drukuj

Groźba strajku w Zakładach Azotowych Puławy

Zakłady Azotowe Puławy

Związki zawodowe Zakładów Azotowych Puławy domagają się 15 procentowej podwyżki.

15 procent podwyżki wynagrodzeń zasadniczych pracowników, poprawę bezpieczeństwa pracy, policzenie strat wywołanych awariami w zakładzie, oraz zaprzestanie zmian struktury organizacyjnej Z.A. Puławy – z takimi postulatami wystąpiły do zarządu puławskiego potentata chemicznego organizacje związkowe.

Pod pismem do Zarządu podpisali się przedstawiciele trzech działających w Azotach związków zawodowych. – Przesłaliśmy do zarządu pismo z naszymi oczekiwaniami. Otrzymaliśmy odpowiedź w której zarząd informuje o 4 procentowych podwyżkach, które były w styczniu.

Natomiast postulat poprawy bezpieczeństwa nie został chyba dostatecznie dobrze zrozumiany. Niewykluczone, że zdecydujemy się na wejście w spór zbiorowy – informuje Ryszard Szubstarski, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego Zakładów Azotowych Puławy.

Decyzję o kolejnych krokach związkowcy mają podjąć we wtorek, 16 sierpnia.

Zdjęcia

  • Zakłady Azotowe Puławy

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Gruby
Gruby pt., 2011-08-12 14:40

Dziewiętnaście procent podwyżki w ciągu roku!!!

Niczego sobie żądania ;-(((

Panie Pawle, a może by to uzupełnić informacjami o tym, jakie są obecnie zarobki pracowników ZAP?

Ale nie żadne tam "na łapę", a rzetelnie - brutto i to z nagrodami z zysku ;-)))
A najlepiej takie roczne za 2010 r. wg. wystawionych przez ZAP pitów ;-)

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
KSW
KSW pt., 2011-08-12 14:54

......

Wiesz Gruby nie będę tu sypał liczbami, bo nie chcę popełnić błędu. Niech się wypowie ktos kompetentny. Średnia płaca w ZAP jest dość spora, tylko dysproporcje pomiędzy poszczególnymi stanowiskami także są znaczne. Moja np pensja jest dwa razy mniejsza od średniej...

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
Gruby
Gruby pt., 2011-08-12 15:16

"KSW" życze Ci udanego pościgu za średnią,

@KSW:

a nawet jej wyprzedzenie! :-)

Ale nie po to bracia Kaczyńscy skakali przez płot stoczni imienia ich idola, i obalali komunizm, aby teraz stosować komuszą urawniłowkę w wynagrodzeniach ;-)

Ps.

Zdaję sobie sprawę z tego, że w praktyce te dyproporcje w odniesieniu do konkretnych pracownikow ne zawsze są uzasadnione, ale to inna bajka.

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
konieczko
konieczko pt., 2011-08-12 15:11

Proponuję zamieścić listę

Proponuję zamieścić listę płac (najlepiej imienną) może to zadowoli dociekliwych.

Gruby
Gruby pt., 2011-08-12 15:38

"konieczko" znowu proponujesz działania niezgodne z prawem ;-((

@konieczko:

Po jaka sepsę mi lista płac?
Przecięż w ZAP rachunkowość chyba pozwala na łatwe obliczenie sredniej ( z wyłaczeniem zarzadu) a takze z podzialem na poszczegolne grupy pracownikow.

Ps.
Swoją drogą chętnie bym zobaczył listę płac, a raczej pity roczne związkowych bonzów organizujących ten strajk ;-(
Nie muszą być imienne ;-)

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
wedrowycz
wedrowycz pt., 2011-08-12 16:52

Zwykle bywa tak, że pupilek

@Gruby:

Zwykle bywa tak, że pupilek kierownika co strzela często z ucha zarabia więcej niż solidny pracownik co w d. ma wszystko poza swoją pracą...

ryba
ryba sob., 2011-08-13 07:32

Taka podwyżka może zabić zaklad...

choć pozostałe postulaty mogą świadczyć, że funkcjonowanie ZA nie jest najlepsze i postawa związków jest jak najbardziej prawidłowa.

minika1986
minika1986 sob., 2011-08-13 08:59

wiecie normalnie to jest nie

wiecie normalnie to jest nie do pojęcia oni zarabiają tyle pieniędzy, że głowa mała !!!!!! i jeszcze im mało. Jak można być takim pazernym ludzie rozejrzyjcie się dookoła wasze pensje są już bardzo wysokie w porównaniu do innych.........

KSW
KSW sob., 2011-08-13 11:46

minika1986

Nie osmieszaj się proszę. Skąd T wiesz ile tam się zarabia. Zdziwiła bys sie chyba mocno.Wychodzenie z załozenia, że ja mam mało to niech inni tez mają jest błędne.

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
dzidek75
dzidek75 sob., 2011-08-13 16:19

Zobaczymy co dalej

Jak sprywatyzują do końca ZA i przyjdzie zagraniczny inwestor to będziecie piszczeć u niego za pracą nawet za 1300 zł. I wtedy wam strajki nie pomogą. Bo dla niego będzie najważniejsze aby w jego kieszeni zostało jak najwięcej. I wtedy zobaczymy.

minika1986
minika1986 sob., 2011-08-13 16:48

do KSW

to ty się teraz ośmieszyłeś i to nie kiepsko - jasne MAŁO tak sie składa, że mam kilku znajomych którzy tam pracują i wiem ile dostali na start po skończeniu chemika!!!!
jak ci mało to się zwolnij na twoje miejsce czeka już setka kandydatów którzy o strajku nawet nie pomyślą !!!! popieram cię "dzidek75" masz całkowitą racje

KSW
KSW sob., 2011-08-13 19:23

.....

