drukuj

Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ

Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ

Na wniosek radnej Lidii Twardowskiej porządek obrad XIII Sesji Rady Powiatu w Puławach został uzupełniony o punkt dotyczący planowanej przez kierownictwo puławskiego SPZOZ reorganizacji pracy pogotowia.

Wnioskodawczyni poinformowała Radę, że kierownictwo SPZOZ zamierza nie przedłużyć umów o pracę z siedmioma kierowcami pogotowia ratunkowego i zastąpić ich powierzając kierowanie karetkami tym ratownikom medycznym, którzy posiadają prawo jazdy i uzyskają wymagane uprawnienia na kierowanie pojazdem
uprzywilejowanym. Docelowo dodatkowe obowiązki dotyczyłyby 14. ratowników. Rada ograniczyła się tylko do wysłuchania informacji wygłoszonej przez radną Twardowską i nie zajęła żadnego stanowiska - słusznie uważając, że sprawa dotyczy kompetencji kierownictwa SPZOZ.

W swoim wystąpieniu radna Twardowska gorąco apelowała o zachowanie status quo przedstawiając zagrożenie jakie niesie za sobą odejście z puławskiego pogotowia ratunkowego starych kierowców i zastąpienie ich młodymi ratownikami.

Trudno się nie zgodzić, że takie rozwiązanie stwarza pewne problemy, zwłaszcza w pierwszym okresie po wprowadzeniu tego systemu. Nikt nie ma wątpliwości, że nie są zadowoleni kierowcy, z którymi nie zostaną
zawarte nowe umowy o pracę, a także ratownicy, którym przybędzie obowiązków.

Szkoda jednak, że radna Twardowska nie poinformowała zebranych dlaczego w ciągu minionych pięciu lat nie wdrożono w sposób ewolucyjny postanowień ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z późniejszymi zm.). Dlaczego musi to robić dopiero teraz nowe kierownictwo SPZOZ w sposób niejako rewolucyjny, co siłą rzeczy jest bardziej bolesne dla zainteresowanych.

W swoim wystąpieniu radna Twardowska posługiwała się licznymi wzniosłymi i duszoszczipatielnymi argumentami. Jeden z nich był wyjątkowo egoistyczny.

Otóż radna Twardowska uważa, że celem istnienia pogotowia ratunkowego jest również przeciwdziałanie bezrobociu i że nie należy rezygnować z zatrudniania kierowców, bo zaoszczędzone w ten sposób pieniądze będą musiały wrócić, do województwa. Czyżby radna Twardowska nie pomyślała, że być może pieniądze marnowane w Puławach na zatrudnianie kierowców mogą uratować życie mieszkańcom innych rejonów naszego województwa.

Pieniądze są marnowane, bo ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym jednoznacznie określa, że w skład zespołu ratownictwa medycznego kierowca wchodzi dopiero wtedy, gdy żaden z członków uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych nie posiada uprawnień do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych.

Radna Twardowska miała rację zwracając uwagę, że ustawa o ratownictwie medycznym określa tylko minimalną liczebność zespołów. Czy jednak nie byłoby korzystniej dla mieszkańców Puław i okolic, gdyby zachować dotychczasowa liczebność, ale żeby w zespole zamiast ratownika i kierowcy, było dwóch ratowników, w tym przynajmniej jeden z uprawnieniami do kierowania karetką?
-       *       -
Do innych aspektów problemu postaram się odnieść w komentarzach, a na zakończenie dodam, że tytuł artykułu przyszedł mi do głowy, gdy dostrzegłem cynizm i obłudę w postępowaniu obrońców starego ładu, wśród których prim wiedli radni z klubu PiS - p. Sławomir Kamiński i p. Lidia Twardowska.

Rzekomi obrońcy ratowników  zażarcie bronią ich przed kierownictwem SPZOZ, które przecież robi to, co ci obrońcy powinni zrobić za poprzedniej kadencji.

Trzeba także pamiętać, że ustawa, której wdrażanie przez dyr. Herdę tak wzburzyło radnych PiS, jest dziełem rządu ich ugrupowania.

Za przyjęciem ustawy, która prowadzi do zastąpienia zawodowych kierowców przez ratowników medycznych, głosowało przede wszystkim 145 posłów PiS, a wśród nich znani nam wszystkim posłowie z Lubelszczyzny, a to: Gabriela Masłowska, Małgorzata Sadurska, Jarosław Żaczek... Za ustawą głosowali także posłowie innych ugrupowań, między innymi tak powszechnie znani, jak Anna Sobecka i Zygmunt Wrzodak.

-      *     -
Bardzo żałuję, że na MM Puławy przestał wypowiadać się „gisbern". Nie mam bowiem najmniejszych wątpliwości, że on wie skąd wziął się tytuł mojego artykuliku.

A dla ratowników medycznych mam jedną radę. Nie dajcie sie wykorzystywać lokalnym politykierom i demagogom. Postanowienia ustawy o ratownictwie medycznym wcześniej czy później zostaną wdrożone, bo są sensowne, chociaż są dziełem PiS.

Walczcie nie z ustawą, a o to, aby mając dodatkowe obowiązki, otrzymywać za ich wykonywanie dodatkową godziwą zapłatę.

