drukuj

Baza na Euro to nie KIT – uważa prezydent Janusz Grobel

Baza na Euro to nie KIT – uważa prezydent Janusz Grobel

Z wielkim zdziwieniem przyjąłem fakt, że wśród wydarzeń minionego roku nominowanych w plebiscycie Dziennika Wschodniego HITY I KITY 2011 w kategorii „kitów” znalazło się „Lubelskie bez Euro 2012”. – pisze w liście do redakcji "Dziennika Wschodniego" prezydent Janusz Grobel.
Brak drużyny na Euro 2012 w woj. lubelskim to:
Porażka, bo nie udało się przebić oferty innych miast
80% (4 głosy)
I tak sukces, bo udało się rozpromować region i zrealizować kilka inwestycji
20% (1 głos)
Razem głosów: 5
Zaloguj się, aby zagłosować.

"Jest to dla mnie niezrozumiałe tym bardziej, że propozycje wydarzeń w poszczególnych kategoriach zgłaszali sami dziennikarze, a więc ci, którzy najlepiej powinni rozumieć wagę i znaczenie przedsięwzięcia, jakim było stworzenie oferty centrum pobytowego na Euro 2012.

Pragnę podkreślić, że przygotowanie naszej oferty, jak również umieszczenie jej w katalogu UEFA było i jest postrzegane bardzo pozytywnie – wykorzystaliśmy szansę na promocję i zaprezentowanie walorów naszego regionu szerszemu gronu odbiorców, zrealizowaliśmy wiele cennych inwestycji, ale przede wszystkim pokazaliśmy, że możliwa jest współpraca ponadregionalna w imię wspólnego dobra.

Chciałbym zwrócić uwagę, że gdyby nie ogromna mobilizacja trzech samorządów: Puław, Kazimierza Dolnego i Nałęczowa oraz Zakładu Leczniczego „Uzdrowisko Nałęczów", Euro 2012 nie zawitałoby na Lubelszczyznę. To, że nasza oferta znalazła się w katalogu UEFA, który dotarł m.in. do narodowych federacji piłki nożnej w Europie, było przedsięwzięciem promocyjnym, o jakim wcześniej mogliśmy tylko pomarzyć. Z najlepszej strony pokazaliśmy nie tylko swoje miasta, ale i całą Lubelszczyznę. Przyciągnęli-śmy również uwagę mediów, które bardzo chętnie prezentowały szczegóły naszej oferty.

O zrealizowanych przy okazji inwestycjach już wiele powiedziano i chyba nikt nie ma wątpliwości, jaka wartość one stanowią. W Puławach, także dzięki środkom unijnym, wybudowaliśmy nowoczesny stadion, który już dzisiaj stanowi doskonałą bazę treningową, nie tylko dla piłkarzy, ale i przedstawicieli innych dyscyplin. Jestem przekonany, że przez długie lata będzie on służył mieszkańcom Puław i nie tylko. Chcemy być miastem sportu i tak jesteśmy postrzegani – świadczą o tym nagrody i wyróżnienia, jaki uzyskaliśmy (m.in. „Aktywne Miasto", Sportowa Gmina 2011").

Przypomnę również, że dzięki EURO 2012 wyremontowane zostały drogi do Kazimierza Dolnego i Nałęczowa oraz droga wojewódzka nr. 826 do Markuszowa. Nowe oblicze zyskały również nałęczowskie Termy Pałacowe.
Nieprawdą jest, że reprezentacje piłkarskie szerokim łukiem ominęły ofertę Puław, Kazimierza Dolnego i Nałęczowa. Przypomnę, że nasz ośrodek był wizytowany przez przedstawicieli siedmiu drużyn narodowych, którzy z wielkim uznaniem wypowiadali się o tym, co u nas zobaczyli. Niestety tylko cztery z tych drużyn znalazły się w finale mistrzostw.

Nie zgodzę się również, że główną słabą stroną naszej oferty były zbyt duże odległości między miastami, będącymi współ-organizatorami bazy. Moim zdaniem słabość polegała na czymś zupełnie innym – na braku lotniska na Lubelszczyźnie. Podjęliśmy próby udrożnienia na czas Euro lotniska wojskowego w Dęblinie, napotkaliśmy jednak na trudności związane m.in. z zaostrzeniem przepisów dotyczących użytkowania lotnisk wojskowych do celów cywilnych.

Chciałbym podkreślić, że do ostatniego dnia podejmowaliśmy starania, by jedna z drużyn zdecydowała się skorzystać z naszej oferty. Dziś już wiadomo, że tak się prawdopodobnie nie stanie. Nie traktujemy tego jednak w kategorii porażki. Wręcz przeciwnie. Cieszymy się z tego, co udało się zrobić. Jest nam zatem przykro, bo liczyliśmy na wsparcie mediów w kreowaniu pozytywnego wizerunku, tymczasem dyskredytuje się nasze wysiłki, pokazując je jako „Kit" 2011 roku."

Z wyrazami szacunku
Prezydent Puław
mgr inż. Janusz Grobel

Zobacz także: Hity i kity 2011 roku

Zdjęcia

  • Baza na Euro to nie KIT – uważa prezydent Janusz Grobel

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
admin
admin czw., 2012-01-05 12:02

Nie wiem czy ww. list pisał

Nie wiem czy ww. list pisał sam pan prezydent, ale powinien wiedzieć, że po MGR nie ma kropki i skrót inż. piszemy z małej litery

Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść. -------------------------------------- Admin
Paweł Buczkowski
Paweł Buczkowski czw., 2012-01-05 12:07

List był przepisywany przez

@admin:

List był przepisywany przez redakcję, więc być może w ten sposób doszło do błędu. Ale już poprawiony. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Paweł Buczkowski
Paweł Buczkowski czw., 2012-01-05 12:05

Panie prezydencie, ja się z

Panie prezydencie, ja się z Panem w 100 procentach zgadzam :) Chwała samorządom i Uzdrowisku Nałęczów za walkę o Euro 2012. Tylko, że jak sam Pan wspomniał w kategorii „kitów” znalazło się „Lubelskie bez Euro 2012”, a nie "Starania Puław, Kazimierza i Nałęczowa o Euro 2012". A to znaczy, że "kitem" było to, że nikt nas nie wybrał i nie będzie żadnej drużyny podczas Euro 2012 w woj. lubelskim.

