Dodam do tego, że ten "Bob Budowniczy" powinien dostać karę za samowolę.

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
Andrzej10
Andrzej10 sob., 2010-12-25 14:18

Jak wyżej. Ale równierz na

@Pietras1988:

Jak wyżej. Ale równierz na bocznych drogach do pól uprawnych stwarzają wielkie zagrożenie dla tych którym przychodzi jechać traktorem z maszyną rolnicząwarzącą od kilkuset kilo do kilku ton na podnośniku bez jakiej kolwiek amortyzacji. Zapraszam tych domorosłych obrońców bezpieczeństwa do wycieczki w kabinie takiej maszyny. A wrażenia dźwiękowe na drodze tranzytowej po której jeżdzą TIRy po buraki na pusto poprostu bajka, tak samo traktory z przyczepami. Więcej progów przecie to spowalnia ruch i jest takie ekologiczne. Wesołych Świąt

Mariner
Mariner sob., 2010-12-25 17:08

No już bez przesady, na

@Andrzej10:

No już bez przesady, na takich bocznych drogach i tak jest pełno dziur, tak więc kierowcy sprzętu rolniczego powinni być do tego przyzwyczajeni.
Aczkolwiek dodawanie do naturalnych dziur jeszcze sztucznych spowalniaczy JEST idiotyczne, a gdy w dodatku robi się to głównych drogach - takich jak w Puławach ulice w stronę Kazimierza - to już jest to po prostu SABOTAŻ.

Kurowski
Kurowski sob., 2010-12-25 14:23

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Panie Marku! Gratuluję wyczucia z tym tematem na głównej stronie.Zrobiło się niesamowicie świątecznie.Super temat ...na czołówkę w Boże Narodzenie.

oltom
oltom sob., 2010-12-25 23:30

popieram :-)

@Kurowski:

popieram :-)

andrzej99
andrzej99 sob., 2010-12-25 23:55

akurat ta samowola to chyba

akurat ta samowola to chyba słusznie powstała ponieważ łebki zasuwały aby się kurzyło a tłumaczyli się tym ze przecież ubezpieczenie jest i jak się coś stanie to zapłaci...wiec zwalniają ale sprawa chyba już jakaś dawna bo słyszałem o tym dobre 4 lata temu.

Jak już tak pan jesteś na tropie samowoli drogowych to alarmuję pana że taka sama samowola została zrobiona przez kurowski ZUK na ulicy Granicznej w dodatku na samym zakręcie, mało tego umieszczono wzdłuż tej drogi pachołki z kilometrami ale zadziwiające jest to że nie co 100m ale co 2...i sądzę też że pochodzą one z kradzieży ponieważ ich oznaczenie wskazuje że są z drogi nr 12.... Proponuję wszcząć śledztwo nie żartuje.

Pietras1988
Pietras1988 ndz., 2010-12-26 09:27

Olesin

@andrzej99:

A gdzie postawiono te spowalniacze? Olesin nie jest taki duży, a jakoś nie orientuję się gdzie to jest postawione... Co do Granicznej, to kilka miesięcy temu robiłem zdjęcia i nie wydaje mi się, żeby kierowcy mieli aż tak duży problem (źródła pochodzenia słupków nie znam) --> http://kurow-wiki.openhosting.pl/images/e/e5/UlicaGraniczna5.JPG i http://kurow-wiki.openhosting.pl/images/1/14/UlicaGraniczna6.JPG

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
andrzej99
andrzej99 ndz., 2010-12-26 16:00

to widocznie słabo znasz

@Pietras1988:

to widocznie słabo znasz nasza miejscowość skoro nie wiesz gdzie to jest bo ciebie aby widzę interesuje aby kurów był MIASTEM a nie WSIĄ dlatego nie wiesz gdzie to jest.

No widzisz taka jest różnica że nie jesteś kierowcą i nie wiesz co się dzieje z autem jak przejeżdżasz przez ta samowolę na Granicznej.

Pietras1988
Pietras1988 ndz., 2010-12-26 16:09

Olesin to nie Kurów

@andrzej99:

1. przecież ten próg jest w Olesinie, a nie Kurowie, a poza tym po tym zdjęciu nie mogłem poznać (podobnie jak jeden z moich kolegów, który mieszka w Olesinie)

2. nie jestem kierowcą, ale sądzę, że z osobówką nie byłoby problemów, z większym samochodem pewnie są (te słupki nie są tak krótko, więc trzeba było dać wcześniej o tym znać na MM)...

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
andrzej99
andrzej99 pon., 2010-12-27 00:08

bo Olesin ogranicza się w

@Pietras1988:

bo Olesin ogranicza się w twoim myśleniu widzę tylko do alej takie sprawiasz wrażenie. po za tym miałem na myśli że problem sprawia próg zwalniający na zakręcie ale obojętnie czy to osobówce czy ciężarowemu na zakręcie nić to przyjemnego a nie pachołki...proponuje potrenować czytanie ze zrozumieniem.

Pietras1988
Pietras1988 pon., 2010-12-27 09:39

Schowaj jad

@andrzej99:

Kipi od ciebie jadem na kilometr... Przecież wiem, że Olesin to aleja, droga koło Pikula, w parku, odcinek od cmentarza do wieży ciśnień i inne drogi, ale nikt mi nie każe znać każdej drogi/ulicy w gminie, szczególnie na podstawie zdjęcia... Ja jakoś nie widzę progu zwalniającego na zakręcie... Nie muszę trenować czytania ze zrozumieniem, bo to umiem.