Zdjęcia

  • Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ
  • Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ
  • Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ
  • Co to są „przyjaciele ratowników” i jak oni wojują przeciwko dyrekcji SPZOZ
Gruby
Autor:Gruby

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
wedrowycz
wedrowycz pon., 2012-01-02 12:22

Może zmniejszy się liczba

Może zmniejszy się liczba wyjazdów do chorych i w ten sposób zaoszczędzi się tych kilka złotych. Na pocieszenie przedstawiam wam film o pewnym panu, który pijany przyszedł do pracy i co zabawniejsze widziało go w tym stanie conajmniej kilka tysięcy osób o ile nie dużo więcej... http://www.youtube.com/watch?v=3TWocF5TgL8

gościu
gościu pon., 2012-01-02 14:29

to chyba nie przypadek z tym obrazkiem przy nicku

@wedrowycz:

Wedrowycz,
jakbys wiecej czytal, zgłębiał wiedzę, kojarzył fakty to bez względu na opcje polityczne, przekonania i sympatie wiedziałbyś, że Pan Miecugow jest chory poważniej niż byś sobie wyobrażał. Jego organizm walczy z podawaną  chemią i w takim stanie nie można zażywać żadnego alkoholu. Inaczej by go tu nie było!!!!

godziemba
godziemba pon., 2012-01-02 15:24

słyszałem, że podłość i nienawiść przeradzają się w nowotwory

@gościu:

i ile nie jest to czcza plotka jedynie, to chyba niedługo usłyszymy po-chemiczny bełkot również z ust Moniki Olejnik....

oczywiście mam nadzieję, że do tego nie dojdzie. mam nadzieję, że Monika Olejnik wejdzie na Drogę Prawdy i Miłości, choć mogłoby to być bardzo smutne i przygnębiające, zwłaszcza dla "SSowieckich OFFicerów" aktywnie uczestniczących w "medialnej szechicie Polaków" od dekad...

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
szpak
szpak pon., 2012-01-02 15:46

Nie wierzę w to co słyszał godziemba.

@godziemba:

Gdyby tak było godziemba już byłby chory na liczne nowotwory.

szpak
godziemba
godziemba pon., 2012-01-02 16:29

to by NAWET wyjaśniało dlaczego przynajmniej 18%

@szpak:

uprawnionych do głosowania w Polsce nie przeistoczyło się w złośliwe guzy w ciągu roku po Zamachu Smoleńskim (do tego trzeba jeszcze doliczyć elektorat oszołoma z Biłgoraja, który ma się świetnie i kolorowo;)))

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
audikom
audikom pon., 2012-01-02 14:45

Sprawa obarczenia ratowników

Sprawa obarczenia ratowników medycznych obowiązkiem prowadzenia pojazdu ratownictwa medycznego wykracza poza sfery ekonomi . Prowadzenie pojazdu   uprzywilejowanego wymaga dużej dozy umiejętności a zarazem  odpowiedzialności za wykonywane zadanie co obarczone jest nadmiernym stresem. Jest też kwestia stanu zdrowia , są odpowiednie badania wzroku, słuchu itp. oraz badania psychotechniczne na dużo wyższym poziomie niż dla "zwykłych" kierowców i wielu kandydatów ich nie zalicza z wynikiem pozytywnym. Umiejętności zdobywa się przez szkolenia i wieloletnie prowadzenie odpowiednich pojazdów szczególnie tych większych. Kierowca jeżdżący od kilku lat Golfem, Tico czy innym wózkiem osobowym w normalnej codziennej jeżdzie nie ma umiejętności wymaganych do prowadzeni pojazdu +/- trzy tonowego o wysokiej zabudowie na sygnale podczas akcji wymagającej tempa ratującego życie.
Zaznaczam że nie bronie tu tylko zatrudnionych kierowców ale też  wstawiam się za ratownikami którzy przy braku odpowiednich umiejętności i doświadczeń będą pracowali w ogromnym stresie przy ratowaniu zdrowia i życia ludzkiego.
Mimo zasad ekonomi których nie neguje należy powyższe zmiany przeprowadzić rozkładając w czasie aby kierowcy mogli zdobyć umiejętności ratowników  a ratownicy umiejętności i doświadczenie kierowców i wtedy pozostawić chętnych do pracy  lub po prostu zatrudnić ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem. 

KK
Gruby
Gruby pon., 2012-01-02 15:01

"audikom" przecież aby kierować pojazdem uprzywilejowanym

nie wystarczy być ratownikiem medycznym.
Trzeba jjeszcze mieć  prawo jazdy i uzyskać  dodatkowe uprwanienia do kierowania takimi pojazdami. 
Trzeba spełniać te wszystkie warunki jakie prawo Rzeczypospolitej wymaga od wszystkich kierujacych  takimi pojazdami.
Doświdczenie  zdobywa sie w praktyce a nie  biadoleniem .
Nie wydaje mi się aby  puławscy ratownicy byli mimozami.
A jezeli ktorys z nich jest nadwrażliwy i nie ma odpornosci na stres to powinien zostac ksiedzem a nie  ratownikiem.