Paweł Grzegorczyk
Paweł Grzegorczyk czw., 2012-01-05 12:08

W rzeczy samej

podpisuję się pod moim imiennikiem

Łukasz Minkiewicz
Łukasz Minkiewicz czw., 2012-01-05 12:13

Porażka

Gdyby nie obsuwa z budową lotniska, lepsza infrastruktura drogowa, pewnie by to wszystko wypaliło.

zenek12345
zenek12345 czw., 2012-01-05 12:50

No i teraz mamy najdroższy

No i teraz mamy najdroższy Pomnik w Polsce który na dodatek trzeba spłacać i utrzymywać jakim jest stadion...........

5h9
5h9 czw., 2012-01-05 14:30

Kity to mają..

w informacjach na stronie Dziennika Wschodniego. A do tego jeszcze pisany przez stażystów lub studentów w którym jest więcej błędów niż w dyktandzie 12 latka.
Sam nie jestem orłem, ale ja nie zabieram się do pisania artykułów do jednego z największych portali/gazet w województwie.
A ja uważam że wykorzystaliśmy szanse na rozbudowę i dobrze że przynajmniej mamy bazę do takich rzeczy. Czego Lublin raczej po prostu nie ma.

ryba
ryba czw., 2012-01-05 16:03

Mydlenie oczu naiwniaczkom...

Spartolili drogę do Kazimierza poprzez garby,zadłużyli miasto,naciągneli kilku naiwnych przedsiębiorców na idiotyczne inwesyycje a teraz mówią ,że tak miało być i to taka dobra promocja.Czy my w Puławach na takich idiotów wyglądamy?Nie wierzę żadnemu politykowi bo on obieca nawet ,że most wybuduje tam gdzie rzeki nie ma.Grobel i UM w Puławach schodzą na psy to już prawie dom starców w sposobie myślenia.

zenek12345
zenek12345 czw., 2012-01-05 16:11

Zgadza sie i popieram a dom

Zgadza sie i popieram a dom starców to będą Puławy za kilkanascie lat jak wszyscy młodzi stąd wyjadą bo takie tu perspektywy....

andik
andik czw., 2012-01-05 17:08

Prawda leży gdzieś po środku

W całej tej historii można znaleźć zarówno punkty pozytywne jak i negatywne.
OK, promocja to dobra rzecz - ale czy warto wydawać na nią 50 milionów? A tyle mniej więcej poszło na nowy stadion, na którym nie będzie się działo nic ponad to co już było na starym. Te pieniądze naprawdę można było lepiej wydać na co innego!
Dobrze że gdzieś tam pod Bochotnicą wyremontowano wreszcie drogi, ale źle że na Włostowicach wciąż są wertepy.
W sumie: całokształt nie jest całkowitym kitem, ale doskonale widać że inwestycje były niezbyt przemyślane, tak jakby ktoś koniecznie chciał na gwałt wydać jak najwięcej pieniędzy ale nie bardzo miał pomysł na co i po co.

Piotr Szymański
Piotr Szymański czw., 2012-01-05 17:16

................................................................

Bardzo fajnie, że w Puławach powstał stadion z prawdziwego zdarzenia, można powoli rozwijać sport w tym mieście. Cieszy mnie także, że żadna reprezentacja tutaj nie zamieszka. Nie dość, że było by to początkiem problemów Wisły Puławy, która nie miała by znowu przez pół roku gdzie grać to dwa , że w mieście i okolicach w czasie ME nie dało by się normalnie żyć. Wszędzie ochrona policja itp.

carlos
carlos czw., 2012-01-05 17:22

parę szybkich myśli

Moim zdaniem ta promocja zbyt drogo kosztowała, bo rozpatrując starania Puław-Kazimierza- Nałęczowa do bycia gospodarzem dla jednej z drużyn  nie zakładaliśmy przecież że na samej promocji się skończy bo jeśli zależało nam na samej promocji to za zainwestowane pieniądze (a nawet dużo niższe) można było wydać wiele folderów reklamowych, spotów telewizyjnych oraz innych form przekazu marketingowego aby zaprezentować nasze walory. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że te inwestycje zostaną u nas i będą służyć ludziom ( oby tak było) ale chyba nie o to chodziło w założeniu ich tworzenia (budowa stadionu, remonty dróg etc.) i w momencie podejmowania decyzji o ich budowie nikt nie mówił że maja służyć promocji (nie oszukujmy się że chcieliśmy przecież na tym "ugrać" coś więcej niż promocja regionu). Dlatego wg mnie cel ten nie został osiągnięty choć trudno za to winić zaangażowane w to osoby czy instytucje (przecież to nie wina Puław czy Kazimierza ze nie ma u nas lotniska cywilnego i ze geograficznie i gospodarczo dalej jesteśmy w Polsce B). Pan Prezydent trochę zbyt osobiście potraktował ta nominację i trudno mu sie dziwić bo na pewno wiele energii i wysiłku poświęcił żeby było wszystko tak jak sobie marzyliśmy ale z drugiej strony chęci to za mało i potrzeba wielu inwestycji (głownie infrastruktury komunikacyjnej) żeby kiedyś w przyszłości takie marzenie się spełniło. Czego wszystkim mieszkańcom naszego regionu życzę. PS A może warto pomyśleć o innych dyscyplinach np. piłka ręczna- z tego co wiem to Polska stara się o ME w tej dyscyplinie i jeśli się zdarzy że zostaniemy gospodarzem to wtedy gdyby była hala z prawdziwego zdarzenia w Puławach moglibyśmy się starać nie o to żeby jakiś zespół u nas spał i trenował ale nawet aby rozgrywały się u nas mecze grupowe czy nawet ćwierćfinałowe ( półfinały i finały na pewno byłyby w jakichś większych miejscowościach w których piłka ręczna jest równie popularna -  typu Kielce, Płock). Pozdrawiam i jeśli ktoś z "decydentów" puławskich to czyta może warto to przemyśleć.?