Wy jesteście nie normalni. Ty masz znajomych, znajomi CI powiedzieli....tra lal ala lalala. Twoim tokiem myslenia powiem Ci tak: A Tobie kto broni pracować w ZAP? Weź kobito przeczytaj swój komentarz jeszcze raz. Wiesz ilu skośnookich robiło by moja robotę za miskę ryżu???? Przez takich jak Ty to strach pomyslec co czeka ten kraj.
Ty dzidek75 masz po kolej w mózgownicy? Jak ZAP się kiedyś skonczą to i Tobie nic nie pomoże. Jakby nie ta fabryka to byście dziś krowy na Niwie paśli

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl
minika1986
minika1986 sob., 2011-08-13 20:19

widzę, że poziom jaki sobą

@KSW:

widzę, że poziom jaki sobą reprezentujesz pozostawia wiele do życzenia, głupi jesteś i mało wiesz o życiu.- nam nadzieje, że będziesz zarabiał marne 1300 zł i dopiero docenisz to co masz, bo jak na razie to jesteś człowieku nienapasiony (proponuje wziąć się za politykę tam zrobiłbyś karierę nic tylko narzekać, że mało!!!) .... strajkujący jako pierwsi do zwolnienia.!

siwy71
siwy71 sob., 2011-08-13 20:45

minika1986

@minika1986:

Każdy może ocenić postulaty Związkowców jak uważa lecz zastanawia mnie czy masz rodzinę na "utrzymaniu",czy można tego dokonać za 1300 zł ,a skoro można to jak .?Jeszcze jedno zasadnicze pytanie skoro uważasz że 1300zł to rozsądna kwota to powiedz skąd się bierze średnia krajowa która w 2010 roku wynosiła średnio ok. 3500 zł brutto miesięcznie ,a skoro taka była to oznacza że ktoś robi Nas w "konia "bo spora część społeczeństwa zarabia o wiele mniej niż owa średnia.

minika1986
minika1986 sob., 2011-08-13 21:12

tak się składa ze mam rodzinę

@siwy71:

tak się składa ze mam rodzinę i muszę ją utrzymać za marne 1300zł bo więcej nie mam - a żadna ciocia ani wujek nie jest na kierowniczym stanowisku w ZA bo tam tylko znajomości się liczą nic więcej. Chodzi mi głównie o to, że zarabia sie tam duże pieniądze a ludzie nadal narzekają, że im mało i wymyślają strajki - jak komuś nie pasuje wypłata w "ZA "niech się zwolni i szuka czegoś lepszego- Drażni mnie zachłanność i pycha, dzisiaj nikt nie docenia tego co ma .....

siwy71
siwy71 ndz., 2011-08-14 08:39

minika1986

@minika1986:

Życzę Ci wytrwałości i wiary w lepsze jutro .lecz pamiętaj nie w każdym zakładzie pracy są związki zawodowe ,które stają w obronie praw i przywilejów pracowniczych .Nie wszyscy dają się "orżnąć "pracodawcy ...tym bardziej jeżeli mają możliwości prawne (właśnie dzięki Związkom Zawodowym) Jeżeli chodzi o zachłanność to może oczekiwania są wygórowane wystarczyłoby 5-7 %.

dzidek75
dzidek75 ndz., 2011-08-14 14:26

KSW

@KSW:

Ja akurat ma po kolei w mózgownicy. I ruszam głową z rana aby mi beton nie zastygł. Zastanów się jakie sa prawa rynku. JAk "państwo" sprzeda swój pakiet większościowy to co wtedy będzie. Myślisz, że jakbym miał jako udziałowiec pakiet większościowy to co bym zrobił? Dał każdemu pracownikowi po 10000 zł wypłaty? Chyba Cię pogrzało. Patrzyłbym aby mi jak najwięcej mi zostało w kieszeni. Jak się ZAP skończy to będzie tak jak w Poniatowej, po EDZIE. I mam nadzieję, ze do tego nie dojdzie.

Jak czytam Twojego posta to myślę, ze ZAP uratowały Ci życie przed pasieniem krów na Niwie.

A skośnoocy budowali juz autostradę.

KSW wiem ile zarabiają ludzie w Azotach, bo mam wielu znajomych

siwy71
siwy71 sob., 2011-08-13 20:25

Jak "sprywatyzują" ZAP to

Jak "sprywatyzują" ZAP to będzie" bida " jak każdy zarobi po 1300 o czym pisze Dzidek 75 to skończą lub znacząco ograniczą dochody naszych lokalnych przedsiębiorców ,spadną ceny mieszkań ,samochodów ,bo ludzie będą 'kombinować "jak przeżyć od "1' do "1" .Nie bądźcie zawistni ,dzięki ZAP Puławy nie są zadupiem i można tu jeszcze w miarę normalnie żyć ,a każdy powinien "walczyć" o swoje bo niby dlaczego jedni mogą korzystać , a inni nie .

KSW
KSW sob., 2011-08-13 22:33

minika1986!!!

Pomyśl trochę...proszę
Myślisz, że zarabiam dużo więcej niż 1300??? Zdziwiła byś się. Ale o podwyżkę będę walczył. Uważasz, że skoro mam taką możliwość i środki do tej walki to powinienem siedzieć cicho i zarabiać 1300?? To by dopiero było absurdalne.

www.narodowiec.com.pl www.fanatycywisly.ubf.pl