Masz racje,m, ze zmiany powinny być rozłozone w czasuie, Niestety  nie zrobili tego ci fałszywcy, ktorzy teraz stroja sie w piórka  obrońców klasy ratowniczej
Nie skazujac palcem  nie zrobili tego  były starosta  Kamiński i tow. zwiazkowa Twardowska.
A przeciez to ich partia wprowadziła przepisy, przeciwko ktorym teraz protestuja.
 ustawa ibowiazuje  od września 2006 r. Było sporo czasu zby problem rozwiazać.
Ps.
Nawiasem mówiąć stosowne uprawnienia  kandydaci na ratowników medycznych powinnu=i zdobywać jużw szkołach.             

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
oltom
oltom pon., 2012-01-02 23:37

"Celem istnienia pogotowia

"Celem istnienia pogotowia ratunkowego jest również przeciwdziałanie bezrobociu" ... ! Jeżeli taki tekst rzeczywiście padł, to po prostu jest MISTRZOSTWO ŚWIATA !!!

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 05:16

Tekst był inny, ale sens ten sam ;-)

@oltom:

Inna sprawa, że ten sens był bez sensu, co nie dziwi, bo był mentalnie  w stylu pierwszej PRL

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 08:25

Gruby

Co prawda nie na temat ...TEKST INNY LECZ SENS TEN SAM !!!!!!!!
....."  . 3 września 2000 r. kanclerz Niemiec pan Gerhard Schroeder powiedział do uczestników zjazdu wypędzonych z Polski i Czechosłowacji w Berlinie: Zawierzcie mojej metodzie...  nie drażnijcie ofiary, która sama się pcha w nasze ręce, ja wam dostarczę "wschodnie landy" w taki sposób, że ich dzisiejsi administratorzy, czyli Polacy, będą nam jeszcze wdzięczni, że zostali wreszcie Europejczykami......"
Tekst ,a sens to nie to samo ,a może jednak ?????
.....POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ ..."D. TUSK  

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 08:35

"siwy71", trzymaj sie tematu, to nie bedziesz zaliczał wpadek,

@siwy71:

takich jak ta z kłamstwem o 300 mld EURO ;-)))
A poza tym jak czym takie ociekajace strachem przed mNiemcami i Rosjanami teksty, to mam ochotw powiedzieć,że polskość w Twoim wydaniu to ... strachliwość ;-( 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 08:57

Gruby

@Gruby:

O przepraszam tylko nie kłamstwem lecz literówką  do której się przyznałem ....SENS A TREŚĆ  to co niby ta sama ???.Tekst który przytoczyłem to tylko przykład jak można manipulować emocjami i muszę przyznać iż to wychodzi Panu najlepiej ,co do strachliwości to proszę zapytać Pana Tuska on wie w tym temacie najwięcej ",kozak "to on jest kiedy straszy Rodaków (w ostatnim czasie Lekarzy)
..." Miało być lepiej i taniej, będzie gorzej i drożej. Wczoraj lekarze rozpoczęli tzw. protest pieczątkowy. Na receptach stawiają stempel „Refundacja do decyzji NFZ”, a pacjenci płacą za leki więcej. Premier, zamiast rozwiązać problem, straszy lekarzy karami.
Co najmniej 50 tys. lekarzy, czyli niemal połowa wszystkich polskich medyków, zaopatrzyło się w pieczątki z napisem „Refundacja do decyzji NFZ”. Stawiają je na receptach, zamiast sprawdzać i zaznaczać, jaka zniżka przysługuje choremu na dany lek. Taką formę protestu podjęli członkowie Ogólnopolskiego Zrzeszenia Zawodowego Lekarzy i Porozumienia Zielonogórskiego.
źródło; Niezależna pl.
.
....."POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ  ...."D. TUSK 

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 09:03

"siwy71", o to nie była literówka!

@siwy71:

W przypadku pierwszej Twojej wypowiedzi na ten temat, na upartego można by przypuszczać, że  po prostu nie wiesz o czym piszesz,
Ale dając  link do tej śmierdziawki, dałeś jednocześnie dowód, że wiedziałeś, iż chodzi o PLN, a nie EUR :-( 

Sprawę omyłki miałes okazje zgłosić, gdy zarzuciłem ci kłamstwo.
Nie zrobiłes tego, lecz tak jak zwykle brnąleś dalej .  

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 09:13

Gruby

@Gruby:

SENS CZY TREŚĆ ????? Jeżeli chodzi o to drugie to proszę bardzo ...."....Drogi kolego w spocie jest mowa o 300 mld. zł ....a ja napisałem o 300 mld. Euro... fakt mój błąd może udzieliło mi się od euroentuzjastów lecz z całą pewnością nigdzie nie napisałem o dolarach o których wspominasz ....."Głupotą nie jest popełnianie błędów ,głupotą jest upieranie się przy nich ...".