Piotr Szymański
Piotr Szymański czw., 2012-01-05 18:39

................................................................

Chciałeś carlos zaistnieć ale niestety w temacie piłki ręcznej i ME nie zbyt orientujesz się co i jak.
ME mogą być rozgrywane w halach, które w meczach fazy grupowej mają przynajmniej 3 tys miejsc siedzących, jest w odległości odpowiedniej dobry hotel i lotnisko. W okolicy jedyny hotel, który spełniał by jakiekolowiek wymgania IHF-u to Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym. A więc kolejny raz pojawia się problem słynnego miasteczka na Włostowicach. Co do lotniska to nie będzie już problemu, ma się pojawić w Świdniku.
Mecze fazy pucharowej mają być grane w hale 4,5 tys widzów, a finał w hali około 5 tys widzów. Tak więc biorąc pod uwagę, że w Puławach jest w planach hala max 2,5 tys, nie ma żadnych szans na rozgrywanie żadnych spotkań w ME w piłce ręcznej. Powiem jeszcze tyle, że nie widzę sensu i potrzeby budowy większej niż 2,5 tys ludzi hali w Puławach, patrząc, że np w takim Płocku na meczach ligowych hala zapełnia się w całości tylko raz na meczach z Kielcami. Lepiej jest w Kielcach, gdzie mniejsza hala, ale i tam nie zawsze na polskiej lidze jest komplet. Jeśli w Puławach było by 1500-2000 tys ludzi to i tak dobrze.

carlos
carlos czw., 2012-01-05 22:40

Masz rację, nie orientuje się

@Piotr Szymański:

Masz rację, nie orientuje się (dzięki że mnie uświadomiłeś w mojej niewiedzy) Chce Ci podziękować  Piotrze, moja ostojo wiedzy i mądrości. Bardzo się ciesze że jesteś bo gdyby nie Ty to bym nie istniał w sieci i nikt inny nie powinien zabierać głosu bo wg Ciebie chciałby tylko zaistnieć. Przepraszam, że zabrałem głos, obiecuję że, dla Ciebie już więcej się to nie powtórzy. Przepraszam (i daruj sobie odpowiedzi na ten wpis).

Piotr Szymański
Piotr Szymański czw., 2012-01-05 23:30

................................................................

Nie daruje sobie odpowiedzi. Napisałem, żeby ludzie dalej głupot nie puścili, że Puławy z przyszłą halą 2 tys ludzi mogą marzyć o ME.
O ME czy MŚ w sportach halowych nie może marzyć nawet Lublin i hala Globus. Brakuje 500 miejsc.

dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 11:44

Skoro

@Piotr Szymański:

Skoro Lublin i Hala Globus nie może myśleć o takich imprezach to dlaczego my nie mamy myśleć. MOzemy jak będziemy mieli do tego odpowiedni obiekt. Tylko, ze ostatnio w Hali Globus był rewelacyjny koncert PINK FLOYD. I Hala była wypełniona po brzegi. Była kasa dla Hali, za wydzierżawienie obiektu? A stadion komu wydzierżawimy? Wiśle Puławy? Śmieszne.

godziemba
godziemba pt., 2012-01-06 10:07

a gdzie SSowiecki "ekonom" obiektów użyteczności publicznej?!?

a gdzie ten, co wycenia służenie zdrowiu i życiu ludzkiemu wg kryteriów bezdusznych korporacji?!?

gdzie TERAZ cezura za efektywność ekonomiczną promocji regionu (zyski/wydatki)?!?

wszystko wydaje się proste - należało zrobić z "bieszczad północy" centrum rekreacji rowerowej, bo ten teren się tylko do tego nadaje:
a/ kilkadziesiąt kilometrów tras rowerowych w trójkącie Puławy-Nałęczów-Kazimierz
b/ przeszkolić uruchomić na trasach w sezonie kilkanaście patroli policji na dwóch kółkach,
c/ i przede wszystkim zabezpieczyć okolicę przed żywiołem potężnym wałem/wisłostradą z drogą ekspresową Warszawa-Kazimierz

i DOPIERO wtedy po przygotowaniu takiej infrastruktury namawiać inwestorów do partnerstwa publiczno-prywatnego przy budowie portu i dzielnicy rekreacyjnej na wybrzeżu, a nie finansować zabawki dla nielicznych z kasy miasta. niestety, "marksistowscy prawicowcy" zmarnowali szanse regionu na kilka DEKAD.