Piotr Siczek, http://kurow-wiki.openhosting.pl - Twój serwis o gminie Kurów
miko
miko wt., 2010-12-28 09:26

Dokładnie Graniczna wygląda

@andrzej99:

Dokładnie Graniczna wygląda jak jedna wielka samowola. Obok państwa M. dwa niby przepusty , w tym jeden to rowek wykopany w poprzek i byle jak zasypany tłuczniem. Na zakręcie garb, ale to raczej nie spowalniacz tylko "wał przeciw powodziowy" mający za zadanie skierowania wody płynacej z góry do koryta pod ścianą dawnego GS-u. Garb ten już nie jest potrzebny bo jego funkcję przejął krawężnik wybudowany wzdłuż posesji państwa M. Dalej, zaraz za tylną bramą ZUK-u jest poletko po zaoraniu którego zawsze gospodarz zostawia kupy ziemi i wyrwy w asfalcie. Przy końcu ulicy obok posesji innych państwa M. dół w drodze jako pozostałość po budowie przyłącza gazowego. Do tego jeszcze problem z odśnieżaniem, śnieg nie pada już tydzień a przejazd przez Graniczną stanowi nie lada wyczyn. A jest to przez płot od ZUK-u. Brawo.

miko
miko wt., 2010-12-28 15:51
michalw877
michalw877 ndz., 2010-12-26 10:58

Taa

To jest koło wieży ciśnień, tam gdzie facet produkuje kostkę brukową, więc wójt nic nie widzi bo bierze od niego kostek nie? A ten jeden spowalniacz jest w dodatku przy końcu drogi gdzie jest kostka, i dalej tylko polna nierówna droga więc w czym problem?
Lepsze rzeczy dzieją się w Markuszowie młodzież rzuca na gł ulice kamienie z tzw ogródków skalnych.. zostawiając je na środku. wczoraj był wypadek bo ktos w to wjechał więc uważajcie!

mariuszr2009
mariuszr2009 ndz., 2010-12-26 17:46

Re...

Jak dobrze mi sie wydaje to chodzi o pana K. który wlazi wójtowie i ksiedzu w ... wiec nie dziwcie sie ze niby nic nie wiedza!!!taka jest Kurowska rzeczywistosc.Dlatego wszyscy uciekaja z tamtad jak moga.

xxx
andrzej99
andrzej99 pon., 2010-12-27 00:07

Co do Pana K. jak go nie

@mariuszr2009:

Co do Pana K. jak go nie znacie to nie oceniajcie bo to sympatyczny człowiek a to że dobrze prowadzi biznes i niektórych co to po zmianach ustrojowych nie potrafią sie odnaleźć kole w oczy to już inna sprawa i dopatrują się konszachtów kościelno wójtowych.

Lepiej zerknijcie na grzyba ten to dopiero ma powiązania kościelno wójtowe.

Kurowski
Kurowski wt., 2010-12-28 15:40

Zaczyna się tu robić tak, jak

@andrzej99:

Zaczyna się tu robić tak, jak pod tematami z Dziennika Wschodniego o Markuszowie za dawnego przewodniczącego.
andrzej99, nawet sympatyczny i zaradny człowiek może się okazać osobą lekceważącą prawo, ale bez dokładnych danych tego nie stwierdzimy.
Lubisz go- to go lub, Twoja sprawa.Zależy Ci widzę na tym, żeby skierować dyskusję w zupełnie inną stronę . Dlaczego? Jesteś może kimś z rodziny, że tak anonimowo bronisz?

Andrzej10
Andrzej10 ndz., 2010-12-26 18:20

Teraz czytając komęty

Teraz czytając komęty popatrzyłem dokładniej na fotkę. Jeśli właścicielowi było tak źle wyjeżdzać z własnej posesji bo bał się szybko jadących samochodów to dlaczego wybudował gmach w granicy działki tak by nic nie widzieć na wyjeździe. Chyba normalne że ściana będzie zasłaniać widoczność więc nie warzne czy ten jadący główną będzie miał 10 czy 50 i tak wyjeżdzający będzie wymuszał nie widząc tego na głównej. Głóne pytanie tutaj powinno być kto wydał pozwolenie na budowę w takim układzie.

andrzej99
andrzej99 wt., 2011-05-03 13:39
W Kurowie
W Kurowie śr., 2010-12-29 07:47

Szlachetny gest -na pewno nie

Szlachetny gest -na pewno nie z myślą o sobie,prawda. Czy ktoś dziś oddaje kawałek działki nie myśląc o swojej wygodzie?
Mnie interesuje, co to za hałasujące i buczące urządzenie ustawione jest nad rzeką? Robi rumor na pół Olesina i Płonek, płoszy ptactwo i zabiera urok krajobrazowi.Jazda tamtędy rowerem kiedy sprzęt jest włączony nie ma nic wspólnego z rekreacją.

miko
miko czw., 2010-12-30 10:05

zawsze coś komuś nie pasuje

@W Kurowie:

zróbcie nad Kurówką "Naturę 2000" a betoniarnię przenieście do centrum Kurowa wtedy będzie cacy