.....Cytuję .......".Czy tak jest odpowiedz sobie sam ,o zdobywaniu 300 mld Euro o których mówiło w spocie kilku"chłopczyków" nie wspominam bo nie dość ,ze ich nie otrzymamy to jeszcze dołożymy jak na razie  7 mld.Euro,a jak nie będzie  innych chętnych to  10 ,może 20 ,a może 30 mld. i myślę ,że to właśnie miał na myśli Gin cytując starego  rabina ...."  biednyś boś głupi...głupiś boś biedny....." 
 Nie myli się ten co nic nie robi i nie pisze ,a swoją drogą to "mądry" pierdun internetowy  Frantic mógł Ci to wyjaśnić  zamiast przytakiwać  , w nowym roku chyba olsnienia dostał i rozumie wszystko normalne ,zobaczymy na jak długo tej"normalności" mu wystarczy .
.
....." POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ ...." D. TUSK 
Może   Frantic wytłumaczy  nam  co miał na myśli jego "Wódz" wyrażając opinię o Polskości i Polakach . ....Czekam z niecierpliwością !!!!
Frantic gdzieś się ukrywa może Pan mi odpowie i nie brnie w zaparte tak z cytatem "wodza" jak i z rosnącymi  długami szpitala  ???? 

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 08:56

Radna Twardowska wie od pielegniarek? ;-)))

Radna Twardowska w swoim wystapieniu powiedziała:

"wiem ze strony pracowników, że najprawdopodobniej pielegniarki nie beda pracowały w tych  zespołach specjalistycznych" 

Pani Radna, a czy Pani wie, że  pielegniarki  bynajmniej nie muszą wchodzić nie tylko  w skład zespołów specjalistycznych, ale rownież w skład zespołów  podstawowych i lotniczych?

Ps
 Cały czas owa o zespołach ratownicta medycznego   of kurz ;-)

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 09:03

Gruby

@Gruby:

I co się Pan dziwi Kierowco-Ratowniko_-Pielęgniarka wystarczy ,jak OSZCZĘDNOŚCI to na całego no nie????...CO Z DALSZYM ZADŁUŻANIEM PRZECA PIS JUŻ OD DAWNA NIE RZĄDZI ,A WAŚĆ NA KOŃ NIE SIADASZ SZABLI NIE CHWYTASZ I NIE KRZYCZYSZ ,ŻE DŁUGI ROSNĄ ?????
.
....:  ....."POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ  ...."D. TUSK 

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 09:21

"siwy71", masz rację! Za kierownicą karetki może siedzieć

@siwy71:

nie tylko ratownik medyczny ale również lekarz lub pielegniarka!
Nie wiem tylko czy wiedza o tym radni Kamiński i Twardowska. ;-)))

Jestem przekonany, że wie o tym dyr. Herda.
Co więcej, ci co podnosza larum na temat  znoszenia pacjentów z czwartego piętra , nie zdaja sobie sprawy  z tego,ze ona o tym pomyślał i zaproponowała rozwiazanie lepsze pd dotychczasowego   

Gwoli jasniości, moja ocena wynika z tego co widziałem wi ssłyszałem w czasie sesji i co czyałem na MM Puławy.
Pani dyr. Herda niestey nie znalazła  czasu, aby ze mna na te tematy porozmawiać, a szkoda, bo to nie moja, a jej strata. 
Inna sprawa, że troche ja rozumiem i wspólczuję, bo zastępcy zostawili ją samotną na placu boju w bardzo gorącym okresie. 
    

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 09:52

Gruby

Współczucie dla Pani Dyrektor ,cóż ona winna ,może i stara się jak może najlepiej lecz cóż ze starań skoro i tak wcześniej czy później szpital zostanie SPRYWATYZOWANY,.... by żyło się lepiej .Wg mojej oceny szpital jest na b.dobrym poziomie żal będzie prywatyzować ,lecz cóż robić skoro lepiej pożyczyć kasę innym bogatszym niźli ratować własne .Co do kierownicy to zadaję sobie pytanie  czy będzie ona od auta ,czy  może od rykszy o której pisałem bo i na paliwo może zabraknąć . Pani Twardowska z Panem Kamińskim nie są w stanie tego zmienić bo wie Pan nie ta opcja polityczna u steru .Może jest jednak  nadzieja i zabłyśnie Pan Karpiński ,tyle głosów poparcia ,może warto się odwdzięczyć Wyborcom ???

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 10:06

"siwy71" to literówka, czy kolejne kłamstwo? :

Przekształcenie , przed ktorym raczej nie ucieknie szpital, to bedzie KOMERCJALIZACJA, a nie prywatyzacja.

Toba nikt sobie nie bedzie doopy zawracał, ale  I Sekretarza KC kaczystów została za takie kłamstwo skazany.
A radni Kamiński i Twardowska jeszcze rok temu byli u władzy i mieli 4 lata czasu na rozwiazanie problemu kierowców. i szpitalla.
Niestety  woleli marnować lasy na papier do zbierania bezwartosciowych podpisów  :-(   

  

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 wt., 2012-01-03 10:32

Gruby

@Gruby:

Znowu kłamstwo !!!! gdyby uważnie Pan czytał moje komentarze  nie pisałby takich bzdur . W ostatnim napisałem o końcowym etapie przekształcenia ,a nie o przejściowym zwanym KOMERCJALIZACJĄ  .Ponadto niech Pan w końcu otworzy oczy ,bo albo Pan nie rozumie problemu ,albo tylko udaje ,dopóki za obowiązkami zrzuconymi na powiaty czy samorządy nie pójdą realne  pieniądze z budżetu centralnego nic się nie zmieni .Nawet sama NOWA NAZWA  szpitala wg.ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 12 u.dz.l. stacjonarne i całodobowe świadczenie zdrowotne inne niż świadczenie szpitalne to świadczenia opiekuńcze, pielęgnacyjne, paliatywne, hospicyjne, świadczenia z zakresu opieki długoterminowej, rehabilitacji leczniczej, leczenia uzależnień, psychiatrycznej opieki zdrowotnej oraz lecznictwa uzdrowiskowego udzielane pacjentom, których stan zdrowia wymaga udzielania całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych w odpowiednio urządzonych, stałych pomieszczeniach.
W rezultacie należy przyjąć podział świadczeń zdrowotnych stacjonarnych na szpitalne i inne niż szpitalne.
REASUMUJĄC RODZAJAMI DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ są 

1) stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne:
a) szpitalne,
b) inne niż szpitalne;
to przejaw głupoty ,tylko my Polacy  stworzyliśmy podmioty działalności leczniczej świadczące usługi ,tylko my Pacjenta nazywamy świadczeniobiorcą ,a lekarza świadczeniodawcą tylko my mamy tak naprane ,no może nie my lecz nasi" oświeceni" włodarze którym najlepiej wychodzi pisanie bzdurnych reform (np. oświaty) i ustaw ,a owych nie pisał ani Pan Kamiński ,ani Pani Twardowska .

Gruby
Gruby wt., 2012-01-03 10:56

"siwy71", znowu brniesz, ale skoro chcesz chcesz to masz!

Użycie słowa prywatyzacja zamiast  komerjalizacja jes t nieuczciwą manipulacją  i naśładownictwem łajdackich metod prezesa PiS.

Po pierwsze primo  komercjalizacja w przypadku szpitali bynajmniej nie jest rozpoczęciem procesu  prywatyzacji, tak samo jak  ślub nie jest rozpoczęciem rozwodu.
To że coś jest możliwe,  nie znaczy ze bezwzględnie nastąpi.

Po drugie primo, gdybyś nie nie naśladował Jarosława Kaczyńskiego, tylko postepował jak przyzwoity człowiek i katolik, za jakiego się podajesz, to ewentualnie mogłbyś napisać na przykład tak:

"Nastąpi komercjalizacja, a moim (siwego71')   zdaniem poźniej skomercjalizowany szpital zostanie sprywatyzowany.
Wprawdzie to też merde prawda, ale przynajmniej uczciwe przedstawienie  sprawy i własnych pogladów, a nie robienie czytelnikom wody z mózgu..

Ps.
Daruj sobie wykłady z teorii. Wiele razy dałes dowody na to, że nie baedzo rozumiesz co czytasz.
Zreszta to nic dziwnego  bo jezyka prawnicza trudna jest nie mniej niz budzetowa ;-)
Nie zapominaj, że ja mam w tym chyba wiecej lat praktyki niż Ty lat dorosłego życia.
Ja doswiadczenie w tej materii mam, a Ty raczej je dopiero zdobywasz. Ale nie trać nadziei, jestes wystarczająco inteligentny więc w końcu sie naumiesz ;-)))       

"    

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 06:53

"siwy71", zanim znowu zabrniesz w opłotki, wróćmy do tematu ;-)

Jeżeli tak jak radna Twardowska słyszała od pracownikow , czyli w maglu, pielegniarki nie będą wchodziły w skład zespołow ratowniczych, to czy mozesz wskazać wady i zalety takie rozwiązania?

Ps.
Chetnie usłysze opinie innych obrońców ratowników i samych ratowników też - to oczywista oczywistość ;-)

-     *     -
1.  03 I, godz. 11:04
2. 05 I, godz. 06:52  

     

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba wt., 2012-01-03 17:16

w powiecie rządzi koalicja PO+PSL, a gruby znowu trąbi o PiS

"obcy"+"ziemianie" tną kadry, a towarzysz gruby tylko: "Twardowska, Kamiński, PiS"... i to wszystko w ramach woluntariatu oczywiście ;)))

+++ ETERUM CENSEO ochniZM ESSE DELENDAM!!! +++

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 06:50

"godziemba", oczywiscie,ze teraz nie rządzi PiS

@godziemba:

Ale to PiS zmarnował 4 lata pow wejsciu w zycie  pisowskiej ustawy o ratownictwie medycznym.
W ciagu tych  4 lat mozna było w sposób ewolucyjny doprowadzicdo tego aby kierowcami karetek byli ratownicy. 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba czw., 2012-01-05 08:50

wywalanie kierowców, to kwestia INTERPRETACJI, a nie winy

@Gruby:

a koalicja "obcy"+"ziemianie" INTERPRETUJE tak, by zwalniać... PO+PSL INTERPRETUJE ustawę tak by, w karetce było mniej par rąk do ratowania podczas najbardziej krytycznych minut transportu do szpitala :((((

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 22:53

"godziemba", ta ustawa została uchwlona głosami PiS i przystawek

@godziemba:

Za jej przyjęciem głosowało:
- 145 posłow PiS, a wśród nich  posłanka Sadurska i poseł Żaczek,
-
    49 posłów Samoobrony,
-    26 posłow  LPR  , a wśrod nich posłowie Bosak, Wiechecki i Wierzejski
-       5 posłów z NKP, a wśrod nich posłanka z Lubelszczyzny Masłowska, a takze radiomaryjna Sobecka i  Zygmuś Wrzodak