- ergo - PROPONUJĘ REFERENDUM przeciwko megadebeciakowi, niech płaci za to, że wziął się za wszystko od... niewłaściwej  strony :(((

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 10:41

"godziemba", Lenin w Tobie wiecznie żywy ;-)))

@godziemba:

Nie zapominaj jednak, że  próby wdrożenia  ideii Lenina  zakończyły sie bankructwem Polski.
Zreszta nie dotyczy to tylko ideologii komunistyczne, Tej Twojej też ;-)
Tak zawsze konczy sie  dominacja ideologii nad ekonomi

It's the conomy, stupid!
A dopiero potem duszoszczipatielne pierdułki ;-)

http://www.mmpulawy.pl/artykul/its-economy-stupid
    
   
   
 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba pt., 2012-01-06 18:14

obawiam się, że MEGA-DEBECIAK, to bardziej leninowski watażka

@Gruby:

niż "gruby" Polak ;))) a przy okazji - ten SSowiecki OFFicer nadaje się tylko na eksponat w Muzeum Socrealizmu (Kozłówka) i to koniecznie w klatce, aby nie napastował zwiedzających kobiet ;)))

istota jego "marksistowskiej prawicowości" polega na gigantycznym inwestowaniu publicznych pieniędzy dla zysku osób/firm prywatnych. gdyby najpierw zainwestował w infrastrukturę anty-powodziową i turystyczno-krajoznawczą (vide ścieżki rowerowe po okolicach Kazimierza i Puław), to port powstałby prędzej czy później za pieniądze inwestorów z zewnątrz. a budowanie bezużytecznego stadionu, bo była "promocja na dotacje" w Ber... Brukseli to typowy socjalistyczny absurd :(((

CETERUM CENSEO Grobel ESSE DELENDAM!!!
- dość prywaty na koszt Puław.

ps.
oczekiwanie na ogólnokrajowy projekt regulacji Wisły też byłoby bardziej rozsądne, niż realizacja za wszelką cenę programu ratowania właścicieli kilu starych kryp... na przekór okolicznościom przyrody :P

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 10:35

Co do stadionu

Co do stadionu to uważam, że to jest porażka (choć myślę, ze P. Prezydent chciał dobrze dla Puław). Wybudowano z myślą o Euro 2012 a tu lipa wielka wyszła. Nie będzie drużyny. I przez kogo będzie ten stadion używany? Przez Wisłę Puławy która spadnie zaraz z powrotem tam gdzie jej miejsce?

Zamiast stadionu trzeba było wybudować konkretny basen (taki jak w Krakowie) wraz z halą sportowo - widowiskową nawet i na 5000 osób. I na pewno by to na siebie pracowało i zarabiało a dlatego, ze w Polsce jest mało takich obiektów a na basen by przyjeżdżali wszyscy w promieniu 200 km potem do Kazimierza lub Nałęczowa.
Dwa razy do roku zorganizować porządny koncert na hali i byłyby pieniążki na spłatę kredytu za halę i na basen. Na basenie na MOSiR-ze na większości popołudniowych godzin ludzi jak w kościele na pasterce. Stadion stoi nie używany, koszta się generują, a jakby była hala i basen to cały rok można korzystać.

Niestety tym razem muszę się zgodzić z GODZIEMBĄ. Kupiłem ostatnio rower i zacząłem jeździć na rowerze. Stan drogi rowerowej na ZA jest opłakany, a korzysta z niej w sezonie wiele osób. Można zrobić wiele tras rowerowych w naszym trójkącie. Choćby zrobić trasę z Puław przez las do Skowieszyna - Zbędowice - Kazimierz. Rewelacyjna droga lasem.

Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 10:51

"dzidek75" w tej sprawie mylisz się. To nie porazka lecz sukces!

@dzidek75:

To nie Euro 2012 było cele  gruntownej modernizacji i budowy nowych obiektów  na terenie dawnego stadionu.

Podpięcie się pod Euro 2012  było tylko środkiem do zdobycia funduszy unijnych.
Dzięki tej mądrej i racjonalnej zagrywce władz miasta  dostaliśmy z UE 14 mln zł  - słownie czternaście milionów złotych.
Tylko kompletni głupcy zrezygnowali by z takiej okazji, ktora już sie nie powtórzy.
A stadion tak czy inaczej trzeba było modernizować, bo ten stary zbudowany przez komunistów popadał w ruine tak samo jak amfiteatr  za kościołem pod lasem..

Ps.
A przy okazji pytanko,
Czy to prawda, że  teren po owym amfiteatrze dostały za bezcen jakieś siostrzyczki? ;-(   
Być może to plotka, ale przecież społeczeństwu  Puław należy sie prawda  - nie mniejsza niż o katastrofie  pod Smoleńskiem ;-)*;-)     

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 11:50

Gruby

@Gruby:

Podejrzewam, że na wybudowanie hali sportowo - widowiskowej też by dostali fundusze tak jak i na basen. Chodzi mi o korzystanie ze stadionu. W zimie stoi pusty, a w sezonie z niego prawdopodobnie będzie korzystała Wisła Puławy. I kto pójdzie na taki mecz? Ja pójdę z rodziną oglądać pseudo piłkę i słuchać wulgaryzmów. Nie pójdę. Natomiast na basen i na jakiś dobry koncert zawsze pójdę z rodziną. Zobacz Aqua Park w Krakowie. Ludzi masa, a żeby zorganizowana grupa pojechała to trzeba wcześniej rezerwować.
Drogi rowerowe. Też by dostali fundusze.
A Hala sportowo - widowiskowa wraz z basenem byłaby dla wszystkich cały rok.
Pokaż mi kiedy w Puławach była zorganizowana porządna impreza dla młodzieży np. porządny koncert. Czym się różnimy od takiego Chorzowa w którym było U2 i dało rewelacyjny koncert. U nas nie można takiego czegoś zorganizować? NIe tylko koncerty, ale mecze, wystawy, targi, konkursy. I kasa płynie do urzędu strumieniem.