Ps.
A co do rak do pracy  to jezeli zamiast  pielegniarki bedzie  ratownik, to bedą to z reguły silniejsze ręce do pracy ;-)   
   

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba czw., 2012-01-05 22:54

ustawa określa minimum, ale "ekonomy" MUSZĄ CIAĆ etaty

@Gruby:

utnijcie sobie "marksistowska prawico" stadion i urżnijcie port :P

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 22:58

Gdyby szpital nie był zadłuzony, to moze nie trzeba by było

@godziemba:

ciać etatów.
Ale chyba lepiej ciąć etaty  kierowców niz  ratowników medycznych. 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
kolega23
kolega23 czw., 2012-01-05 22:40

Coś nie tak w tej dyrekcji SPZOZ Puławy!

Nie rozumiem postepowania dyrekcji SPZOZ Puławy,w stosunku co do  ratowników!Czy w ustawie jest napisane,że każdy ratownik musi jeździć jako kierowca ratownik? Nasi ratownicy są naprawdę dobrymi fachowcami, ale nie każdy będzie fachowcem za kierownicą.I dyrekcja SPZOZ Puławy musi to zrozumieć!

Nie może dochodzić do sytuacji,jak wczoraj, że młody ratownik, który siada za kierownicą ambulansu, i się nie sprawdza,po prostu nie nadaje się dojazdy. Na drugi dzień zostaje zwolniony  z pracy!a tak naprawdę jest on bardzo dobry,ale  w swoim fachu, w ratowaniu życia ludzi!!!! Bo taki ma zawód - Ratownik Medyczny a nie kierowca.

Dyrekcjo SPZOZ Puławy co wy robicie!!!!! może PIP to wreszcie skontroluje!!!???

Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 22:54

"kolego23" - w ustawie jest napisane ;-)

@kolega23:

że do zespołu ratownictwa medycznego  dodaje sie kierowce, jeżeli nikt z członków zespołów ratownictwa medycznego, nie ma uprawnień do prowadzenia  pojazdu uprzywilejowanego.
Ustawa przewiduje więc, że za kierownicą karetki  może siedzieć nie tylko ratownik  medyczny, ale także lekarz, a nawet pielęgniarka!
   

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
kolega23
kolega23 czw., 2012-01-05 23:15

Ustawę to też znam!

Ratownik medyczny nie może być zmuszony do prowadzenia karetki,jeżeli nie czuje się na siłach,on wykonuje swój zawód -ratuje życie.Ratownicy mogą wybierać zawód ratownik - kierowca po przeszkoleniu, i  tylko Ci co czują się na siłach,nie mogą być doTego zmuszani!!!! Tak jest w Lublinie, są ratownicy co siadają za kierownicą,i są ratownicy co nie jeżdzą! W SPZOZ Pulawy jest inaczej,są do tego zmuszani!!!

Ustawa jest ustawą ,ale można się dogadać między sobą!

 

Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 23:28

Aby siąć za kierownicą ratownik musi spełniać warunki

@kolega23:

określone w odpowiednich ustawach.
To prawda, że nikt nie może ratownika zmusić, do tego aby prowadził karetki.
Ale też taki ratownik nie może zmusić  pracodawcy, aby go zatrudniał ;-)
Ps.
A za to "zmuszanie" to niech  puławscy  ratownicy podziekują  naszym posłom:  Gabrieli Masłowskiej, Małgorzacie  Sadurskiej, HJarosławowi żaczkowi, a także toruńskiej Annie Elżbiecie Sobeckiej ;-) 
   

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 23:19

"Dzisiaj bądźmy mądrzy przed szkodą"

powiedziała radna Twardowska na zakończenie swojego wystapienia w w roli przyjaciela ludu... Ops!  "przyjaciela ratownikow"

Trzeba przyznać  ze bardzo słusznie i mądrze powiedziała!
Szkoda tylko,że nie powiedziała tego pięć lat temu, zaraz po uchwaleniu   ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
Niestety wtedy, ani ona, ani sekubdujacy jej dzisiaj radny Kamiński nie okazali sie mądrzy i dopiero tera dyr Herda musi po nich sprzatać :-(((

Ps.
Ciekawe, ćzy p. radna Twardowska przypomniała sobie,że warto byc madrym przed szkoda pod wpływem katastrofy w Smoleńsku?
Szkoda,ze o tej zasadzie nie pamietał  ówczesny  dowódca Sił Powioetrznych RP, ktory jak wykazał przebieg wydażeń  i przed szkodą  w Mierosławcu i po tej szkodzie pozostał.... :-(((       

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
paździoch
paździoch czw., 2012-01-05 23:46

Ale przecież np. policjantów

zawodowi kierowcy nie wożą na interwencję, czy ścigają jadącego 180km/h pirata drogowego. To policjanci kierują radiowozami i też mają do tego stosowne uprawnienia na pojazdy uprzywilejowane. I też nie wszyscy policjanci, czy strażacy są tymi kierowcami.

Gruby
Gruby czw., 2012-01-05 23:58

I też nie wszyscy ratownicy moga dorabiać jako kierowcy

@paździoch:

O ile wiem, to puławski SPZOZ potrzebuje tylko 14 ratowników z taka  dodatkowa specjalnością.
Problem zostanie ostatecznie rozwiaząny gdy SPZOZ dogada się z  puławskim Medycznym Studium Zawodowym i absolwenci będa  wychodzili z  z uprawnieniami  do prowadzenia karetek uprzywilejowanych.
A wtedy niechętni i leniwi  beda musieli odejść i  szukać innego zawodu.
RadnaTwardowska ma rację - trzeba być mądrym przed szkodą.    
Obecnym ratownikom szczerze radzę, aby wzieli słowa radnej Twardowskiej do serca. 
Jeżeli tego nie zrobia, to za kilka lat  bedą w takiej samej sytuacji jak dzisiaj kierowcy karetek 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
siwy71
siwy71 sob., 2012-01-07 16:37

paździoch

@paździoch:

 Nie mieszaj w to Policji bo to inna kwestia podobnie jak i BOR
 Dobry kierowca musi sobie radzić nie tylko na asfalcie, ale także w terenie. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że ćwiczenia odbywają się na tradycyjnym ogumieniu. 

- Jazda w poślizgu jest ćwiczona "do skutku". Na dziesięć wywołanych poślizgów kierowca musi wyjść z... dziesięciu. W tym przypadku liczy się głównie refleks. 
- Latem trudno o śnieg i lód, kierowcy ćwiczą więc poślizgi z użyciem trolei zamontowanych zamiast tylnych kół. Opanowanie takiego auta to nie lada sztuka. 
- Podczas szkolenia nie każdy manewr się udaje. Później, podczas służby, nie ma miejsca na błędy. 
- Slalom po suchej nawierzchni to pestka. Prawdziwym wyzwaniem jest manewrowanie między pachołkami na lodzie, i to autem z napędem na tylne koła,a samo szkolenie trwa ok. roku i uczestniczą w nim najlepsi ,a tacy chyba powinni prowadzić również karetni niosace pomoc innym 
Co do strażaków to również mogą korzystać z takich szkoleń ,lecz posiadają własne ośrodki szkolenia ,nie słyszałem jednak o kierowco - ratownikach karetek 

kolega23
kolega23 pt., 2012-01-06 10:57

A ja myślę inaczej!

SPZOZ Puławy jakby potrzebował 14 ratowników na kierowców,to by nie zwalniał,tych co mieli umowy na czas określony i co  nie mieli prawo jazdy, ich można bylo zostawić,a na kierowców przesunąć z tych co mają umowy na stałe.Tylko SPZOZ ma zapewne inny plan, Ratownik ma jeździć 7 dyżurów jako ratownik i 7 dyżurów jako kierowca-ratownik. Potem każą im zakładać działalności gospodarcze,i będą jeździć po 200 godzin jako ratownik i 200 jako kierowca-ratownik.W ten sposób jedni drugich wykruszą! Nie będą wypoczywali tylko zapierdzelali! Kierowca na karetce,miał zakazane prowdzenia działalności gospodarczej tzw,  nie mógł być na kontrakcie! Mają normalny etat, stawiając się do pracy jest wypoczęty,może bezpiecznie prowadzić samochód. Nie ręczę za ratowników,co już teraz nie którzy gdzie indziej też pracują, a takich będzie zapewne co raz więcej. Szerokiej drogi Ratownicy!!! Tylko drogi są większąści wąskie!!!!

Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 11:25

"kolego23", tych 14 ratownikow ma zastapić 7 kierowców

@kolega23:

ktorym WYGASŁY umowy o pracę.
Nic mi nie wiadomo o tym,że  wygasły  rownież umowy z ratownikami.
W czasie sesjii Rady Powiatu nie było o tym mowy, przynajmniej wtedy  gdy na niej byłem.
Jezeli masz jakieś wiadomosci na ten temat to prosze o szczegóły i żródło informacji.

IIliu rtowników odeszło z pracy w naszym SPZOZ, bo nie zawarto z nimi nowych umów?     

Ps.
Nie zapominaj ,że ratownik  medyczny  siedzący za kierownica NADAL JEST RATOWNIKIEM MEDYCZNYM.
To samo dotyczy lekarzy i pielegniarek.  

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
szpak
szpak pt., 2012-01-06 11:39

Kolega23

Calem dyrektora SPZOZ jest obniżenie kosztów gdyż musi wykonywać zadania dostępnymi środkami. Sposobem jest m. in. wyeliminowanie zbędnego zatrudnienia. Jeżeli ratownicy mogą wykonywać swoje obowiązki ratownika i bez ujemnych skutków wykonywać zadania kierowców to kierowcy jako pracownicy SPZOZ są zbędni.
A co do Twoich wywodów. Ci co mieli umowy na czas określony nie byli zwalniani. Ich umowy wygasły z upływem czasu bez potrzeby zwalniania. A o co chodzi z tymi przesunięciami za czorta nie rozumiem. Przecież w ten sposób zatrudnienie a więc koszty by się nie zmniejszyły.

szpak
Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 11:41

W Polsce homosovieticus ma sie dobrze :-(

Przed wielu laty mój dobry i wiarygodny kolega opowiedział mi co zaobserwował w Szwajcarii.
Otóż był tam  w składzie jakiejś tam delegacji.
Odwiedzili między innymi jakiś szwajcarski klub sportowy i to wcale nie taki najmniejszy.
Przed poludniem  zwiedzali  obiekty,  potem prezes klubu zaprosił ich na obiad.
A potem zaprosił naszych na  jakieś popołudniowe zawody halowe.
Jakież było zdziwienie  naszych oficieli, gdy okazało się, że to prezes klubu siedzi w kasie i sprzedaje  bilety!!!