Czy myślisz, ze jak ukończą port w Puławach to mieszkańcy Puław sobie kupią kajaki i motorówki i będą pływać. Oby się to nie okazało takim samym niewypałem jak miasteczko holenderskie.

Gruby. Tak na koniec to jest moje zdanie. Sukces dla mnie to jest wtedy jak wszyscy będą korzystać z inwestycji a nie tylko nieliczni.

Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 12:13

"dzidek75" a ja jestem pewny, że gdyby były szanse

@dzidek75:

na zdobycie pieniedzy na halę, to byłyby zdobyte.
Niestety nie udałoby sie zbudować halo pod pretekstem szykowania ośrodka pobytowego na Euro 2012.

W tym co piszesz jest sporo racji, ale nie zapominaj,ze chociaż nazywam Puławy Polskimi Atenami, to jednak sa to tylko Puławy a nie Kraków czy Chorzów.
Zaś co do Chorzowa.
To jest miasto na prawach powiatu majęce sporo ponad 2 razy wiecej mieszkańców.

Planowane bieżacy rok  dochody  budzetowe Chorzowa, to 404.136.  261 z;, a naszye tylko 208.736.400 zł.
te liczby chyba mowiasame za siebie.
Nie mozemy też zapominać,ze  Chorzów jest częścia olbrzymiej aglomeracji śłaskij, gdzie bez trudu znajdzie sie chetnych na  imprezy =o ktioorych piszesz.
A mieszkańcy Lubelsczyzny niestey wolą jeździc na pielgrzymki i  rowroby w Warszawie.
Co nie Zmienia faktu, że dzieku rzadom  obecnego prezydenta jesteśmy rodzynkiem w tym zakalcowatym cięście.        

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
dzidek75
dzidek75 sob., 2012-01-07 15:47

Gruby

@Gruby:

Powiem tak. I tak Prezydent Grobel dużo zrobił dla Puław. Wielki plus dla niego.

siwy71
siwy71 sob., 2012-01-07 15:57

dzidek75

@dzidek75:

Tak, tak  a szczytowym osiągnięciem jest "tor przeszkód " w kierunku Kazimierza dzięki któremu mamy zaszczyt gościć reprezentacje piłkarskie .....

dzidek75
dzidek75 ndz., 2012-01-08 15:13

Siwy71

@siwy71:

Tor przeszkód na Włostowicach to jest dla mnie porażka.

siwy71
siwy71 ndz., 2012-01-08 18:45

dzidek75

@dzidek75:

Dla mnie jest to również  porażka  dlatego posłużyłem się odrobiną  ironii. Należ  pamiętać ,że wielce prawdopodobne jest ,że ów tor przyczynił się do odrzucenia oferty .Moje zdziwienie budzi także fakt ,że swojego czasu zrywano asfalt i kładziono kostkę w miejscach gdzie było jako tako ,a na przykład na ulicy Kilińskiego płyty z wystającymi drutami jak były tak są  do tej pory ...Port ,stadion naprawdę fajne lecz serce moje targane jest niepokojem kto za to zapłaci i czy wszystkim owe inwestycje przyniosą korzyści ,bo chyba powinno tak być skoro tyle się mówi i pisze w ostatnim czasie o  opłacalności i ekonomii...

Piotr Szymański
Piotr Szymański pt., 2012-01-06 12:09

................................................................

Ludzie czytam te wasze wypociny i w kieszeni nóż mi się otwiera wy wiecie o czym piszecie i mówicie???
W Puławach hala na 5 tys ludzi???? Kto to utrzyma???? Dla samej jednej piłki ręcznej hala 1500- 2000 wystarczy, jeszcze zapas będzie. Budować coś, dla jednego koncertu??? No super podejście.
Aqua Park jest obok stadionu. Tak więc drugiego na pewno nikt nie zbuduje. Przerażacie mnie czasem tą zawiością do stadionu.
Jeśli ktoś interesuje się halą w Lublinie to SPR Lublin ma problem z frekwencją na swoich meczach. Tam hala zapełnia się tylko na koncertach czy jakiś przedstawieniach. Tak więc nie ma co budować w Puławach hali na 5-6 tys miejsc, która zapełni się jedynie na koncercie jakiejś gwiazdy muzycznej. Bez sens.

dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 12:25

Panie Szymański

@Piotr Szymański:

Tylko uważaj Pan, żeby ten Pana nóż w kieszeni po otwarciu nie wyciął Panu wydmuszek. Przeczytałeś Pan dobrze te "wypociny"? Taka hala przy wielu imprezach sama się utrzyma, jak sie będzie w niej organizować wiele imprez. NIe tylko koncerty. Ale targi, konkursy np. tańca, wystawi i inne. Mogą przyjeżdzać ludzie z całej Polski a nawet z Europy. Czy Aqua Park będzie otwarty cały rok? Chciałbym Pana Panie Szymański zobaczyć w następnym roku w styczniu zobaczyć Pana w kąpielówkach na tym Aqua Parku. JAk Pan bedziesz szedł to daj znać to zrobię Panu ekstra fotę i opublikujemy na MM Puławy.
A stadion? Dla 300 pseudo kibiców którzy w czasie meczu używają słów wulgarnych i tylko potrafią śpiewać "PZPN sialala" Ambitnie. Dla takiego klubu jak Wisła Puławy?
I wiem o czym piszę i mówię Panie Szymański. Jak czytam Pana posty to ze śmiechy dostaje zajadów w kącikach ust.

Panie Szymański. Zobacz Pan jakie boisko wybrali Anglicy. Stadion Hutnika w Krakowie, który straszy niesamowicie. A inne drużyny na jakiś pipidówkach będą mieszkać sobie.

Mariano
Mariano pt., 2012-01-06 13:06

@dzidek75 Pieprzysz

@dzidek75:

Pieprzysz głupoty.

Hala sie sama nie utrzyma. Koncerty, targi, konkursy...chyba żartujesz. Wymień mi zespoły, które przyciągną 5-6 tyś ludzi w takim mieście jak Puławy. Nawet w większych miastach najpopularniejsze zespoły nie zawsze nie zawsze przyciągną tylu ludzi na biletowany koncert.

Targi? W przypadku Targów Kielce jedynie 2-3 imprezy są rentowne i zarabiają na cały rok utrzymywania Targów, do reszty trzeba dopłacać. Nikt ci oficjalnie tego nie powie, ale tak jest.

Na naszej hali powinno być o 1000-1500 więcej miejsc. Obecnie jest za mała. Wprawdzie poseł Karpiński obiecywał nową albo powiększenie obecnej, ale Puławianie powinni wiedzieć jak u niego jest ze słownością oraz chęcią pomocy innym, także raczej nikt poważny nie wierzył w jego słowa. Co innego gdyby chodziło o halę dla paru tysięcy nowych wyborców...

Stadion to inna bajka. Ma służyć nie tylko seniorom Wisły, ale także małolatom, którzy zamiast ganiać za dilerami i skakać po piwo będą ganiać za piłką i skakać przez płotki. Stadion być może nie zarobi na siebie, ale podobnie nierentowne są szkoły, domy kultury itp. Chyba nie muszę tłumaczyć sensowności istnienia tych instytucji.

Podsumowując, nowa hala nie jest potrzebna, ale przydałaby się rozbudowa obecnej.

dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 13:31

Mariano Italiano

@Mariano:

Ty chyba na porządnym koncercie nie byłeś, bo odczuwam, zę jedyny Twój koncert to chyba był kolęd i pastorałek w Domu Chemika. I nie widziałeś ile ludzi przychodzi i PRZYJEŻDŻA na koncerty. Byłem na U2 w Chorzowie i wiem ile ludzi było, byłem na AC/DC, Madonnie, Stingu i wielu innych. I Ty nie gadaj głupot mi tutaj. Trzeba tylko pomyśleć. Juz widzę ta młodzież jak gania za piłką i skacze przez płotki (chyba przed policją).
A co powiesz na aqua park pod dachem? Też nie zarobi na siebie?

Twoje słowa:
"Podsumowując, nowa hala nie jest potrzebna, ale przydałaby się rozbudowa obecnej" - a ja dodam. CHYBA PIĘTROWO.

Mariano
Mariano pt., 2012-01-06 13:38

Człowieku, co ty bredzisz?

@dzidek75:

Człowieku, co ty bredzisz? AC/DC i U2 w Puławach <lol>Przypomnij sobie więc gdzie oni grali i zainteresuj się jakie są koszty, kto kase wykłada, komu sie to opłaca i wyjaśnij mi jeszcze jaki związek ma Sting z naszą halą? Dlaczego koncerty ww artystów mają wpłynąć na budowę nowej hali w LPU?

Piotr Szymański
Piotr Szymański pt., 2012-01-06 12:38

................................................................

No ja tym bardziej wyrabiam sobie mięśnie brzucha czytając Pana komentarze. 300 widzów na stadionie??? Chyba zatrzymał się Pan w czasach okręgówki i prezesa Burka, no, ale cóż wymagać od osoby tak zajadłej chodzenia na mecze i samemu stwierdzenie sytuacji
Ja już widzę setki a może i tysiące wystawców, którzy marzą, żeby właśnie w Puławach wystawić swoje produkty. Naprawdę tak duża hala nie utrzyma się sama. Musi być co tydzień organizowana w niej impreza co jest nie po myśli np piłkarzy ręcznych, którzy mają swoją ligę treningi.
Nie można porównać Chorzowa do Puław. Budżety są nieporównywalnie inne. Same miasta różnią się wielkością i potencjałem. Już widzę gwiazdy, które przyjeżdżają do Puław.  Realizmu troszkę i obiektywizmu.
Puławy stać na halę max 2000 ludzi i stadion 4500. Na razie nic więcej. Może kiedyś się to zmieni.

dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 13:18

A ja widzę

A ja widzę tych wystawców. Dobra organizacja i dobra reklama i przyjadą ludzie. Trzeba tylko trochę kreatywności i pomyślunku. To po pierwsze. A po drugie to nie jestem zjadły na piłkę nożna, ale jestem zjadły na to co sie dzieje na stadionach. A i na naszym. Grupa wyrostków tak jak napisałem ambitnie śpiewa PZP sialalala. No ambicja jest wielka. No na p[ewno nie przychodzi 1000 widzów bo byłaby to impreza masowa.
A skąd Pan wiesz Panie Szymański, ze tak duża hala się sama nie utrzyma. A co do porównania Chorzowa. Sprawdź sobie Pan kto organizował koncert np. U2 w Chorzowie i nie gadaj mi Pan głupot, ze skoro Chorzów ma to my nie możemy mieć.

Panie Szymański proszę też ustosunkować się tez do Aqua Parku. Czekam na zaproszenie na Pana kapiel w styczniu 2013 roku, chyba, ze możemy umówić się na grudzień 2012 r. Juz szykuje aparat.

Mariano
Mariano pt., 2012-01-06 13:27

U2 grali na Stadionie Śląskim

@dzidek75:

U2 grali na Stadionie Śląskim ,który może pomieścić kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Tylko taka frekwencja gwarantuje zwrot inwestycji w takiej klasy kapelę.