W Szwajcarii już wtedy wiedzieli to, co później powiedział  Clinton:
 It's the economy, stupid!
http://www.mmpulawy.pl/artykul/its-economy-stupid
A u nas po straremu - Idee Lenina wiecznie żywe :-( 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
ks9998
ks9998 pt., 2012-01-06 14:25

Głupota i brak wyobrażni

Głupota, bo osoba wydające decyzje nie ma wyobraźni, gdyż uważa że posadzić młodego kierowcę za kierownicę pojazdu uprzywilejowanego to żaden problem. To tak jak by posadzić go od razu na formułę I.Jeżeli tak zrobią to proponuję dołożyć jeszcze przynajmniej jeden zespół. Bardzo dużo ma racji kolega23

kolega23
kolega23 pt., 2012-01-06 16:49

IIliu rtowników odeszło z pracy w naszym SPZOZ.

Na koniec roku 2011 nie przedłuzono 1 ratownikowi umowy,ze względu prostego - brak posiadania prawo jazdy.( chociaż gdzieś w kometnarzach pisał ktoś że dwóch ratowników nie posiadało prawo jazd i się z nimi pożegnano.

Chociaż jak byli zatrudniani,o tym nic się nie mówilo, że muszą prawo jazdy posiadać. Jest wymysł dyrekcji SP ZOZ Puławy.  Drugi ratownik przeszedł na stanowisko ratownik-kierowca, ale po prostu oblał na jeździe na mieście,podobno na drugi dzień dostał wypowiedzenie od Dyrekcji!

O co chodzi z przesunięciami: Dyrekcja chce aby każdy Ratownik siadał za kierownicę ambulansu,ale nie każdy jest do tego stworzony! Każdy ratownik jest też czlowiekiem,jeden będzie jeździł super samochodem, a drugi nie będzie miał pojęcia w prowadzeniu pojazdu.W innym celu ich zatrudnili, a teraz chcą co innego od nich  wymagać.

 mam pytanie: czy w ustawie o rat. medycznym jest gdzieś napisane że ratownik medyczny musi posiadać prawo jazdy?

Gruby
Gruby sob., 2012-01-07 09:12

"kolego23", jezeli ktoś ma umowę na czas określony,

@kolega23:

to umowa  wygasa z upływem okresu na ktory została zawarta. Pracoodawca nie musi szukac pretekstów, ani tłumaczyć sie, dlaczego nie zwarł nowej umowy.
Konieczność posiadania przez członków zespołow ratownictwa medycznego prawa jazdy i uprawnień do kierowania  pojazdami uprzywilejowanymi przez wynika z postanowen ustawy o Państwowym Ratownictwie medycznym. Przypominam,że została ona uchwalona  ponad 5 lat temu wiec było troche czasu aby sie z nia zapoznać  i spodziewąć, że nowa dyrekcja bedzie wdrażała to,, czego nie zrobiła  poprzednia ekipa popaprańcow, ktorzy teraz stroja się w piórka  przyjaciół ratowników
cdn

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
kolega23
kolega23 sob., 2012-01-07 21:25

Do grubego!

Podaj mi artykuł lub paragraf w ktorym jest napisane,że ratownik medyczny musi posiadać prawo jazdy, aby wykonywać zawód ratownika medycznego!Bo ja się tego nigdzie nie doczytałem. Uważam, że jest to wymysł Dyrekcji SPZOZ aby zespoły jeździły w dwuosobowym składzie.

kolega23
kolega23 sob., 2012-01-07 21:36

Gruby piszesz

,,Konieczność posiadania przez członków zespołow ratownictwa medycznego prawa jazdy i uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi przez wynika z postanowen ustawy o Państwowym Ratownictwie medycznym".

Mam prośbę do Ciebie podaj mi artykuł o konieczności posiadania prawo jazd przez ratowników,bo ja nie mogę znaleźć.

A może nie ma tego obowiązku,i może jest to wymysł  Dyrekcji SPZOZ Puławy.

A może Dyrekcja SP ZOZ Pulawy nie zna dobrze ustawy???!!!!To jest bardzo prawdopodobne!!???

Gruby
Gruby pt., 2012-02-03 14:00

Tragiczny wypadek karetki pogotowia - nie żyje pacjent!!!

Ambulansem jechały CZTERY osoby: lekarz, sanitariusz KIEROWCA oraz pacjent.
Wiecej czytajcie tu:
http://wiadomosci.wp.pl/title,Tragiczny-wypadek-karetki-pogotowia-nie-zyje-pacjent,wid,14223467,wiadomosc.html
 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba pt., 2012-02-03 15:08

ale to nieszczęście, to chyba wina sytuacji na drogach

@Gruby:

i roztargnienia kierowcy Toyoty, a nie mnogości personelu w karetce...

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))