W lipcu Tarnów zorganizował koncert Scorpions. Pieniądze wyłożyły tamtejsze Zakłady Azotowe oraz prywatni sponsorzy. Koszty to około 1mln zł, może nawet więcej. Im sie udało, jednak władze np. Rzeszowa, Radomia czy Kielc wątpiły w rentowność takiej imprezy. Zresztą nawet Tarnowowi sie raczej nie zwróciły koszty, zysk to przede wszystkim promocja miasta.

Ale mierzmy siły na zamiary. Duży koncert to nawet na naszym stadionie można zorganizować, a czemu sie ich nie robi? Bo to droga i mało opłacalna zabawa, a chętnych na sponsoring nie ma.

dzidek75
dzidek75 pt., 2012-01-06 13:42

Najlepiej

@Mariano:

robić dla dziadków imprezy. Pokaz mi kiedy była jakaś impreza dla mieszkańców w wieku 20-45 lat z której wracało sie do domu pod wrażaniem?
A co do koncertów. Jak się zorganizuje dobry koncert to i ludzie będą.

Mozna przecież było zainwestować też w Purchatkę i zrobić porządny wyciąg narciarski. Na pewno ludzi więcej by przyjeżdżało w weekend na narty niż przyszłoby na mecz  Dumy Powiśla a i kasa byłaby dla urzędu. Pomysłów jest wiele tylko trzeba skorzystać z nich i pokombinować.

Mariano
Mariano pt., 2012-01-06 13:46

Pewnie, że będą. Ale nikt nie

@dzidek75:

Pewnie, że będą. Ale nikt nie organizuje koncertów po to, żeby ludzie sie dobrze bawili, ale po to, by zarobić pieniądze. I mam tu na myśli poważne imprezy, a nie juwenalia czy zakończenie lata.

Śmiech mnie ogrania, gdy słyszę, iż stadion czy hala "zwrócą się", bo będą koncerty. Właściciel obiektu nie może liczyć na to, że jakaś agencja impresaryjno-koncertowa będzie od niego bez przerwy go wynajmować, więc biznes sie opłaci.

Gruby
Gruby pt., 2012-01-06 13:55

"Mariano", nie słuchaj plotek w maglu, nie będziesz się śmiał

@Mariano:

Nikt powazny z władz miasta nie twierdził,że stadion sie zwróci.

Prezydent Grobel doyć wyraźnie zapowiadał, że będzie dązył do tego, aby wydatki na eksploatację nowego  stadionu  były zblizony do tych, ktore miasto ponosiło na stary. 
Uważam,że to nie jest zapowiedź bez pokrycia. 

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Mariano
Mariano pt., 2012-01-06 14:08

Mówiłem ogólnie (bo takie

@Gruby:

Mówiłem ogólnie (bo takie złudne marzenia o zarabianiu na koncertach i targach mają ludzie w całej Polsce), nie o naszym stadionie. Wiele razy już tu pisałem, że nasz może sie nie zwrócić i zaznaczałem, iż zwrot inwestycji nie jest najważniejszą sprawą.

godziemba
godziemba pt., 2012-01-06 17:48

na marginesie - cokolwiek, by nie pisać o celowości iwestycji

najbardziej zyskają agencje ochrony - na koszt miasta dostaną hektary do monitoringu. już sam stadion zwycięzcy przetargów będą wielbić Grobla, że ho, ho ;)))

w porcie może być gorzej, dużo pokus dla złodziei i same krzaki dookoła, ale miasto zwiększy stawkę i styknie nawet na "doświadczoną" drużynę ochrony ;)))

 - wielu fachowców jeszcze żyje... i to nieźle ;)))

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
Gruby
Gruby sob., 2012-01-07 08:40

"godziemba", wie ze Ty jako nosiciel idei Wołodi Ulianowa

@godziemba:

Chciałbys w Puławach wydzieć tylko prozdujace  oddziały proletariatu, górnikow, hutników,  stoczniowców no i moze jeszcze włókniarki.
Ale nie zapominaj,że bracia kaczyńscy przeskoczyli przez płot i obalili komuniż w Europie.
Teraz sa inne czasy.
Ochroniarze to tez ludzie pracownicy itez płaca podatki.
A gdyby w puławach było mniej człekokształtego bydła zaśmiecajacego  miasto, srajacego pod kosciołem,  skaxczacemgo po pijanemu po samochodach, to byłoby mniej zajecia dla agencji ochrony. :-(((    

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
godziemba
godziemba sob., 2012-01-07 12:29

czyżby SSowiecki OFFicer był weteranem walki o kapitalizm ?!?

@Gruby:

ewidentnie "gruby" prezentuje się tu niczym "ordynat" z dziada pradziada, a wszak to jedynie:
a/ propagator uwłaszczania szpitali publicznych, dziwacznie zadłużanych od dekad na skutek kontrowersyjnej polityki z SLDowskiego NFZ;
b/ apologeta gigantycznych inwestycji za pieniądze samorządów "bo były okazje", choć nie było ekonomicznego sensu... poza interesem firm budowlanych i przyszłych pryw... komercjalizatorów.

charakterystyczne jest także w przypadku grubego autorytarne uznanie własnej "lepszości" i nazywanie bliźnich "człekokształtnym bydłem", choć sam za młodu był "na mieście" szowinistycznym i wyuzdanym łobuzem... wszak sam się na MMPulawy chwalił czym był, zanim "poszedł w kamasze" i przepoczwarzył się ku rozpaczy rodziców w "SSowieckiego OFFicera".

warto zastanowić się - cóż takiego znaczącego w dziedzinie gospodarki (poza śledzeniem i donoszeniem w ramach NIK o nieprawidłowościach jednostek budżetowych) osiągnął gruby, by POgardzać Polakami, którym przejmowanie obiektów użyteczności publicznej przez "korporacje SSowieckich faszystów" wydaje się niesprawiedliwe, tudzież katastrofalne dla przyszłych pokoleń??? ile korporacji, fabryk, magazynów posiada lokalny "marksistowski prawicowiec" dzięki uczciwej pracy?!? obawiam się, że chyba żadnej ;)))

ps.
ja składam to wszystko powyżej na poczet tupeciarskiej bezczelności i braku zasad moralnych charakterystycznych dla podobnych grubemu SSowieckich biurew garnizonowych, które utrzymywały się na wierzchu gnojowicy socrealizmu ze względu na prawo wyparcia... ale Polskości :(((

>>Twoje komentarze upewniły mnie że Gross napisał prawdę Głosisz poglądy które oby były marginesem w narodzie polskim. Gdyby było inaczej wstydził bym się być Polakiem.<< - charakterystyczny paradoks post-sowieckiej logiki, czyli "feniks749" O MNIE ;)))
siwy71
siwy71 sob., 2012-01-07 15:50

Gruby

@Gruby:

Tyle razy Panu tłumaczyłem ,że to nie bracia Kaczyński skakali przez płot lecz niejaki "Bolek z 1970r "i gdyby wtedy nie było kompromisu lecz radykalizm jak w Czechosłowacji przy dużym udziale  Hawla nie byłoby samochodowych skoczków i innych wandali. Pseudo wolność dała takie możliwości ,.......Szkoła dziś nie uczy i wychowuje lecz tylko uczy ...a takie zachowania to tylko jej uboczne skutki  ,a wszystko z myślą o człowieku ......"ograniczonym człowieku" bo takim łatwiej jest sterować ....

admin
admin pt., 2012-01-06 21:40

KITnadKITAMI!

Jako, że wg Towarzysza Grubego Puławy są tak wspaniale zarządzane to chciałbym zobaczyć na własne oczy dokument o nazwie Plan Wykorzystania Stadionu na najbliższe lata.
Towarzyszu Gruby czy możesz dzięki swoim znajomościom załatwić i upublicznić taki dokument, no chyba, że MOSIR jako operator stadionu nie ma czegoś takiego :)

Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść. -------------------------------------- Admin
Gruby
Gruby sob., 2012-01-07 08:54

"admin" w takie kiczki, to możesz pogrywać z głupszymi od siebie

@admin:

Wskaż mi akt normatywny nakazujący sporządzanie takiego planu, to odpowiem Ci,   jak to z nim jest  w Puławach ;-)))

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
admin
admin sob., 2012-01-07 10:01

Towarzyszu Gruby, ja wiem, że

@Gruby:

Towarzyszu Gruby, ja wiem, że za Waszych czasów coś takiego jak zarządzanie nie istniało, ale odpowiedz na proste pytanie: Budując obiekt za kilkadziesiąt milionów złotych nie wiesz jak go będziesz wykorzystywać? Obawiam się, że Ci wszyscy przeciwnicy stadionu mają rację. Buduje się coś za grubą kasę a potem jakoś się to wykorzysta.

Kto trzęsie drzewem prawdy, temu padają na głowę obelgi i nienawiść. -------------------------------------- Admin
siwy71
siwy71 sob., 2012-01-07 15:52

Gruby

@Gruby:

Witam widzę ,że mam zaległości....Co do aktów i planów to dobrze  Pan  wie że takowych nie ma ,nie oznacza to jednak aby wydać kasę ot tak dla zaistnienia . Ekonomia o której tyle Pan pisał to faktycznie trudna sztuka (w obecnym czasie najpierw się działa a potem myśli dla przykładu podam skwer i zapytam co z tymi nieszczęsnymi dębami ????) ,a dla przykładu napiszę..... skoro przedsiębiorca przy dużym udziale środków unijnych inwestuje w budowę nowego kompleksu to nie po to aby wyprodukować jedną partię towaru lecz po to aby w przyszłości czerpać z niej większe korzyści .Jeżeli takowych nie ma to za własne środki wybudowałby blaszak i w nim wyprodukował serię próbną tzw. jednorazową .Czy w tym wszystkim chodzi o promocję osoby Pana Grobla ,popieram Admina w tym co napisał  prawa ekonomii winny służyć społeczeństwu ,a budowa pomników niczemu nie służy sugerując się Pańskim tokiem rozumowania ,nieprawdaż ?????
....POLSKOŚĆ TO NIENORMALNOŚĆ ..."D. TUSK  

Gruby
Gruby sob., 2012-01-07 08:53

Usunięty przypadkowy dubel

@admin:

:-(

„Gruby” - * - CETERUM CENSEO KACZYZM ET ZIOBRYZM ESSE DELENDAM!!!
Piotr Szymański
Piotr Szymański pt., 2012-01-06 22:42

................................................................

Dzidek Ty mierz chłopie koszty do miasta. Puław samych jako takich nie stać na koncerty Madonny U2, czy Scorpionsoów, którzy już oficjalnie zakończyli chyba karierę. Tak samo na wielkie przynoszące wielkie dochody targi. Do tego potrzeba wielu sponsorów i chętnych. Tyle

Mariano
Mariano sob., 2012-01-07 09:58

Na szczęście Scorpions

@Piotr Szymański:

Na szczęście Scorpions jeszcze nie zakończyli kariery, nagrywają i koncertują dalej :)

W Puławach od wielkiego dzwonu odbywają sie koncerty znanych polskich kapel. Jedynie przy okazji zakończenia lata władzom miasta czasami uda sie zaprosić kogoś ciekawego. Poza tym kicha. Jakieś 2 lata temu grała u nas Budka Suflera. Tyle jeśli chodzi o muzykę rockową, może lepiej jest w innych gatunkach (nie wiem, bo sie nie interesuje).

  • 1 Strona
  • 1
  • 2